مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

راه هاي افزايش انگيزه | انگيزه چيست؟

اگر بخواهيم به تعريف انگيزه بپردازيم، «ميل به انجام فعاليت به دنبال احساس نياز» مي‌­تواند تعريف كاملي باشد. درواقع شما زماني شروع به انجام كاري مي­‌كنيد كه براي آن انگيزه لازم را داشته باشيد. همچنين انگيزه زماني در شما به وجود مي‌آيد كه در مورد مسئله خاصي احساس نياز كرده باشيد.

فاكتورهاي زيادي از قبيل شرايط و توانايي انجام كار بر شكل­‌گيري انگيزه تاثيرگذار هستند. به صورت واضح‌تر انسان حتي براي انجام كوچك‌ترين كارها به انگيزه نياز دارد. به دنبال احساس تشنگي، انگيزه است كه شما را براي رفع اين نيازبه فعاليت وا مي‌دارد. انگيزه به شما كمك مي‌كند تا در راه رسيدن به اهداف و علائق در زندگي، با سختي‌ها و مشكلات آن سازگار شويد.

 

راه هاي افزايش انگيزه | گام‌هاي مهم در ايجاد انگيزه براي خود

پنج گام مهم وجود دارد كه اگر پيوسته و با اعتماد به نفس و باور به خود انجام شوند، قطعا باعث ايجاد انگيزه مي‌­گردند:

گام اول: خودتان را بشناسيد

سعي كنيد فارغ از مقايسه با ديگران خود واقعي­تان را بشناسيد. بايد بدانيد چه چيزهايي باعث خوشحالي شما مي‌­شود تا در زمان بي­‌حوصلگي از آن­‌ها استفاده كنيد. همچنين بايد نقاط ضعف خود را بدانيد و آن­‌ها را بدون سرزنش­ كردن خود، بپذيريد. توصيه مي‌كنيم مقاله بي انگيزگي را مطالعه كنيد.

گام دوم: هدفمند باشيد

هدف نقش اساسي در پيدايش انگيزه دارد. طبيعتا زماني كه هدف وجود نداشته‌باشد نيازي هم وجود ندارد و انگيزه معناي خود را در اين شرايط از دست مي‌دهد. سعي كنيد در اولين فرصت متناسب با علائق، استعدادها و توانايي‌هاي خود هدف مناسبي تعيين كنيد.

يادتان باشد كه اهداف بايد منطقي باشند. پيشنهاد مي‌­كنيم ابتدا با اهداف كوچك و قابل دسترس شروع كنيد. براي مثال ابتدا مي‌توانيد هدف خود را بر روي خواندن يك كتاب مفيد تنظيم كنيد. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله هدف گذاري براي سال جديد را مطالعه كنيد.

گام سوم: برنامه ­ريزي كنيد

سعي كنيد پس از اينكه هدف را مشخص كرديد، براي رسيدن به آن برنامه ­ريزي كنيد. به­ خاطر داشته­ باشيد كه برنامه شما بايد تا جاي ممكن جزئي باشد (براي مثال برنامه هفتگي خود را با جزئيات روزانه بنويسيد.) اين كار باعث مي­‌شود كه منظم‌تر به انجام برنامه خود بپردازيد. نكته ديگر اينكه در برنامه خود حتما زماني را به تفريح مورد علاقه و استراحت اختصاص دهيد.

گام چهارم: راه هاي افزايش انگيزه | بررسي ميزان پيشرفت

سعي كنيد در زمان­‌هاي استراحت به پيشرفت­‌هاي خود فكر كرده و به اراده­‌تان افتخار كنيد. حتي اگر گاهي از برنامه عقب مانديد با مهرباني از خود انتقاد كنيد. سرزنش مهم­ترين عامل پذيرش ناتواني است.

گام پنجم: لذت از مسير و مثبت انديشي

در مسير عمل به برنامه‌هاي خود لذت كافي را ببريد و سعي كنيد نقاط مثبت خود را به ياد داشته باشيد. تمام انرژي و حواس خود را در زمان حال و براي رسيدن به اهداف متمركز كنيد. افكار خود را بر اين باور متمركز كنيد كه نتيجه به هر حال حاصل مي‌شود؛ آنچه كه اهميت دارد لذت از مسير رسيدن است.مسئوليت پذيري و تعهد در عمل به برنامه را در خود تقويت كنيد. 

 

راه‌كارهاي مؤثر براي افزايش انگيزه در زندگي

در صورتي كه گام‌هاي ذكر شده را به طور كامل انجام دهيد مي‌توانيد انگيزه رسيدن به اهداف را در خود تقويت كنيد. اما گاهي افراد در ميانه راه دچار بي‌انگيزگي مي‌شوند. در اين صورت روش‌هاي زير به شما كمك مي‌كند تا انگيزه خود را افزايش دهيد و مسير پيشرفت را طي كنيد.

1. راه هاي افزايش انگيزه | بلند پروازي

اگر نهايت توقع شما از تحصيلات ديپلم باشد، قطعا نمي‌توانيد پزشك خوبي شويد. اگر نهايت توقع شما از درآمد رفع مايحتاج روزمره باشد هم، نمي­‌توانيد انسان ثروتمندي باشيد و چنانچه نهايت توقع شما از ازدواج، تكرار چرخه نسل بشري و همرنگي با جماعت باشد، قطعا نمي‌­توانيد همسر موفقي باشيد و شريك زندگي خود رابطه موفقيت آميزي برقرار كنيد. بنابراين بلند پروازي به شما كمك مي‌كند تا انگيزه‌ي خود را افزايش دهيد. براي اطلاع از راه هاي ايجاد انگيزه در نوجوانان كليك كنيد.

2. توجه به علل رفتارها و اعمال خود

سعي كنيد مدام از خودتان درباره علل رفتارهايي كه انجام مي­‌دهيد سوال كنيد، اين باعث مي­‌شود بتوانيد از انجام كارهاي بيهوده خودداري كرده و وقت و انرژي خود را براي انجام اعمال مهمتر ذخيره كنيد.

3. راه هاي افزايش انگيزه | زندگي در لحظه

بسياري از انرژي روزمره افراد در افسوس گذشته يا اضطراب آينده به هدر مي‌رود، اين درحالي است كه اگر وقت و انرژي خود را صرف بهره برداري هرچه مفيدتر از لحظه كنوني كنيد، آينده روشن تري در انتظارتان خواهد بود.

4. پذيرش زندگي و مشكلات

آبراهام مزلو، روانشناس انسان گراي مشهور، در نظريه خود ويژگي­‌هايي را براي افراد خودشكوفا و موفق بيان مي­‌كند كه يكي از آن­ ويژگي­‌ها پذيرش است. پذيرش به اين معنا نيست كه هر بلايي به سرتان مي­‌آيد را قبول كنيد و خود را ناتوان بدانيد.

شما ملزم هستيد كه براي بهبود شرايط همواره تلاش كنيد، اما گاهي اوضاع از دست شما خارج مي‌­شود و تقلاي بيش از اندازه بيهوده است و صرفا موجب خستگي، اتلاف وقت و نااميدي مي‌شود. پس واقعيات غيرقابل تغيير را بپذيريد.

 

راه هاي افزايش انگيزه | درمان انگيزشي

طبق شواهد بسياري ثابت شده كه كمك گرفتن از يك مشاور يا روانشناس خوب مي­‌تواند راه بسيار موثري در جهت افزايش انگيزه افراد و جلوگيري از افسردگي باشد. گاهي اوقات ممكن است هركاري از دستتان برمي­‌آيد انجام دهيد اما فشارهاي محيطي آنقدر زياد باشند كه به تنهايي نتوانيد بر نااميدي خود غلبه كنيد.

در اين شرايط، براي شناخت بيشتر خود، آگاهي از توانا­يي­‌ها و نقاط قوتتان از فردي مطمئن مشورت بگيريد، صحبت با دوست و خانواده ممكن است تسكين باشد اما هميشه راهگشا نيست و گاهي لازم است فرد با تجربه­ تري شما را نسبت به لايه­‌هاي مختلف شخصيتي آگاه كند تا عملكرد بهتري را از خود بروز دهيد. همچنين در اين زمينه مطالعه مقاله افزايش انگيزه در بيمار افسرده مي‌تواند اطلاعات كاربردي در اختيارتان قرار دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ايجاد انگيزه و راه هاي افزايش انگيزه مي‌توانيد با مشاوران مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : راه هاي افزايش انگيزه كدام‌اند | تعريف و ايجاد انگيزه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۲:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی