مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

حساسيت نوزاد به شير خشك

حساسيت نوزاد به شير خشك، آلرژي داشتن به پروتئين موجود در شير گاو است كه در بسياري از شير خشك‌ها نيز يافت مي‌شود. برخي از نوزادان ممكن است به شير خشك حساسيت نشان دهند كه به دليل اين است كه سيستم ايمني بدنش به پروتئين‌هاي موجود در شير گاو واكنش منفي نشان مي‌دهند. ميزان حساسيت به شير خشك در نوزادان متفاوت است و به همان نسبت نيز واكنش‌هاي متفاوتي بروز مي‌يابد. البته تشخيص به موقع آلرژي داراي اهميت است چرا كه ممكن است به مرور زمان واكنش آلرژيك نوزادتان از طيف خفيف به سمت شديد تغيير يابد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دادن شير گاو به نوزاد كليك كنيد.

 

علائم و نشانه‌هاي حساسيت نوزاد به شير خشك

در ادامه به برخي از مهم‌ترين علائم اشاره مي‌كنيم.

1- استفراغ‌هاي مكرر: استفراغ بيش از حد و غير طبيعي كه با خارج شدن مقدار زيادي بزاق دهان همراه است، ممكن است نشانه‌اي از بروز حساسيت به شير خشك باشد.

2- تغييرات پوستي: حساسيت به شير خشك مي‌تواند به صورت بروز التهابات پوستي، كهير، اگزما، خشكي و خارش پوست يا پوست پوست شدن آن نمايان شود. تورم‌هايي كه در ناحيه صورت ديده مي‌شود، ممكن است تنفس كودك را دشوار سازد.

3- قرمز و حساس شدن ناحيه مقعد: يكي ديگر از نشانه‌هاي بروز آلرژي نوزاد نسبت به شير خشك، قرمز شدن ناحيه مقعد است. در صورتي كه متوجه شديد پوست ناحيه مقعد نوزاد به صورت دايره‌اي قرمز شده است، امكان وجود آلرژي نسبت به شير وجود دارد.

4- مدفوع غيرعادي: بروز تغييرات عمده در كاركرد روده نوزادتان به صورتي كه مدفوع به صورت خيلي سفت يا خيلي شل در آمده باشد؛ همچنين وجود خون در مدفوع مي‌تواند يكي ديگر از علائمي باشد كه نشان دهنده حساسيت كودكتان به شير خشك مصرفي است.

5- كاهش وزن: با توجه به اينكه حساسيت نوزاد به شير خشك با اسهال و استفراغ همراه است، ممكن است كودك دچار كاهش وزن شود .

6- بروز مشكل در هضم غذا: در صورتي كه كودك با مصرف شير خشك دچار بي‌قراري و ناآرامي مي‌شود، به صورت مداوم گريه مي‌كند و به خود مي‌پيچد، ممكن است به شير خشك مصرفي حساسيت داشته باشد. همچنين در مورادي حساسيت به شير خشك ممكن است با بروز مشكل خواب در نوزاد همراه باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فوائد شير مادر كليك كنيد.

 

سوالات متداول 

در صورت بروز حساسيت نوزاد به شير خشك چه بايد كرد؟

در صورتي كه متوجه بروز علائم آلرژي در نوزادتان پس از مصرف شير خشك شديد، لازم است موضوع را با يك متخصص در ميان بگذاريد و علائم نوزادتان را به دقت براي او شرح دهيد. پزشك پس از معاينه نوزاد و با توجه به جواب آزمايشات پوستي، خون و مدفوع؛ برنامه تغذيه‌اي متناسب با نوزادتان را در اختيار شما قرار مي‌دهد و در صورتي كه فرزندتان در معرض واكنش جدي آلرژيك باشد، ممكن است تزريق آمپول اپي نفرين را تجويز كند.

درمان حساسيت نوزاد به شير خشك به چه صورت است؟

با قطع مصرف شير خشكي كه براي نوزاد استفاده مي‌كنيد و استفاده از شير خشك توصيه شده توسط پزشك، علائم حساسيت به سرعت رفع خواهد شد و سلامت عمومي كودك بهبود پيدا مي‌كند.

چه نوع شير خشك‌هايي براي نوزادان ضد حساسيت است؟

در صورتي كه نوزاد به شيرخشك‌هاي معمول آلرژي داشته باشد، پزشك شير خشك هيدروليز شده را تجويز خواهد كرد. در اين شير خشك‌هاي هيدروليز شده، كل يا بخشي از پروتئين‌هاي موجود به ذره‌هاي كوچكتر شكسته يا تجزيه مي‌شوند.

شير خشك تهيه شده از سويا، براي نوزاداني كه به پروتئين‌هاي حيواني و لاكتوز حساسيت دارند به كار گرفته مي‌شود. البته برخي از نوزاداني كه به شير گاو آلرژي دارند ممكن است به شير سويا هم حساسيت داشته باشند، كه در اين صورت شير خشك‌هاي هيدروليز شده توسط پزشك توصيه مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه حساسيت نوزاد به شير خشك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : حساسيت نوزاد به شير خشك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حساسيت نوزاد به شير خشك،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۳:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی