مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

اينترنت براي كودكان

اينترنت و فضاي مجازي، مثل يك شهر بزرگ توريستي مي‌باشد كه در كنار زيبايي ها مكان هاي پرخطر و زشت نيز وجود دارد. اين شهر بزرگ، در عين خوبي‌هايش، بدي‌هايي هم دارد كه لازم است آن‌ها را بدانيم و مراقب خود و كودكمان باشيم. همان قدر كه بازي هاي جذاب، اطلاعات مفيد، داستان هاي زيبا و سايت هاي پرمحتوا در اينترنت وجود دارد، بازي هاي مخرب، اطلاعات نامناسب و سايت هاي بي‌محتوا نيز وجود دارند. كودكان هنگام بازي و استفاده از سايت هاي كودكانه، ممكن است به دام سايت هاي مخرب و بازي هاي نامناسب بيافتند كه قطعا خطراتي را براي آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

فوايد استفاده از اينترنت براي كودكان

همان طور كه گفتيم، اينترنت براي كودكان فوائد ومضرات زيادي دارد كه لازم است والدين آگاه باشند كه بتوانند روش صحيح براي كنترل و مديريت استفاده از اينترنت براي كودكان اعمال كنند.

دسترسي راحت و رايگان به اطلاعات

بسياري از كودكان از اينترنت براي استفاده از كتاب‌ها و مجلات صوتي يا مجازي استفاده مي‌كنند. بعضي از آن‌ها نيز با استفاده از برنامه هايي اطلاعات عمومي شان را بالا مي برند و در تبلت، گوشي يا لب تاب خود بدون پرداخت هزينه به مطالعه مي‌پردازند.

داشتن ايده هاي جديد و پيشرفت تحصيلي

يكي از مزايا استفاده ازاينترنت براي كودكان، استفاده از ايده‌ها و توضيحات درسي موجود در اينترنت است. آن‌ها با استفاده از اين آموزش هاي رايگان، پيشرفت تحصيلي خوبي خواهند داشت.

سرگرمي مناسب

يكي از سرگرمي هاي مناسب كودكان، استفاده از بازي هاي جذاب اينترنتي مي‌باشد كه والدين از آن‌ها استقبال خوبي مي‌كنند زيرا اين بازي‌ها با سرگرم كردن كودكان، سر و صداي آن‌ها را كم و از جنب و جوش شان مي‌كاهد.

بالا رفتن سطح زبان انگليسي

در بعضي موارد براي استفاده از اينترنت نيازمند دانستن اطلاعاتي از زبان انگليسي مي‌شويم. كودكان با استفاده مكرر از اينترنت و گوشي‌هاي هوشمند سطح زبان انگليسي خود را ارتقا داده و زبان جديدي را ياد مي‌گيرند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد به اينترنت و درمان آن كليك كنيد.

مضرات اينترنت براي كودكان

محتواي غيراخلاقي اينترنت براي كودكان

بسياري از كارشناسان اين حيطه، اعتقاد دارند كه استفاده از اينترنت، به علت فضاي باز و نسبتا آزادي كه دارد، مي تواند محتواي غيراخلاقي و نامناسبي را در اختيار كودكان قرار بدهد. اين مورد باعث نتايج و پيامدهاي مخرب در آن‌ها خواهد شد.

اعتياد به اينترنت

از موارد ديگر كه معايب اينترنت براي كودكان را پررنگ تر مي‌كند، اعتياد به اينترنت در كودكان است. استفاده مكرر از بازي هاي اينترنتي و يا موارد ديگر كه وابسته به اينترنت هستند، مي‌تواند موجب اعتياد كودكان به اينترنت شود و اينترنت براي كودكان روح و جسم آن‌ها را به خطر بياندازد.

تاثيرات منفي اينترنت بر وضعيت جسماني كودكان

استفاده زياد از اينترنت، موجب استفاده بيش ازحد از لب تاب، تبلت، گوشي هوشمند و يا مانيتور كامپيوتر مي‌شود. نگاه كردن طولاني مدت به صفحه مانيتور، مضرات زيادي براي جسم كودكان دارد (ازجمله بي تحركي و ضعيف شدن چشم ها).

ياد نگرفتن روابط اجتماعي

كودكان با استفاده بيش ازحد اينترنت، سطح روابطشان كم مي‌شود و بيشتر وقت خود را براي بازي يا استفاده از قابليت هاي اينترنتي مي‌كنند. اين كار باعث مي‌شود دوستان كمتري در دنياي واقعي داشته باشند، درنتيجه روابط اجتماعي را به درستي ياد نمي‌گيرند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه انواع اعتياد به اينترنت كليك كنيد.

توصيه هايي به والدين

توصيه ما به والدين اين است كه در زمان استفاده از كامپيوتر و اينترنت كودكان خود، محدوديت اعمال كنند. علاوه بر استفاده از اينترنت در خانه، آن‌ها ساعت زيادي را در مدرسه گذرانده اند و مغز آن‌ها، نياز به استراحت دارد. خاموش كردن اينترنت خانه، كار بسيار مفيدي براي حفظ سلامتي آن‌ها است. اگر مي‌خواهيد از مواردي مثل اعتياد به اينترنت، افت تحصيلي، افزايش سطح استرس و بيماري هاي جسمي جلوگيري كنيد، از محدوديت‌هاي زماني غافل نشويد.

كامپيوتر را در مكاني بگذاريد كه بتوانيد روي استفاده كودك از اينترنت، نظارت داشته باشيد. بعضي روزها با يك ديگر به اينترنت گردي برويد تا نحوه استفاده صحيح از اين فضا را به صورت مستقيم ياد بگيرد. سعي كنيد با صحبت كردن، سطح آگاهي كودكتان را بالا ببريد و روش درست و فرهنگ استفاده از اينترنت را به آن‌ها آموزش دهيد. مي‌توانيد با گوشزد كردن قوانين استفاده از اينترنت، به اونشان دهيد كه چطور مي‌تواند از اين فضا استفاده كند. توجه داشته باشيد كه در سن حساسي هستند و خطر در كمين آن‌ها است.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي  هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اينترنت براي كودكان | فوايد و مضرات استفاده از اينترنت براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اينترنت براي كودكان،
موضوع:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۱:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی