مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

رفتار پدر با دختر

پدران نقش بسيار مهمي در زندگي دختران خود دارند. اصولا شكل و نوع رفتار پدر با دختر برقرار مي‌كنند بسيار متفاوت از رابطه‌شان با پسران است. در واقع پدر نقش كليدي و پر اهميتي در سلامت روان، رشد و آيندۀ دختر خود دارد. هر رفتاري كه در پيش بگيرد مستقيما دخترش را متاثر خواهد كرد.

رفتار پدر با دختر در مراحل رشدي مختلف، متغير بوده و در هر دوره الزامات خاص خود را دارد. يعني در هر سني، والدين با توجه به نياز‌هاي كودك بايد به او توجه نشان دهند و رفتارشان را تغيير دهند. براي اطلاع بيشتر در مورد نقش پدر در تربيت فرزند كليك كنيد.

 

رفتار پدر با دختر | نيازهاي دختران در رابطه با پدران

ارتباط عاطفي خاص بين پدر و دختر از همان زمان بارداري مادر آغاز مي‌شود. پيشتر در جامعه مرد سالاري، داشتن دختر مايه سرافكندگي و ناراحتي بود. اين ناراحتي از همان اول به دختر منتقل شده و دختر مورد تبعيض‌هاي بيشماري قرار مي‌گرفت.

امروزه دختران محبوبيت بسياري پيدا كرده‌اند و عموما والدين تمايل زيادي به دختر داشتن، نشان مي‌دهند. با اين حال ممكن است همچنان تبعيض جنسيتي به صورت ناخودآگاه از جانب والدين صورت بگيرد.

در بين دوره‌هاي مختلف رشدي برخي عناصر رفتاري لزوم هميشگي دارند. كودك در هر دوره رشدي كه باشد، اين 4 مورد از نياز‌هاي اساسي وي است. ولي علي‌رغم داشتن محبتِ پدر بايد حس كند پدرش فردي مقتدر است و از او احساس ايمني بگيرد. اين عناصر به اختصار شامل موارد زير مي‌شوند:

_نياز به محبت و رابطه محبت آميز با پدر

_نياز به توجه از جانب پدر

_نياز به اقتدار پدرانه

_نياز به صميميت با پدر

 

رفتار پدر با دختر در دوره‌هاي متفاوت

نقش پدر و ارتباط او با دخترش در برخي دوره‌هاي رشدي اهميت خاصي دارد. اين دوره‌ها را در ادامه توضيح مي‌دهيم.

رابطه پدر و دختر در سنين 3 تا 5 سالگي

اصولا در اين دوران توجه كودك به والد غير همجنس خود معطوف مي‌شود و رفتار و كردار والد غير همجنس اهميت مي‌يابد. در اين دوران دختر نياز دارد كه از جانب پدرش پذيرفته شده و محبت دريافت كند. دختر با مادرش به رقابت بر مي‌خيزد و رفتار توجه طلبانه دارد.

بسيار اهميت دارد در اين دوران پدر چنين رفتار‌ها و نيازهايي را به رسميت بشناسد، آن‌ها را برطرف كند و در عين حال اقتدار پدرانه خود را حفظ كند. پدر نبايد در اين رقابت مادر را كنار بگذارد. بلكه با توجه به هر دو بايد اين تعادل و ثبات را برقرار كند.

براي درك بهتر اين مسئله توصيه مي‌كنيم مقاله پدر خوب را مطالعه كنيد.

رفتار پدر با دختر | رابطه پدر و دختر در سنين مدرسه

در سنين مدرسه، دختر وارد اجتماع شده و عموما دايره روابط زندگي‌اش گسترده مي‌شود و از ميزان وابستگي‌اش به والدين كاسته مي‌شود. در واقع اين دوران شروعِ فاصله گرفتن دختر از خانواده است.

بنابراين لازم است پدر اقداماتي انجام دهد؛ از جمله به عنوان يك دوست و ناظر همراه دخترش باشد، سعي كند به شكل منظم رابطه اش را با او حفظ كند، تفريحات مشترك با دخترش داشته باشد و با شكل دادن صميمت به امنيت رواني دخترش كمك كند.

رابطه پدر و دختر در سنين بلوغ

نوجواني و بلوغ از پر هياهوترين دوران‌هاي زندگي هر انساني است. در اين سن تمام نوجوانان شروع به فاصله گيري فزاينده از خانواده مي‌كنند. علاوه بر اين ستيزه جويي و مخالفت جويي با خانواده و منابع قدرت در اين دوران ديده مي‌شود. بنابراين لازم است والدين به ويژه پدر ارتباط عاطفي خود را با دخترش به شكل فعالانه حفظ كند.

از طرف ديگر دختر نياز دارد در اين دوران علاوه بر پذيرش بي قيد و شرط از جانب والدين، مرزها و قوانين روشن داشته باشد. والدين با درك و نظاارت بر روابط عاطفي فرزندانشان مي‌توانند به سلامت طي شدن بحران نوجواني كمك كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد بحران نوجواني كليك كنيد.

پدر بايد در اين دوران براي دخترش وقت صرف كند، سعي كند از دريچه چشم او به دنيا نگاه كرده و با هيجانات و احساسات او همدلي بكند. اگر پدر هم در اين دوران سعي در فاصله گيري از دختر نوجوانش داشته باشد، رابطه‌شان آسيب خواهد ديد و ترميم آن به سختي ميسر خواهد شد.

 

رفتار پدر با دختر | تأثيرات رفتار پدر بر دختر

بر اساس اصول اوليه روانشناسي كودك، پدر از همان بدو تولد تاثيرات عميقي بر دخترش مي گذارد. از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

_تشكيل خود پنداره و عزت نفس دختر مي‌تواند تحت تاثير رفتارهاي پدر باشد.

_تصوري كه يك دختر از مردان در ذهن خود تشكيل مي‌دهد، شديدا وابسته به رفتارهاي پدر مي‌باشد.

_پدران با رفتارهاي خود نسبت به همسرشان مي‌توانند در ايجاد يك تصور خوب از ازدواج موثر باشند.

_پدر مي‌تواند باعث شود دنيا جاي امن تري به نظر برسد. اگر پدر قابل اعتماد باشد، در دسترس باشد. و در مواقع ضرورت دخترش را حمايت كند در ايجاد اين احساس امنيت موفق است.

_پدران با حفظ صلابت و اقتدار خود به تربيت صحيح دخترشان كمك مي‌كنند.

_وضع قوانين به جا و مناسب با سن كودك براي سلامت روان دختر مفيد مي‌باشد.

_محبت و عشق بي قيد و شرط پدر باعث احساس دوست داشتني بودن در دختر مي‌شود.

_احترام گذاشتن به دختر، ناميدن او با الفاظ مناسب و احترام گذاشتن به عقايد و نظراتش مي‌تواند اعتماد به نفس دختر را بالا ببرد.

 

تاثير رفتار پدر با دختر در مقايسه با مادر

در واقع نمي‌توانيم جايگاه پدر را ناديده بگيريم. رفتار پدر با پسر و دختر هر دو نيازمند انديشه و تامل و يادگيري روش‌هاي صحيح ارتباط با فرزندان مي‌باشد. براي اطلاع از شيوه صحيح رفتار پدر با پسر كليك كنيد.

اغلب شاهد هستيم مسئوليت تربيت فرزندان بر عهده مادر بوده و نقش پدر در تربيت فرزندان ناديده گرفته مي‌شود. قابل ذكر است حتي پدراني كه خود را كاملا كنار كشيده و هيچ دخالتي در تربيت فرزندان نمي‌كنند باز هم بر آن‌ها تاثير مي‌گذارند.

با اين وجود دختران زيادي در جامعه وجود دارند كه به علت غفلت‌هاي پدران و عدم دريافت محبت كافي از جانب آن‌ها مورد آسيب‌هاي جدي از جمله سندروم daddy issue قرار گرفته‌اند. در صورتي كه در ارتباط با فرزند دختر خود مشكل داريد توصيه مي‌كنيم اين موضوع را جدي گرفته و به مشاوره كودك و نوجوان مراجعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار پدر با دختر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : رفتار پدر با دختر | رابطه پدر و دختر چگونه بايد باشد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار پدر با دختر،
موضوع:
[ ۱ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی