مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

نياز هاي اساسي زنان و دليل تفكيك آن از نيازهاي مردانه

نياز اساسي زنان ومردان با يكديگر در برخي موارد متفاوت است. چرا كه آن ها در جامعه نقش‌هاي متفاوتي را مي‌پذيرند و با انتظارات مختلفي نيز مواجه مي‌شوند. اين عوامل منجر به تجربه نيازهاي متفاوت مي‌شود. به همين دليل لازم است علاوه بر اينكه نيازهاي انسان‌ها را به طور كلي بشناسيم، به نيازهاي زنان و مردان به طور اختصاصي نيز توجه كنيم.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تفاوت هاي زنان و مردان كليك كنيد.

1-توجه به عواطف از مهم ترين نياز هاي اساسي زنان

چرا عواطف زن ها براي خودشان اهميت زيادي دارد؟ دليل اين امر اين است كه عواطف زنان براي آن ها نمادي از امنيت، رضايت مندي و تاييد شدن است. براي مثال وقتي مردان عواطف و احساسات خود را به همسرشان نشان مي‌دهند علاوه بر دوست داشتن او به صورت غير مستقيم به او اين پيغام را مي‌رسانند كه " من مراقب تو هستم و از تو محافظت مي‌كنم"، " من به نيازهاي تو توجه مي‌كنم"و يا " من به تو افتخار مي‌كنم".

در حقيقت نيازهاي عاطفي زنان معنايي فراتر از آنچه كه مردان به آن توجه مي‌كنند براي خانم‌ها دارد. به همين دليل است كه جزء نيازهاي اساسي زنان محسوب مي‌شود.

2-نياز به گفت‌وگو

همان طوركه در مطالب فوق نيز ذكر شد، برآورده شدن هر كدام از نيازهاي اساسي زنان براي آن‌ها معاني خاصي دارد كه باعث مي‌شود آن نياز برايشان مهم تلقي شود. زنان نياز بيشتري به گفت و گو دارند. هنگامي كه شما مشتاقانه با همسر خود صحبت مي‌كنيد براي او معاني متفاوتي مانند ارزشمندي، مهم بودن و قدرداني را به ارمغان مي‌آوريد.

علاوه بر اين زنان هنگاميكه عواطف و احساسات منفي را تجربه مي‌كنند، نياز دارند تا طي فرايندي افكار منفي خود را به رشته كلام درآورند و احساساتشان را با افراد ديگر به اشتراك بگذارند. چرا كه اين كار به آن ها كمك مي كند تا از شر احساسات و هيجانات منفي خود رها شوند.

3- حمايت مالي نياز اساسي زنان

از نظر تكاملي در طول تاريخ زنان همواره به دنبال مردي بوده اند كه بتواند مراقبت بهتري از فرزندان به عمل بياورد. اين امر از آن جهت اهميت دارد كه نوع انسان چه مرد و چه زن در طول تاريخ هميشه به دنبال ادامه نسل خود بوده است. به همين  خاطر زنان از همان ابتدا مردهايي را انتخاب مي‌كردند كه از همه لحاظ قدرت بيشتري را داشته باشند. در طول زمان با پيچيده تر شدن جوامع بشري قدرت مالي به يكي از فاكتورهاي زنان براي انتخاب همسر تبديل شده است. اين امر به صورت غير مستقيم اين پيام را مي‌رساند كه مرد مي‌تواند حمايت بيشتري را از او و فرزندان به عمل بياورد. اگرچه امروزه در جوامع مدرن اين مسئله به اندازه قبل اهميت ندارد اما هنوز براي زنان ارزشمند محسوب مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه استقلال مالي زنان كليك كنيد.

4- نياز به تعهد

تعريف زنان از تعهد مي تواند با تعريف مردان متفاوت باشد. زنان به خيانت‌هاي عاطفي مردان به اندازه خيانت‌هاي جنسي اهميت مي‌دهند. در حقيقت مردان هنگام مواجه شدن با خيانت جنسي واكنش‌هاي بسيار بسيار شديدتري را از خود نشان مي‌دهند اما براي زنان خيانت‌هاي عاطفي نيز به همان اندازه اهميت دارد. آن‌ها در رابطه زناشويي خود با ظرافت بيشتري به همه چيز توجه مي‌كنند و نياز دارند رابطه آن‌ها از همه جهات وفادارانه و متعهدانه باشد. با رعايت اين موضوعات مي‌توانيد يكي از نيازهاي اساسي زنان كه از اهميت بالايي نيزبرخوردار است را مورد توجه قرار دهيد.

5- نياز به حفظ هويت مستقل و استقلال

بسياري از زنان تنها در سايه نقش‌هاي جنسيتي خود تعريف مي‌شوند، آن‌ها دائما به عنوان يك همسر، مادر و خواهر و ... به ديگران معرفي مي‌شوند. در حاليكه درست است كه اين نقش‌ها بخش‌هاي بسيار پررنگ و با اهميتي از زندگي يك زن را تشكيل مي‌دهند اما زنان نياز دارند كه جداي از همه اين‌ها هويت مستقل خود را حفظ  و با توجه به توانمندي هاي خود مورد ارزيابي قرار بگيرند. زناني كه مي‌توانند در كنار نقش‌هاي جنسيتي خود هويت مستقل خويش را نيز حفظ كنند بيشتر در جهت خودشكوفايي و پيشرفت فردي در كنار رشد خانوادگي تلاش مي‌كنند و به آن دست مي‌يابند. براي اطلاعات بيشتر درزمينه عملكرد جنسي طبيعي در زنان و مردان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نياز اساسي زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نياز اساسي زنان | مهمترين نيازهاي زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نياز اساسي زنان،
موضوع:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۶:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی