مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

روانشناسي خانواده

روانشناسي خانواده علم مطالعه و تحقيق در زمينه مشكلات و معضلات در خانواده و همچنين تاكيد بر روابط خانواده و برخوردهاي اجتماعي دارد و راهكارهاي مناسبي براي حل مسائل ارائه مي دهد. افرادي كه از اين رشته فارغ التحصيل شده اند مي توانند به عنوان مشاوره خانواده و ازدواج، روانشناس مدرسه يا محقق مشغول به كار شوند.

با ازدواج كردن، خانواده شكل مي گيرد و با شروع زندگي مشترك، ممكن است مشكلاتي ظاهر شوند. مشكلات و خصوصيات زوجين، داشتن راه هايي براي بهتر شدن روابط در خانواده، زندگي درست و رسيدن به كمال، رفتار صحيح اعضا با يكديگر و نوع برخورد با مشكلات خانواده در حيطه روانشناسي خانواده قرار دارند. همه مسائلي كه ممكن است بعد از ازدواج براي افراد پيش بيايد و در آن حوزه نياز به روانشناس دارند نيزدر اين حيطه هستند.

اهميت روانشناسي خانواده

تاثير برساير اعضا

اولين اجتماعي كه هر يك از ما در آن عضو شده ايم و درآن پرورش يافته ايم، خانواده است. صميميت و پيوستگي بين اعضاي خانواده به اندازه اي زياد است كه بروز مشكل در يكي از اعضاي خانواده مي تواند تاثير مستقيم يا غير مستقيم بر اعضاي ديگر بگذارد. در واقع خانواده مثل زنجيري به هم پيوسته است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

درمان اختلالات و مشكلات فردي

به دليل اهميت و جايگاه خانواده، ممكن است از تاثير آن، به عنوان يك كمك كننده در روند درمان استفاده كرد. بعضي از روانشناسان باليني براي درمان اختلالات، دوست دارند همه اعضاي خانواده را از نزديك ببينند تا بتوانند در روند درمان از آن ها كمك بگيرد.

رفع مشكل

با استفاده از روانشناسي خانواده مي‌توان ديد دقيق تري نسبت به مشكلات داشت و با ارائه نكات و مشاوره مي توانيد مسائل و مشكلاتي كه در خانواده تان وجود دارند را رفع كنيد.

روانشناسي خانواده به ما چه كمكي مي كند؟

روانشناسي خانواده مي تواند به شما كمك كند تا؛

قدرت مسئوليت پذيري تان را بيشتر كنيد.

خودتان را در قبال كارهايي كه كنترل شان در دست شماست، مسئول بدانيد نه همه مسائل خانوادگي.

اعتماد به نفس داشته باشيد.

از شما انسان قوي مي سازد كه بتوانيد ريشه مشكلات خانواده تان را پيدا كنيد.

درك درستي نسبت به زندگي داشته باشيد و سعي نكنيد كه همه مسائل را كنترل كنيد.

آرامش دروني را در خودتان ايجاد كنيد.

يك زندگي رضايت بخش براي خود تان و خانواده تان رقم بزنيد.

علوم مرتبط با روانشناسي خانواده

همان طور كه مي دانيد، علوم مختلف با هم ارتباط دارند و مي توانند در موارد، مكمل و كمك كننده يكديگر باشند. اين علوم عبارتند از

روانشناسي تربيتي

روانشناسي رشد

روانشناسي يادگيري

براي آشنايي كامل با اهميت خانواده و نقش خانواده كليك كنيد.

كاربرد هاي روانشناسي خانواده

اين حوزه در بيشتر موارد با زوج ها، اشخاص، خانواده ها و سيستم هاي اجتماعي ارتباط دارد. روانشناسان متخصص در حيطه خانواده مواردي مثل آسيب شناسي افراد و خانواده‌ها، مشكلات سلامت رواني و روابط ميان فردي آن ها را بررسي مي كنند و در صورت نياز تحت درمان قرار مي دهند. همچنين مشكلات خانوادگي، تنش در خانوده، مشكلات رفتاري كودكان و نوجوانان، استرس خانواده، چالش هاي تربيتي فرزندان و مشكلات ارتباطي با ديگران را بررسي كرده و بهترين راهكارهاي درماني را براي آن‌ها ارائه مي دهند.

براي مثال موارد زير از كاربرد هاي روانشناسي خانواده هستند

بررسي كردن مسائل و مشكلات خانواده

بالا بردن بهداشت و سلامت رواني خانواده

بهبود در كيفيت روابط خانوادگي و ارائه راهكارهاي آن

ارائه راه حل مناسب براي حل مشكلات خانواده ها

روش هاي مورد استفاده در روانشناسي خانواده

از روش هاي مختلفي مثل پيشگيري، آموزش و درمان به منظور كمك به خانواده استفاده مي‌شود. براي اين كه يك مشكل در خانواده حل شود، بايد كل سيستم خانواده مورد بررسي قرار بگيرد و سپس سعي مي‌شود با بررسي و ارزيابي عوامل تحريك كننده مشكل در بين اعضاي خانواده مشكل را ريشه يابي كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ضرورت مشاوره زناشويي كليك كنيد.

حوزه هاي مختلف روانشناسي خانواده

روانشناسي خانواده حوزه هاي گسترده اي دارد و شما مي توانيد در صورت بروز مشكل يا مسئله در هر زمينه‌اي، به يك روانشناس خانواده مراجعه كنيد. چرا كه هر انسان، تحت پرورش خانواده است و اولين اجتماع براي رشد شما محسوب مي شود. حوزه هاي مرتبط  با روانشناسي خانواده عبارتند از

بررسي مسائل و مشكلات زوجين

تربيت كودكان

بهبود روابط با كودكان

زوج درماني

بهبود روابط زوجين

همسر داري

بهبود روابط زوجين

مشكلات زناشويي از اركان مهم مورد بحث در روانشناسي خانواده 

اختلافات فرهنگي خانواده

اختلالات جنسي

پرخاشگري و خشم

مسائل مالي خانواده

ناسازگاري 

عصبانيت

اختلالات شخصيتي

طلاق عاطفي

نوع برخورد با بحران ها و تنش ها در خانواده

اختلالات رفتاري

دخالت هاي خانوادگي

اختلالات رواني

طلاق زوجين

آموزش احترام در بين اعضاي خانواده و رعايت كردن حقوق اعضاي خانواده 

نحوه برخورد درست با افراد خانواده

ابراز درست و به جاي خواسته ها

همه  موارد بالا در حيطه روانشناسي خانواده قرار دارد و شما مي توانيد با مراجعه به مشاوره خانواده، همه مشكلات خود را پيگيري، پيش بيني و درمان كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : روانشناسي خانواده | اهميت و كاربرد روانشناسي خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روانشناسي خانواده،
موضوع:
[ ۳ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۲:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی