مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

همسريابي

ازدواج يكي از مهم ترين و پررنگ ترين مسائل زندگي هر فرد است. در سال هاي قبل با معرفي خانواده ها ازدواج به شكلي سنتي اتفاق مي افتاد و اغلب زندگي خوبي داشتند. اما امروزه با آگاهي بيشتر و افزايش سطح رشد فكري، افراد صرفا به معرفي و ازدواج هاي سنتي اتكا نمي كنند و ممكن است از راه هاي ديگري نيز براي همسريابي و پيداكردن همسر موردپسند خود اقدام كنند. در بعضي جوامع هنوز فرهنگ همسريابي به خوبي جا نيافتاده است و هنوز برخي افراد فكر مي‌كنند اگر پسر يا دختر براي پيداكردن همسر مورد علاقه اش شخصا اقدام كند دچار اشتباه شده و شخصيت خودش را زير سوال برده است. در صورتي كه اصلا چنين چيزي حقيقت ندارد. هر شخص حق اين را دارد كه به دنبال فردي با ويژگي هاي مورد پسندش باشد تا او را به عنوان همسر انتخاب كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه معيارهاي ازدواج موفق كليك كنيد.

اصول همسريابي

1-احساسات طرف مقابلتان را به بازي نگيريد. به او بگوييد قصد آشنايي بيشتر با او و خانواده اش را داريد و اگر همه چيز خوب پيش برود و از هم خوشتان بيايد برنامه تان ازدواج است.

2-خودتان باشيد. سعي نكنيد فيلم بازي كنيد و با زدن ماسك فرد محبوبتان را به خودتان جذب كنيد. اين كار هم اثر بيشتري دارد و هم از اتفاقات ناخوشايند بعدي جلوگيري مي كند.

3-اگر وارد رابطه اي مي شويد كه قصدتان آشنايي قبل از ازدواج و همسرگزيني است، احساسات و هيجانات خود را كنار بگذاريد و سعي كنيد مسائل مهم تان را مطرح كنيد و طرف مقابل تان را خوب بشناسيد سپس اگر سوال يا ابهامي در ذهن داريد حتما از او بپرسيد.

4-قبل از اينكه وارد رابطه شويد و يا بخواهيد همسرگزيني كنيد، معيارها و ملاك هاي مورد نظرتان را دقيق بدانيد و بر اساس آن افراد را انتخاب كنيد. هرگز سعي نكنيد اول وارد رابطه شويد و بعد معيارهايتان را تعيين كنيد. با اين كار شما تحت تاثير احساس خود هستيد نه عقل و منطق.

5- مي‌توانيد از كتاب‌هاي مرتبط در اين زمينه و يا يك روانشناس متخصص، براي همسريابي كمك بگيريد تا بتوانيد مسير درستي را در پيش بگيريد.

6-براي همسريابي رفتار خارج از عرف انجام ندهيد و سعي كنيد رفتار سنجيده اي داشته باشيد. اين فكرغلط را كنار بگذاريد كه متفاوت بودن جذابيت زيادي دارد!

7-با وقار و با متانت باشيد و شأن انساني خود را حفظ كنيد. به طرف مقابل تان احترام بگذاريد و با چشم باز، از راه‌هاي مختلف براي همسريابي اقدام كنيد.

براي آشنايي كامل با تست هاي تفاهم قبل از ازدواج كليك كنيد.

راه‌هاي همسريابي

به طور كلي 5 راه عملي براي همسريابي و همسرگزيني وجود دارد.

1-مراجعه به مراكز مشاوره و ازدواج

شما مي توانيد به مراكز ازدواج مراجعه كنيد. اين مراكز با هدف آشنا كردن دو نفر با علائق، سلائق و ويژگي هاي مشترك تاسيس شده اند و براي پيوند زدن اين افراد به هم  تلاش مي كنند و در اين مراكز مي توانيد گزينه هاي مناسبي براي ازدواج پيدا كنيد و با آن ها آشنا شويد. البته اين مراكز به تعداد محدود و مطابق با فرهنگ بومي و قومي هر شهر يا كشور فعاليت مي كنند.

نكته مثبت در اين مراكز، وجود كارشناسان دلسوز و آگاهي است كه مي توانند شما را به درستي راهنمايي كنند.

2-كمك گرفتن از فاميل، دوستان و آشنايان

شايع ترين ورايج ترين روش در فرهنگ كشور ما، وساطت دوستان و آشنايان است. آن ها با شناختي كه از عقايد، ارزش ها و افكاري كه از دو خانواده دارند، آنها را به هم معرفي كرده و در همسرگزيني و همسريابي جوانان كمك مي كنند. اين روش ساده ترين روشي است كه مي توانيد استفاده كنيد. البته بايد توجه كنيد كه تحقيق درباره خانواده ها و آشنايي بيشتر دو خانواده با هم را نبايد فراموش كنيد.

نكته مثبت اين روش اين است كه معرف، آشنايي نسبي با طرفين دارد. مي توانيد در اين راه از معرف براي تحقيقات بيشتر كمك بخواهيد.

3-روش مستقيم (برقراري رابطه بين دختر و پسر)

اين روش به طور معمول در جوامع كوچكتر مثل دانشگاه ها و محل كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. جوانان سعي در برقراري يك رابطه بين خودشان و فرد مورد پسندشان دارند و رابطه را به قصد آشنايي شروع مي كنند تا اگر همه چيز خوب پيش رفت، موضوع را جدي مطرح كنند و به صورت رسمي رابطه شان را ادامه بدهند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.

4-سايت هاي همسريابي (همسريابي اينترنتي)

متاسفانه سايت هاي همسريابي به خاطر رفت و آمد افراد نالايق روش مناسبي براي افرادي كه قصد جدي دارند، شناخته نشده است. البته برخي از افراد با قصد جدي براي همسريابي وارد سايت شده و در آن فعاليت مي كنند. اگر دوست داريد مي توانيد رابطه تان را در فضاي واقعي شروع كنيد و بعد از انجام تحقيقات موضوع ازدواج را مطرح كنيد.

5-خواستگاري زن از مرد

با اينكه در برخي جوامع خواستگاري دختر از پسر، جلوه جالبي ندارد اما در كل كار ناپسند و نادرستي نيست و از لحاظ شرعي و اخلاقي مشكلي ندارد. اگر دختر جواني هستيد كه به مرد مورد پسندتان دل بسته ايد بهتر است فرهنگ جامعه اي كه در آن زندگي مي كنيد، فرهنگ خانوادگي خود و فرهنگ خانوادگي طرف مقابل تان را در نظر بگيريد و پس از آن اقدام كنيد.

سوالات متداول

-براي همسريابي بايد چه ويژگي هاي اخلاقي را در نظر بگيريم؟

ميل به پيشرفت و ترقي، نگاه به آينده، صداقت، ابراز احساسات و عواطف، بلوغ فكري، احساس مسئوليت و نگرش به زندگي در افراد را بررسي كنيد و با در نظر گرفتن اين موارد همسرگزيني مناسبي داشته باشيد.

-سايت هاي همسريابي قابل اعتماد هستند؟

قطعا افرادي نيز هستند كه با قصد همسريابي و صادقانه در سايت هاي همسريابي عضو مي شوند. مي توانيد در سايت هاي همسريابي تحت نظارت و معتبر داخلي عضو شويد. البته فراموش نكنيد كه درباره سايت و اعتبار آن حتما تحقيق كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه همسريابي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد. 

 

منبع : همسريابي | راه ها و اصول همسريابي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: همسريابي،
موضوع:
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۳:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی