مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تاثير خيانت بر فرزندان | پيامدهاي خيانت والدين بر رفتار فرزندان

كودكاني كه از پدر يا مادر خود خيانت مي بينند دچار مشكلات فراواني مي شوند. رفتارهايي كه در اثر اين مشكلات از خود بروز مي دهند عبارت اند از:

_ساكت و منزوي شدن

_رفتارهاي پرخشاگرانه

_خود زني

_تلاش براي در دست گرفت شرايط

_مشكلات جسمي و روحي مانند افسردگي و اضطراب. (براي اطلاع از علائم افسردگي و تشخيص آن در فرزندان كليك كنيد.)

_متحد شدن با والدي كه خيانت ديده است بر عليه ديگري

_فرار از خانه

 

پيامد هاي خيانت والدين بر فرزندان

تاثير خيانت بر فرزندان امري بديهي و مسلم است. هر چه قدر سن فرزند كم تر باشد اثري كه خيانت والدين بر او مي گذارد جدي تر و عميق تر است. برخي از پيامدهاي خيانت بر فرزندان به شرح زير مي باشد:

تاثير خيانت بر فرزندان | كمبود عاطفي

وقتي كه يكي از والدين از همسر خود خيانت مي بيند، تمام تمركز خود را براي خود و شكست عاطفي اش مي گذارد. در نتيجه از كودك خود غافل مي شود و كودك دچار كمبود محبت مي شود. فرزندي كه كمبود محبت داشته است، در آينده دچار مشكلات فراواني مثل غرق شدن در فضاي هاي محبت آميز و شكست هاي عاطفي متعدد مي شود.

اثرات خيانت بر فرزندان | بدبين شدن در بزرگسالي

فرزنداني كه از والدين خود خيانت مي بينند ممكن است در بزرگسالي نسبت به ديگران بدبين باشند و به راحتي به كسي اعتماد نكنند. حتي ممكن است براي ازدواج كردن نيز بسيار مردد شوند و اگر ازدواج كنند هم اثرات بدبيني هميشه همراه آن ها خواهد بود.

تاثير خيانت بر فرزندان | خيانت در بزرگسالي

ممكن است خيانت والدين باعث شود كه كودك در بزرگسالي همچون والد خود اقدام به روابط نامشروع بكند. والدين الگوي بچه ها هستند و كودكي كه با ديدن خيانت بزرگ شده است احتمال اين كه خود نيز درگير خيانت شود بسيار زياد است.

تاثير خيانت بر فرزندان | روحيه پرخاشگري

يكي از مهم ترين تاثيرات خيانت والدين، بر رفتار فرزندان در اجتماع است. خيانت باعث بحث و دعوا بين زوجين مي شود و فرزندان نيز اين را مي آموزند در نتيجه در آينده رفتارهاي پرخاشگرانه جدي از خود نشان مي دهند. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله پرخاشگري كودكان را مطالعه كنيد.

 

تاثير خيانت بر فرزندان نوجوان

در صورتي كه فرزند در سنين نوجواني باشد، مشكل كمي پيچيده تر مي شود. نوجوانان در سني هستند كه قدرت تشخيص و استدلال كردن دارند و به ارزش هاي خانواده اهميت بسيار زيادي مي دهند. آن ها متوجه مي شوند كه خيانت پدر يا مادر ممكن است نظام خانواده را زير سوال ببرد. در اين شرايط ممكن است نوجوان با تهديد به خودكشي، والد خيانت كار را مجبور كند كه به خانواده برگردد. در اين صورتي كه تلاش او با شكست مواجه شود امكان خودكشي بالا مي رود و نوجوان دچار آسيب شديد و جدي مثل افسردگي مي شود. تهديد به خودكشي در نوجوانان را جدي بگيريد.

 

كاهش آسيب ناشي از خيانت در فرزندان

همان طور كه در مطالب فوق گفته شد، اثرات خيانت بر فرزندان امري بديهي و اجتناب ناپذير است. مطالعه مقاله درمان آسيب‌هاي خيانت كمك زيادي به شما در اين زمينه مي‌كند. مي توان با راهكار هاي مناسب، اين آسيب را به حداقل رساند. اين راه كار ها شامل موارد زير مي‌شود:

مديريت بحران

اولين قدم براي كاهش آسيب، اين است كه والدين بتوانند احساس خود را مديريت كنند. اين يك بحران در زندگي است كه براي مقابله با آن بايد تكنيك هاي مديريت بحران را بياموزند تا بتوانند بر احساسات خود غلبه كنند.

تاثير خيانت بر فرزندان | محبت به كودك

كودكي كه درگير خيانت شده است بسيار حساس مي شود و نيازمند دريافت محبت بيش تر از سوي والدين است. در عين حال بايد توجه داشت كه محبت نبايد به صورت افراطي باشد چرا كه در اين صورت كودك احساس مي كند محبت مصنوعي است و از آن خسته مي شود.

مشاركت در فعاليت

بهتر است والدين در فعاليت هاي كودك شركت كنند تا از اين طريق از احساسات او آگاه شوند. مي توانيد از كودك بخواهيد نقاشي بكشد و يا اگه سن بيش تري دارد با او صحبت كنيد تا از مشكلات و نياز هاي او مطلع شويد. از اين طريق راحت تر و بهتر مي شود در جهت رفع مشكلات روحي و رواني كودك اقدام كرد. با وجود راهكارهاي زير تعداد زيادي موفق نمي‌شوند فرزندان را از آسيب‌هاي خيانت حفظ كنند به همين دليل لازم است تا از مشاوره خيانت بهره ببريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پيامدهاي خيانت بر فرزندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : تاثير خيانت بر فرزندان | پيامد خيانت بر رفتار و زندگي فرزندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تاثير خيانت بر فرزندان،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۴:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی