مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مهرباني با كودكان | عشق ورزيدن

زماني كه كودك عشق پدر ومادر را به خود احساس كند مي تواند رابطه خوبي با آنها برقرار كند. محبت قلبي به تنهايي جوابگوي نيازهاي دروني كودك نيست. كودك با نوازش، بوسه و تبسم آرامش مي گيرد، اعتماد به نفسش بالا مي رود و مي فهمد كه در زندگي كساني هستند كه بدون هيچ قيد و شرطي عاشقانه دوستش دارند و از او حمايت مي كنند. براي اين‌كه رابطه بهتري با كودك خود برقرار كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رفتار با كودك را نيز مطالعه كنيد.

 

مهرباني با كودكان | كشف علايق مشترك بين خود و فرزندان

اختلاف سني و تفاوت نسل‌ها عاملي است كه در بسياري خانواده‌ها باعث مي‌شود والدين نتوانند ارتباط مؤثري با كودكان خود برقرار كنند؛ در اين شرايط بهترين كار اين است كه به دنبال علايق و نقاط مشترك ميان خود و فرزندتان بگرديد و آن‌‌ها را تقويت كنيد.

براي پيدا كردن اين نقاط مشترك بايد از اينكه فرزندتان وقتش را چطور مي گذراند و چه كارهايي انجام مي‌دهد اطلاع پيدا كنيد. در فعاليت‌هايي كه مورد علاقه فرزندتان است شركت كنيد، به پارك برويد پا به پاي فرزندتان بخنديد و لذت ببريد. اگر چند تا بچه داريد براي هركدام وقت جداگانه اي بگذاريد و از كنار هم بودن لذت ببريد. براي صميميت با كودكان بايد وقت بگذاريد.

 

مهرباني با كودكان | صبور بودن

اگر روز سختي داشتيد با كودك بد رفتاري نكنيد وسر او خالي نكنيد. براي آرام كردن خودتان راهي پيدا كنيد. سعي كنيد هميشه شاد و پرانرژي باشيد و آرامش خود را حفظ كنيد. كودكان در صورتي صفاتي همچون شادي و صبور بودن را مي‌آموزند كه والديني پر انرژي داشته‌باشند. وقتي فرزندتان باشما صحبت مي‌كند حرف او را مرتب قطع نكنيد، چون او احساس مي‌كند نمي‌خواهيد با او صحبت كنيد و انگيزه خود را براي حرف زدن با شما از دست مي دهد.

به حرف هاي او با صبر و حوصله گوش دهيد و به او بفهمانيد كه با گوش دادن به حرف‌‌هايش براي او ارزش قائليد. مقاله آموزش شادي به كودكان راه‌كارهاي مفيدي را در اين زمينه به شما ارائه مي‌دهد.

 

بازي كردن با كودك

زماني كه با كودك بازي مي كنيد احساس مي كند به او محبت مي كنيد و با همين بازي ها علايق ذاتي كودك در درون او بوجود مي آيد. بازي كردن باعث صميميت با كودكان مي‌شود. اين يك راه خوب براي تقويت رابطه بين شما و فرزندتان است. به كودك بازي هايي كه در زمان كودكي خودتان مي كرديد را ياد بدهيد و زمان طولاني تري را در كنارش بگذرانيد چون او به وجود شما نياز دارد. با تمام وجودتان پيش فرزندتان باشيد تا او هم شما را كنار خودش احساس كند.

 

مهرباني با كودكان | ايجاد نظم و قانون

در خانه اي كه قانون وجود نداشته باشد بچه ها هركاري كه دوست دارند انجام مي دهند مثلا تا نيمه هاي شب تلويزيون نگاه مي كنند و ... . براي داشتن رابطه خوب با فرزندتان بايد قانون هايي در خانه داشته باشيد و آنها را هميشه اجرا كنيد. قانون گذاري باعث صميميت با كودكان مي‌شود به شرطي كه با افراط و سخت‌گيري همراه نباشد.

اگر فرزندتان كاري را به خوبي انجام  نداد او را تنبيه نكنيد و به او نگوييد هيچ كاري را نمي تواني درست انجام بدهي، چون اعتماد به نفسش را از دست مي‌دهد. در برابر اشتباهات كودك تنبيه مناسب در نظر بگيريد و او را براي رفتارهاي درست تشويق كنيد. بسياري از نكات مهم در پرورش كودكان را در مقاله آموزش تربيت كودك توضيح داده‌ايم.

 

توصيه‌هاي مهم براي برقراري رابطه صميمي با كودك

- فرزندانتان را با ديگران مقايسه نكنيد و از سرزنش او به خاطر شكست‌هايش اجتناب كنيد.

- دوست داشتنتان را به صورت جمله‌هاي محبت آميز به فرزندتان ابراز كنيد. مانند «عزيزم تو عشق مني» محبت كلامي تأثير بسيار زيادي در صميميت با فرزندان و افزايش اعتماد به نفس در آن‌ها دارد.

- با فرزندتان با زبان خودش صحبت كنيد وبا احترام به آنها حس امنيت بدهيد.

- از خاطرات كودكي خود به فرزندتان بگوييد، اين كار باعث رشد معنوي فرزندتان مي شود.

- امرانه با فرزندتان صحبت نكنيد و نام آنها را با احترام صدا كنيد. اين كار باعث صميميت با كودكان مي‌شود.

- به فرزندتان كادوهاي كوچك بدهيد؛ اما توجه داشته‌باشيد كه پاداش نبايد به صورت رشوه باشد بلكه بايد باعث براي شخصيت خود كودك و تقويت رفتارهاي مثبت در او شود.

- انتظارات خود را به صورت واضح و روشن و با محبت به فرزندتان توضيح دهيد.

- وقتي از فرزندتان انتقاد مي كنيد و او را زير سوال مي بريد، چندتا از خوبي هاي او را اول بگوييد و بعد در مورد كار نادرستي كه انجام داده است صحبت كنيد. 

- در شرايط سخت كنار فرزندتان باشيد و با آنها همدردي كنيد. رعايت مطالب بالا در صورتي مي‌تواند به شما كمك كند كه ابتدا اختلافات ميان خود و كودك را به واسطه مشاوره كودك حل كرده باشيد. همچنين مشاور متخصص به شما در رفع مشكلات رفتاري كودكتان كمك مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تربيت كودك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران باشماره 9092305265 تماس بگيريد. 

 

منبع : مهرباني با كودكان | چگونه با كودك خود مهربان تر باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهرباني با كودكان،
موضوع:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۵۸:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی