مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 علت درد بيضه بعد از رابطه

پيچ خوردگي بيضه‌ها

بيضه‌ها تا حدودي قابل حركت هستند اما وصل بودن آن‌ها به پوست بيضه باعث مي‌شود كه اين حركت به كم‌ترين حد آن برسد. بعضي اوقات مخصوصا هنگام رابطه جنسي ممكن است با فشار يك‌باره و شديد بيضه دچار پيچ خوردگي شود و در نهايت گردش خون در آن به خوبي صورت نگيرد كه ايجاد درد مي‌كند. اين پيچ‌خوردگي مي‌تواند موقت باشد و با بروز التهاب به حالت اوليه خودش برگردد اما اگر اين پيچ خوردگي دائمي شده و مسئله بسيار جدي باشد بعد از 6 ساعت اين عضو از كار مي‎افتد و با مراجعه  به پزشك مشكل برطرف مي‌شود.

ورم اپيديديم 

اپيديديم‌ها يك سري لوله پيچ در پيچ در قسمت پشت بيضه‌ها هستند كه اسپرم‌هاي توليد شده در بيضه‌ها توسط آن، به قسمت پشت مجراي ادراري مي‌روند و باعث مي‌شوند در زمان انزال مايع مني از آن خارج شود. اگر با شخصي آلوده ارتباط داشته باشيد اين آلودگي‌ها از طريق مجراي ادراري وارد مي‌شوند و در اين قسمت التهاب ايجاد مي‌كنند و باعث درد بيضه بعد از رابطه مي‌شوند.

استرس و فشار رواني

استرس و فشار رواني و داشتن نگراني‌هاي متفاوت در هنگام رابطه جنسي مثل اين كه طرف مقابل لذت مي‌برد، به ارگاسم مي‌رسد يا اين‌كه خودتان به اندازه كافي لذت مي‌بريد و همه چيز خوب پيش مي‌رود يا نه، باعث مي‌شود بعد از اتمام درد بيضه بعد از رابطه ايجاد شود.

ضربه

در هنگام رابطه جنسي ممكن است در پوزيشن‌هاي مختلف و به هر دليلي به بيضه‌هايتان ضربه وارد شود. محلي كه بسيار حساس است و با يك ضربه بسيار كوچك و آرام مي‌تواند بعد از رابطه دچار درد شود.

براي آشنايي كامل با بيماري واريكوسل كليك كنيد.

عفونت

بيضه و اطراف آن در برابر عفونت‌ها بسيار ضعيف هستند و به سرعت آن‌ها را جذب مي‌كنند. ممكن است بعد از رابطه جنسي به دليل آلوده بودن محيط يا به دليل آلوده بودن شريك جنسي به عفونت، شما هم دچار عفونت و درد شويد. مخصوصا وقتي كه به آن‌ها دست مي‌زنيد. ممكن است اين عفونت‌ها از قبل در شما وجود داشته باشند و بعد از رابطه جنسي خود را نشان دهند.

عفونت ها انواع مختلفي دارند و مي‌توانند مسبب درد بيضه‌ها باشند اين عفونت‌ها شامل

عفونت باكتريايي كه از دستگاه ادراري وارد مي‌شود .

عفونت هاي ويروسي مثل اوريون كه بيشتر در سن كودكي فرد دچار آن مي‌شود. اين عفونت فقط باعث درد يكي از بيضه ‌ها مي‌شود.

هواي نامناسب از علل درد بيضه بعد از رابطه جنسي

اگر در هنگام رابطه جنسي هواي اتاق سرد باشد و به بيضه‌هاي شما سرما وارد شود در آن ناحيه درد ايجاد مي‌كند. ممكن است در حين رابطه جنسي متوجه اين قضيه نشويد اما بعد از آن از شدت درد بيضه به خود بپيچيد.

اسپاسم

هنگام رابطه جنسي در عضلات مختلف بدن و لگن اسپاسم رخ مي‌دهد كه اين اسپاسم به معني ارگاسم و لذت جنسي است. اين اسپاسم مي‌تواند منجر به درد در قسمت بيضه‌ها شود.

كم بودن رابطه جنسي 

اگر رابطه جنسي شما كم باشد اين امكان وجود دارد كه بعد از مدتي كه سكس داشته باشيد به درد بيضه بعد از رابطه  دچار بشويد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه كليك كنيد.

 

پيشگيري از درد بيضه بعد از رابطه

رابطه جنسي سلامت : در رابطه جنسي از رفتارها و پوزيشن‌هاي خطرناك دوري كنيد و به آرامي اين‌كار را انجام دهيد و از وسايلي مانند كاندوم براي محافظت از عفونت استفاده كنيد.

مراجعه مرتب به پزشك : چند وقت يك‌بار به سراغ پزشك برويد و معاينه شويد.

تخليه كامل مثانه بعد از رابطه جنسي: بعد از رابطه جنسي حتما مثانه خودتان را خالي كنيد و مطمئن شويد هيچ ادراري باقي نمانده تا از بروز عفونت جلوگيري شود.

تخليه مايع مني: مطمئن باشيد كه اين مايع كاملا خالي شده و مقداري از آن در شما نمانده باشد.

 

درمان درد بيضه بعد از رابطه

درد بيضه علت‌هاي متفاوتي دارند كه بعضي از آن‌ها طبيعي و بعضي از آن‌ها غيرعادي هستند و براي هركدام از آن‌ها درمان‌هاي متفاوتي وجود دارد.

ضربه: اگر بر اثر ضربه بيضه شما دچار درد شده باشد مي‌توانيد با استفاده از لباس زيرهاي خاص و استفاده از مسكن و كمپرس گرم از درد ‌آن بكاهيد.

استرس و فشار رواني: در زمان رابطه جنسي سعي كنيد كه خونسردي خودتان را حفظ كنيد و به هيچ چيز فكر نكنيد.

عفونت: اگر مشكل درد در بيضه عفونت باشد بهتر است كه از كمپرس يخ استفاده كنيد و بيضه‌هايتان را موقعي كه استراحت مي‌كنيد بالا نگه داريد. استفاده از پارچه سرد در زير بيضه و خوردن داروهاي ضدالتهاب مي‌تواند در طي چند روز مشكلتان را برطرف كند.

پيچ‌خوردگي بيضه‌ها : در اين حالت بدون معطلي بايد به پزشك مراجعه كنيد. او مي‌تواند آن را به حالت اوليه بازگرداند و اگر اين كار ممكن نبود به شما پيشنهاد جراحي مي‌دهد. اما گر وضع بسيار وخيم باشد چاره‌اي جز برداشتن بيضه نداريد. آقايان با يك بيضه هم مي‌توانند به فعاليت جنسي خودشان ادامه دهند.

ورم اپيديديم: براي اين علت هم بايد به سرعت به پزشك مراجعه كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آموزش سكس كليك كنيد.

 

چه زماني براي درد بيضه به پزشك مراجعه كنيم؟

بعد از اين كه بيضه شما در اثر رابطه جنسي دچار درد شد بهتر است براي تشخيص به سراغ پزشك برويد كه در صورت بروز مشكلي جدي زمان را از دست ندهيد. اما اگر مطمئن بوديد كه علت را مي‌دانيد و اين علت‌ها پيچ خوردگي و ورم اپيديديم نبودند از روش‌هاي بهبود آن استفاده كنيد، اگر بعد از انجام اين روش‌ها دردتان طول كشيد حتما بايد به سراغ پزشك برويد.

نحوه تشخيص پزشك براي علت درد بيضه

پزشك براي تشخيص علت درد ابتدا شكم، كشاله ران و بيضه‌هاي شما را معاينه مي‌كند و از شما سوالاتي مي‌پرسد و براي تشخيص دقيق سونوگرافي از بيضه‌ها، كشت ادرار، آزمايش ادرار و بررسي ترشحات را تجويز مي‌كند و بعد از تشخيص براي شما داروهاي مناسب را تجويز مي‌كند و درصورت نياز جراحي را انجام مي‌دهد.

 

سوالات متداول درباره درد بيضه بعد از رابطه جنسي

درد بيضه مي‌تونه باعث بچه دار نشدن بشه ؟

خير بروز درد در بيضه هيچ ارتباطي به بارور كردن ندارد و حتي اگر در اين ناحيه دچار درد باشيد مي‌توانيد بچه دار شويد.

براي درد بيضه بايد پيش چه دكتري رفت ؟

براي اين دردها بايد به متخصصين اورولوژي مراجعه شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه درد بيضه بعد از رابطه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درد بيضه بعد از رابطه | علل، درمان و راه‌هاي پيشگيري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درد بيضه بعد از رابطه،
موضوع:
[ ۲ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۶:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی