مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نكات تأمل‌ برانگيز در انتخاب روش‌هاي درمان افسردگي

بايد ريشه و علت افسردگي خود را پيدا كنيد. براي همين تا مي‌توانيد اطلاعات خود را درباره‌ي افسردگي و درمان آن گسترش بدهيد. روش و گزينه‌هاي مختلف درماني را به طور دقيق بررسي كنيد. بايد مشخص شود كه ريشه‌ي افسردگي‌تان چيست. اگر افسردگي دلايل پزشكي داشته باشد نياز به درمان‌هاي مشخص و تخصصي دارد.

شدت افسردگي نيز در تشخيص نوع درمان بسيار مهم است. هرچقدر شدت افسردگي بيشتر باشد، بايد دقت و پيگيري بيشتري براي بهبودي كامل داشته باشيد. علت افسردگي براي افراد مختلف باهم متفاوت است، پس روش درمان نيز برايشان متفاوت خواهد بود. درمان و روشي كلي براي بهبود افسردگي وجود ندارد. بنا به تفاوت‌هايي كه هر فرد با ديگري دارد، روش درمان مناسب نيز متفاوت است.

اين فرايند گاهي بسيار زمانبر بوده و بايد مراحل آن با حوصله و تلاش خوده فرد پيگيري گردد و زمان لازم صرف آن بشود. متعهد بودن به مراحل درمان بسيار اهميت دارد. حتي پس از بهبودي نيز فراز و نشيب‌هايي وجود دارد كه بايد با صبر از آنها گذشت. بسياري مواقع افراد در شناسايي علل افسردگي خود دچار سردرگمي و آشفتگي مي‌شوند.

بنابراين افسردگي مسئله‌اي نيست كه به تنهايي قابل حل باشد و درمان آن نياز به مراجعه به مشاوره افسردگي دارد. مشاور در زمينه شناسايي علل و انتخاب روش درماني مناسب همراه شما خواهد بود.

روش‌هاي متداول در درمان افسردگي

رفتاردرماني شناختي، روان درماني بين فردي و درمان با دارو از جمله روش‌هايي هستند كه جهت درمان افسردگي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. همچنين براي افسردگي شديد گاه از تركيب سه روش استفاده مي‌كنند. در اين روش‌هاي درماني، به شما آموزش داده مي‌شود كه چگونه از افكارمنفي خود بكاهيد.

به كمك مهارت‌هاي رفتاري به جنگ افسردگي برويد. اين روش‌ها به شما كمك مي‌كنند، ريشه و علت افسردگي خود را پيدا كنيد، بدانيد كه عوامل افسردگي چه بوده است و راه‌هاي مناسب براي بازگشت به جاده زيباي سلامت را دوباره به‌ خاطر آوريد. براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد مقاله روان درماني را مطالعه كنيد.

درمان افسردگي با تغيير سبك زندگي

تغيير سبك زندگي يكي از ساده‌ترين و در عين‌ حال مهم‌ترين و كاربردي‌ترين روش‌هاي درمان افسردگي مي‌باشد. حتي ساير روش‌هاي درمان نيز در سايه‌ي تغيير سبك زندگي بهتر عمل خواهند كرد. گاهي‌ اوقات تغيير سبك زندگي و حال‌وهواي فرد بيمار باعث مي‌شود كه به پيگيري درمان هيچ نيازي وجود نداشته باشد.

ورزش روزانه به‌اندازه‌ي درمان دارويي مي‌تواند اثربخش باشد. ورزش باعث مي‌شود تا مواد شيميايي نشاط‌آور و انرژي‌بخشي چون سروتنين و اندورفين در مغز آزاد شوند و سلول‌هاي مغزي رشد كنند؛ كاري كه داروها به‌ طور مصنوعي انجام مي‌دهند. ورزش‌هايي مانند ايروبيك يا پياده روي ساده نيزاز جمله ورزش‌هاي مناسب براي بهبود افسردگي هستند. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله سبك زندگي را مطالعه كنيد.

 سعي كنيد ارتباطات خود با ديگران را گسترش بدهيد واز انزوا به دورباشيد. منزوي بودن يكي از عوامل اصلي افسردگي است. ارتباط خود با خانواده و دوستان را حفظ كنيد و در فعاليت‌هاي اجتماعي، كلاس‌هاي مختلف و… شركت كنيد. فعاليت‌هاي داوطلبانه خيرخواهانه باعث مي‌شود ضمن كمك به ديگران، به خودتان نيز كمك شاياني كنيد و از افسردگي دور شويد. 

درمان افسردگي با كاهش استرس

استرس يكي از عواملي است كه موجب افزايش شدت افسردگي مي‌شود، يا شما را در معرض آن قرار مي‌دهد. عوامل ايجاد استرس در زندگي‌تان را به ‌حداقل برسانيد. اگر در روابط عاطفي و اجتماعي، فشار كاري و… به شما استرس وارد مي‌شود، دور آنها را خطي قرمز و بزرگ بكشيد. هيچ ‌چيز به اندازه‌ي سلامتي و آرامش مهم نيست، پس درگير فشارهايي نشويد كه سلامت‌تان را مخدوش مي‌كنند.

درمان افسردگي با مراجعه به روانشناس

از احساسات و بيماري خود شرمنده نباشيد. افسردگي بسيار شايع است. صحبت و مراجعه به يك متخصص روانشناسي مي‌تواند به شما كمك بسيار زيادي بكند. در صورتي كه نياز به درمان جدي‌تري داشته باشيد، مشاور در اين زمينه شما را راهنمايي مي‌كند. صحبت درباره‌ي افسردگي با يك متخصص روان‌شناسي مي‌تواند به‌سرعت باعث آگاهي بيشتر شما نسبت به بيماري و احساسات‌تان مي‌شود.

همچنين تشخيص صحيح علت افسردگي و آگاهي از روش‌هاي درمان دپرسشن سبب مي‌شود تا در مدت زمان كمي به بهبودي كامل دست پيدا كنيد. افسردگي باعث مي‌شود تا شما همه‌ چيز را در زندگي مبهم و سياه ببينيد. مشاور به شما كمك مي‌كند كه چنين ديدگاه غيرواقعي و غيرمنطقي را از بين ببريد.

براي تغيير چنين ديدگاه‌هايي نياز به زمان بيشتري داريد، پس براي اتمام طول درمان افسردگي عجله نكرده و با مشورت متخصص درمان را ترك كنيد. براي اطلاع از طول درمان افسردگي كليك كنيد.

درمان افسردگي با دارو

متخصصان با توجه به شدت و علائم افسردگي براي فرد ممكن است دارو نيز تجويز كنند. داروهاي ضد افسردگي به همراه روان درماني داراي بالاترين اثر درماني است. با اين حال بسياري از بيماران انتظار دارند تنها با مصرف دارو بهبودي كامل پيدا نمايند.

لازم به ذكر است داروي ضد افسردگي براي كاهش علائم افسردگي مخصوصا زماني كه بيمار مبتلا به افسردگي اساسي است كاربردي حياتي دارد. اما پس از كاهش شدت علائم، روان درماني ضرورت يافته و با توجه به نظر متخصص داروها نياز به تعديل و يا قطع خواهند داشت.

همانطور كه مي‌دانيد هر دارويي علاوه بر مزايا، عوارضي نيز دارد. از طرفي افسردگي تنها يك بيماري فيزيكي نبوده و نياز به درمان‌هاي روانشناختي دارد. بنابراين استفاده صرف از دارو نمي‌تواند به حل كامل مشكل بيانجامد. در مقاله داروهاي ضد افسردگي اطلاعات بيشتري را در اين زمينه ارائه داده‌ايم.

درمان افسردگي با روش روان درماني

اگر افسردگي‌تان ريشه در مسائل دارويي و درماني ندارد، بهتر است از روان‌درماني و صحبت كردن بهره بگيريد. با اين كار مي‌توانيد ديدگاه‌هاي بهتري براي بهبود حال و احوال‌تان ياد بگيريد و از بازگشت افسردگي يا شدت آن بكاهيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله درمان شناختي رفتاري افسردگي را مطالعه نماييد. 

رهايي از افسردگي با راهكارهاي ساده

از جمله كارهايي كه براي رهايي از افسردگي مي‌توانيد انجام دهيد، رفتن به يك كلاس ورزشي و فعاليت بدني شديد يا پياده روي در خيابان‌هايي است كه احساس خوبي نسبت به آنها داريد. در ادامه چند روش درمان غير دارويي افسردگي را ذكر كرده ايم.

1- فعاليت بدني شديد

هرگاه احساس افسردگي كرديد بايد از نظر جسمي خود را فعال نگه داريد تا انرژي‌ اضافي ذهن خود را تخليه كنيد. احساس افسردگي، انرژي منفي در ذهن شما آزاد مي‌كند كه سبب تضعيف اشتياق و اميد نسبت به زندگي و كار مي‌ شود.

همچنين، سيستم ايمني بدن را ضعيف مي‌كند و زمينه را براي ابتلا به بسياري از بيماري‌ها فراهم مي‌سازد. اين انرژي منفي با فعاليت بدني شديد به بهترين نحو تخليه مي‌شود. هر فعاليتي كه دوست داريد را انجام دهيد، فرقي نمي‌كند.

2- گشت زدن بي‌هدف

يكي ديگر از راه‌هاي مصرف انرژي منفي و منحرف كردن ذهن‌تان، گشت زدن يا راه رفتن بي‌هدف به هر كجاست. سوار اتوبوس يا مترو شويد و به يك طرف حركت كنيد. در بازارها و مراكز خريد بگرديد. در يك رستوران بنشينيد و هر چه دوست داريد بخوريد يا بياشاميد. تا وقتي كاملاً خسته نشده‌ايد به خانه برنگرديد.

3- صحبت كردن با يك دوست نزديك

از جمله روش‌هاي غلبه بر افسردگي اين است كه مشكل خود را با يك دوست نزديك در ميان بگذاريد. سعي كنيد هر چه در دل داريد را بيرون بريزيد. به اشتراك گذاشتن مشكل با يك دوست نزديك، از شدت نيروي‌هاي منفي مي‌كاهد.

دوستان خوب، قادرند شما را از افسردگي درآورند. آن‌ها خصوصيات شما را خوب مي‌شناسند و مي‌توانند ايده‌هاي خوبي براي مواجه شدن با افسردگي به روشي مثبت در اختيارشما قرار دهند.

4- نوشتن احساسات 

يك تكه كاغذ برداريد و شروع به نوشتن احساساتتان كنيد. هيچ چيز را مخفي نگه نداريد. هر چه واقعاً حس مي‌كنيد را بنويسيد. زياد در قيد و بند معني‌دار بودن نوشته‌هايتان نباشيد. هر فردي ممكن است حتي با نزديك‌ترين دوستانش نيز نتواند بعضي حرف‌ها را مطرح كند، در تنهايي خود مي‌توانيد اين مسائل را بر روي كاغذ بياوريد. پس از آن كه توانستيد احساسات سركوب شده خود را بيرون بريزيد، به مقدار قابل ملاحظه‌اي احساس راحتي خواهيد كرد.

بهترين روش براي غلبه بر افسردگي كدام است؟

روش‌هاي ذكر شده در واقع خود درماني‌هايي هستند كه بدون دريافت كمك تخصصي به طور كامل پروسه درمان را طي نخواهند كرد. توجه داشته باشيد مبتلايان به دو قطبي براي درمان اختلال دو قطبي و استفاده از دارو در كنار درمان افسردگي نياز به همراهي متخصص دارند. مشاوره روانشناسي به شما كمك مي‌كند بهترين و مناسب‌ترين روش درماني را با توجه به شدت و نوع بيماري انتخاب كنيد.

تيم مشاوره روانشناسي هنر زندگي با بهره مندي از متخصصين روانشناس درهمين زمينه آماده پاسخگويي به مشكلات شما و ارائه مشاوره تلفني و حضوري به شما عزيزان مي‌باشد.

سوالات متداول

درمان افسردگي شديد در زنان چيست؟

افسردگي شديد در خانم‌ها به انواع گوناگوني تقسيم مي‌شود كه شايع‌ترين آن‌ها افسردگي بارداري و افسردگي پس از زايمان است. جهت درمان افسردگي اساسي همان‌طور كه پيش‌تر نيز ذكر كرديم نياز به مشاوره روانشناسي داريد تا با شناسايي علل از بهترين روش‌هاي درماني بهره بگيريد.

درمان افسردگي خفيف چگونه است؟

مي‌توانيد با استفاده از روش‌هاي ساده‌اي كه نمونه‌اي از آن‌ها را در مقاله ذكر كرديم افسردگي خود را برطرف نماييد. همچنين استفاده از روش‌هاي ذهن آگاهي، مثبت انديشي و يوگا در درمان افسردگي‌هاي خفيف بسيار مؤثرند.

درمان افسردگي با كدام گياهان دارويي مؤثر است؟

در روش‌هاي خانگي بيشترين كاربرد را دم كرده بادرنجبويه دارد؛ چرا كه اعصاب را تقويت كرده و مانع از افكار منفي مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان افسردگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان افسردگي | بهترين راه هاي درمان افسردگي شديد و مزمن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان افسردگي،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۴:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی