مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كودكي هيتلر

هيتلر در كودكي در خانواده‌اي بسيار سخت‌گير پرورش يافت. او پدري الكلي داشت و با خشونت‌هاي خانگي زيادي رو به رو شد. او در كودكي انواع سوءاستفاده هاي جسماني، هيجاني و رواني را تجربه كرد؛ به همين دليل آدولف، كودكي گوشه‌گير بود و در نوجواني به عنوان فردي مضطرب توصيف مي‌شد. او ارتباطات اجتماعي كمي برقرار مي‌كرد و بيشتر ترجيح مي‌داد در دنياي خيالي خودش به سر ببرد.

 

هيتلر و علائم رواني

روانشناسان معتقدند كه هيچ گونه احساس مسئوليتي در هيتلر پرورش داده نشده بود. لانجر نيز به عنوان يك متخصص اعصاب و روان در سال 1943 وجود چند بيماري‌ اعصاب و روان را در هيتلر تشخيص داد. او معتقد بود كه هيتلر فردي با تمايلات مازوخيستي، داراي انحرافات جنسي شديد و گرايش‌هاي هم جنس گرايانه است.

جمعي از پژوهشگران در سال 2007 تلاش كردند تا مشكلات رواني هيتلر را بر اساس راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات روانپزشكي(DSM) بررسي كنند. آن‌ها در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه او داراي علائمي از اختلال اسكيزوفرني بوده و به احتمال زيادي به همين دليل دست به خودكشي زده است. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

ساير مشكلات رواني احتمالي در آدولف

- ابتلا به هذيان‌هاي مختلف (منظور از هذيان، عقايد غلطي است كه بسيار باثبات است و به هيچ وجه با استدلال ديگران اصلاح نمي‌شود)

- وجود عقده اديپ حل نشده به خاطر داشتن تجربيات ناخوشايند كودكي در ارتباط با پدر

- سوپرايگوي رشد نيافته (سوپر ايگو بخشي از ساختار رواني است كه مسئول عمل اخلاقي است و نقش وجدان را براي انسان ايفا مي‌كند)

- نداشتن عزت نفس به عنوان يك مرد (اين تشخيص به دليل از دست دادن يكي از بيضه‌ها در دوران كودكي داده شد)

آسيب شناسي رواني هيتلر

نتايج پژوهش‌هايي كه در سال 2007 روي شخصيت هيتلر انجام شد به ما مي‌گويد كه هيتلر به اختلالات رواني و شخصيتي مختلفي دچار بوده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد؛

- اختلال شخصيت ضد اجتماعي

- اختلال شخصيت خودشيفته

- اختلال استرس پس از سانحه ( به دليل مواجه شدن با انواع سوءاستفاده ها در دوران كودكي)

- شخصيت ساديستيك يا همان ديگرآزاري

- شخصيت اسكيزوئيد- پارانوئيد (اين شخصيت معمولاً با اضطراب، دوري جويي از ديگران، انعطاف‌ناپذيري در روابط بين فردي، هذيان بزرگ منشي  و هذيان گزند و آسيب مشخص مي‌شود، هم چنين اين افراد اغلب دچار خشم زيادي هستند و رفتارهاي مربوط به خودكشي را از خود نشان مي‌دهند)

+شخصيت مرزي هرگز براي او تشخيص داده نشد، مي توانيد براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلال شخصيت مرزي كليك كنيد.

هيتلر و مكانيزم هاي دفاعي

مكانيزم هاي دفاعي ساز و كارهاي رواني هستند كه از افراد در شرايط دشوار  و در برابر افكار و هيجانات ناخوشايند محافظت مي‌كنند. در واقع مكانيزم هاي دفاعي روش‌هاي خاص فكر و رفتار است كه به انسان كمك مي‌كند با استرس‌ها و رويدادهاي ناگوار زندگي سازگار شود. براي آشنايي كامل با مكانيسم هاي دفاعي كليك كنيد.

در بين مكانيزم هاي دفاعي مختلف آنچه كه بيش از حد در هيتلر ديده مي‌شود، مكانيزم دفاعي فرافكني است. فرافكني به اين معني است كه فرد، ويژگي‌هاي ناپسند و ناخوشايند خود را به ديگران نسبت دهد. اين كار به معناي بيرون راندن احساسات منفي نظير اضطراب، شرم و گناه براي دفاع در برابر اضطراب است.

سؤالات متداول

آيا ميل به قدرت در هيتلر بيانگر ويژگي‌هاي شخصيتي خاصي است؟

جواب اين سؤال مسلما مثبت است. چرا كه هيتلر در كودكي همواره با احساس حقارت، كمبود و اضطراب زيادي مواجه بود. او در جواني به عنوان يك هنرمند(نقاش) مطرود شناخته مي‌شد. بنابراين به دست آوردن قدرت را مي توان راهكاري دانست كه از او در برابر اين احساسات منفي محافظت كند. در واقع او از سياست و جايگاه قدرت براي بازگرداندن عزت نفس از دست رفته و آسيب ديده خود بهره جست.

با توجه به سابقه مشكلات رواني هيتلر آيا اقدامات او آگاهانه بوده است؟

برخي از اقدامات هيتلر در سطح خودآگاه و برخي در سطح ناخودآگاه صورت مي‌گرفته است. در مورد اقدامات آگاهانه مي‌توان گفت كه او مي‌دانست براي بازگرداندن جلال و شكوه به آلمان بايد چه كاري انجام دهد.

همچنين احتمالاً وي نسبت به تأثيرات ايجاد خصومت بين ميليون‌ها نفر آگاه بود. در واقع او دردها و رنج‌هاي مردم را مي‌دانست اما به آن‌ها اهميت نمي‌داد. بخش ناخودآگاه او از دردها، رنج‌ها، خشم دروني و احساس ناامني و حقارت خود براي رسيدن به قدرت استفاده مي‌كرد. تمام اين ويژگي ها يك شخصيت برتري طلب را در او شكل داده بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شخصيت برتري طلبي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تحليل شخصيت خود و اطرافيانتان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هيتلر | تحليل شخصيت و آسيب‌هاي رواني آدولف هيتلر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هيتلر،
موضوع:
[ ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۶:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی