مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

زمان طبيعي براي خونريزي قاعدگي

دختران پس از رسيدن به بلوغ، با پديده‌اي به نام قاعدگي مواجه مي‌شوند. قاعدگي يا پريود شدن در هر فرد به طور طبيعي از 3 تا 5 روز طول مي‌كشد اما 2 تا 7 روز بودن آن نيز متعادل است و مشكلي وجود ندارد. سيكل پريود به روز اول دوره  تا روز اول دوره بعدي شما گفته مي‌شود كه عموما بايد 28 روزه باشد اما بازده زماني 21 تا 35 روز آن هم طبيعي است و نگراني در رابطه با آن وجود ندارد. اما اگر روزهاي خونريزي بيشتر از 7 روز طول كشيد و سيكل شما خيلي كمتر شد قطعا مشكلي وجود دارد كه بايد بررسي شود.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه چرخه قاعدگي كليك كنيد.

آيا طولاني شدن و قطع نشدن خونريزي قاعدگي نگران كننده است؟

قطع نشدن خونريزي قاعدگي در بعضي موارد به دلايلي مي‌باشد كه ممكن است در همه زنان اتفاق بيوفتد و هيچ نگراني در رابطه با آن وجود نداشته باشد. اما گاهي قطع نشدن خونريزي قاعدگي مي‌تواند نشانه وجود مشكلي جدي و خطرناك باشد. بعد از اين كه خونريزي قاعدگي شما از هميشه بيشتر طول كشيد بهتر است كه به يك متخصص خودتان را نشان دهيد و از سلامتتان مطمئن شويد.

علت قطع نشدن خونريزي قاعدگي

مشكل تيروئيد

اگر تيروئيد شما دچار مشكل شود و در عملكردش اختلال ايجاد شود هورمون‌هاي شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. تغييراتي كه تيروئيد بر روي هورمون انجام مي‌دهد باعث مي‌شود كه خونريزي‌هاي شما در زمان پريود، كم و زياد شود. كم‌كار شدن تيروئيد مشكلي است كه مي‌تواند منجربه قطع نشدن خونريزي قاعدگي شود.

استفاده از قرص و دارو

قرص‌هايي كه براي جلوگيري از بارداري مصرف مي‌شود مي‌تواند باعث نامنظم شدن خونريزي شما شود. اين قرص‌ها كه معروف‌ترين آن IUD است حاوي لوونورژسترول «هورمون پروژسترون» مي‌باشد كه مي‌تواند ميزان خون‌ريزي را تا حد زيادي افزايش دهد.

بيماري در اثر رابطه جنسي

بيماري هاي جنسي هيچ نشانه‌اي ندارند و تشخيص‌شان به راحتي صورت نمي‌گيرد و تا حدودي غيرممكن است. اگر خونريزي شما مخصوصا بعد از رابطه جنسي افزايش پيدا كرد و منجر به قطع نشدن خونريزي قاعدگي شد، ممكن است دچار دو بيماري سوزاك يا كلاميديا شده باشيد كه دو بيماري مقاربتي هستند. اين بيماري‌ها باعث التهاب دهانه رحم مي‌شوند و در نتيجه عاملي براي قطع نشدن خونريزي قاعدگي مي‌شوند.

براي آشنايي كامل با بيماري سوزاك كليك كنيد.

تخمدان پلي كيستيك

وجود هورمون مردانه در خانوم‌ها مي‌تواند باعث به وجود آمدن سندرم پلي‌كيستيك باشد. هورمون تستوسترون از عملكرد و واكنش طبيعي استروژن جلوگيري و مشكلات خونريزي را ايجاد مي‌كند. اين تاثير مي‌تواند منجر به قطع نشدن خونريزي قاعدگي و حتي باعث قاعدگي ديرترشود. در اين صورت حتي بيرون از زمان پريود هم لكه‌بيني اتفاق مي‌افتد.

رابطه جنسي نامتعادل

اگر كه يك رابطه جنسي نامتعادل و سخت را داشته باشيد قطعا قاعدگي بعد از آن دشوار است و مي‌تواند ميزان خونريزي شما را سنگين‌تركند ومنجر به قطع نشدن خونريزي قاعدگي شود.

سرطان رحم

گاهي خون‌ريزي زياد مي‌تواند نشانه وجود سرطان رحم و قسمت‌هاي مختلف آن باشد. البته احتمال اين علت بسيار كم است.

غده هاي ديواره رحم

غده‌ها و پوليپ‌هايي كه بسيار كوچك هستند و بدخيم نمي باشند مي‌توانند باعث قطع نشدن خون‌ريزي قاعدگي شوند. غده‌هاي رحمي بيشتر در سن بارداري كه هورمون‌ها ميزانشان بسيار بالاست به وجود مي‌آيند.

 

چند راه حل لازم و ضروري

درمان هاي خانگي هنگام قطع نشدن خونريزي قاعدگي

بسياري از روش‌هاي خانگي وجود دارند كه مي‌توانند به خوبي خونريزي در زمان قاعدگي را تنظيم كنند و باعث به موقع قطع شدن آن شود كه به مواردي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

زنجبيل : روزي 3 بار دمنوش زنجبيل با آب .

دارچين: دارچين را در چاي خود بريزيد يا اين كه چوب آن را در آب خيس كنيد و روزي 3 قطره از آن را بخوريد.

دانه گشنيز: 20 گرم دانه گشنيز را در 200 ميلي ليتر آب بجوشانيد . 

چاي آويشن: با آب چند برگ آويشن كه جوشيده است چاي دم كنيد.

غذاهاي داراي منيزيم : كمبود منيزيم در بدن شما مي‌تواند باعث افزايش خونريزي بشود. پس تا مي‌توانيد از غذاهايي مثل كدو تنبل، دانه هندوانه، كنجد و غذاهايي كه سرشار از منيزيم هستند استفاده كنيد.

امگا 3: محصولات حيواني و بيشتر غذاهاي دريايي و روغن‌هاي گياهي سرشار از امگا هستند و خونريزي را كنترل مي‌كنند.

درمان هاي پزشكي هنگام قطع نشدن خونريزي قاعدگي

اگر وضعيت خونريزي شما خيلي غير‌عادي شده و ديگر قابل تحمل نيست حتما بايد به سراغ پزشك برويد و از درمان‌هاي او استفاده كنيد. اول از همه بايد آزمايش‌هاي لازم را انجام دهيد تا علت اين مشكل مشخص شود و سپس به تشخيص پزشك، بيماري خود را درمان كنيد. روش‌هاي پزشكي شامل

هيستروكتومي : در اين روش پزشك تشخيص مي‌دهد كه براي بهبودتان بايد جراحي شويد و رحم شما را خارج كند.

از بين بردن آندومتر: پوشش سطحي رحم را مي‌سوزاند و از بين مي‌برد كه خونريزي را كنترل كند.

دو روش بالا باتوجه به اين كه چه شرايطي داريد و ميخواهيد در آينده باردار شويد يا نه انجام مي‌شود. به دليل اين كه اين درمان‌ها موجب ناباروري مي‌شوند به هيچ وجه براي كساني كه مي‌خواهند در آينده باردار شوند توصيه نمي‌شود.

دارودرماني: در دارودرماني با توجه به مشكلي كه براي شما به وجود آمده و شرايط شما، به تشخيص پرشك دارو تجويز مي‌شود كه هورمون ها را متعادل مي‌كند. اين متعادل كردن خونريزي را به اندازه عادي آن بازمي‌گرداند.

سوالات متداول درباره قطع نشدن خونريزي قاعدگي

پريودم طولاني شده قبلا روزهاي آخر فقط لكه بيني بود اما جديدا خون تازه خارج ميشه. علت چيه ؟

فرآيندهاي بدني و هورموني دچار تغيير شده. در اينجا شدت و مدل خونريزي تغيير مي‌كند و كاهش مي‌يابد اما درست در وقتي كه فكر كرديد قاعدگيتان تمام شده با همان شدت روزهاي اول خونريزي شروع مي‌شود.

مي تونه دليل قطع نشدن خونريزي قاعدگي سقط جنين باشه ؟

در اثر سقط جنين هم مدت زمان خونريزي افزايش پيدا مي‌كند مخصوصا اگر سقط جنين در روزهاي اوليه بارداري اتفاق بيوفتد. اما بايد در مدت زمان دو دوره پريودي كاملا خونريزي به حالت اوليه بازگردد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قطع نشدن خونريزي قاعدگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : قطع نشدن خونريزي قاعدگي چه دليلي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۲:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی