مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

موي پيشاني نوزاد طبيعي است؟

جنين در رحم مادر، داراي يك پوشش مويي است كه سر تا سر بدن او را فرا مي‌گيرد. اولين موهايي كه از فوليكول مو رشد مي‌كنند همين پوشش مويي جنيني است. با توجه به تفاوت‌هاي فردي، ممكن است كه مو بدن جنين تيره يا بي رنگ و بور باشد. فايده اين موها اين است كه به گرم نگه داشتن نوزاد كمك و دماي بدن او را تنظيم مي‌كند. بيشتر مو بدن نوزاد در پايان بارداري از بين مي‌رود اما در برخي مواقع، ريختن موها تا بعد از تولد نيز ادامه پيدا مي‌كند و هفته ها و ماه‌ها بر روي بدن نوزاد باقي مي‌ماند. موي پيشاني و بدن در اكثر نوزادان مشاهده مي‌شود اما در نوزادان نارس بسيار بيشتر است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نشانه هاي سلامت نوزاد كليك كنيد.

 

كاربرد پوشش موي پيشاني نوزاد و بدن او چيست؟

مو بدن جنين فوايد و كاركرد‌هاي زيادي دارد كه برخي از آن‌ها ذكر شده است.

تنظيم دماي بدن جنين

پوشش مويي، بدن جنين را گرم نگه مي‌دارد و به تنظيم دماي بدن او در داخل رحم كمك مي‌كند. اين پوشش مويي تا زماني كه جنين شروع به وزن گيري كند و چربي در زير پوست جمع شود، بدن را گرم نگه مي‌دارد.

محافظت از پوست

جنين در داخل رحم مادردرون يك كيسه قرار دارد كه اطراف آن را مايعي به نام آمنيوتيك فرا گرفته است. در معرض اين مايع قرار گرفتن، پوست و دماي بدن جنين را تحت تاثير قرار مي‌دهد. به همين دليل يك مايع سفيد و چرب بر روي پوست جنين قرار مي‌گيرد تا مانع از تماس مايع آمنيوتيك با پوست شود و براي اينكه مايع سفيد رنگ به پوست بچسبد، نياز به پوشش مويي دارد. با نزديك شدن زمان زايمان، پوشش مو و لايه سفيد رنگ از بين مي‌رود و پوست جنين با مايع آمنيوتيك تماس پيدا مي‌كند.

تحريك رشد جنين

تحقيقات نشان داده است كه پوشش موي پيشاني نوزاد و بدنش، به تحريك رشد جنين و كاهش استرس در داخل بدن كمك زيادي مي‌كند.

 

رويش و ريزش موهاي نوزاد

در ماه چهارم و پنجم بارداري، موي پيشاني نوزاد و بدن او شروع به رويش مي‌كند و درهفته بيست و هشتم به بيش‌ترين ميزان خود مي‌رسد و پس از آن ريزش موها شروع مي‌شود.(در ماه هفتم تا هشتم بارداري ريختن پوشش مويي جنين شروع مي‌شود.) بسياري از نوزادان تا قبل از تولد، تمام موهاي بدن خود را از دست مي‌دهند اما در برخي از آن‌ها نيز باقي مي‌ماند كه معمولا پس از گذشت يك تا دو هفته كاملا از بين مي‌رود. در برخي موارد نيز ريزش موها تا چند ماه طول مي‌كشد. طولاني شدن مدت زمان ريختن موها هيچ مشكلي ندارد و كاملا طبيعي مي‌باشد. نگران مو بدن نوزاد خود نباشيد چرا كه بالاخره از بين مي‌رود، مخصوصا در نوزاداني كه زود متولد شده اند اين مساله شايع‌تر است.

 

زمان تولد و ميزان موهاي زائد

ميان زمان تولد و ميزان مو بدن ارتباط كلي وجود دارد كه به شرح زير مي‌باشد.

_نوزاداني كه در زمان موعد متولد شده‌اند (هفته 37 تا 42) موهاي زائد بسيار كمي دارند.

_نوزاداني كه بعد از هفته 42 متولد مي‌شوند هيچ مو زائدي بر روي بدن خود ندارند.

_نوزادان زودرس كه قبل از هفته 37 متولد مي‌شوند موي زائد بيشتري دارند.

_نوزاداني كه پوست روشني دارند، موهاي صورت و بدنشان نيز بور و بي رنگ مي‌باشد.

_نوزاداني كه پوست تيره‌اي دارند، مو بدن و صورت شان نيز تيره و زياد است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نوزادان نارس كليك كنيد.

روش از بين بردن موي پيشاني نوزاد

براي از بين بردن موهاي زائد نوزاد، نياز به انجام هيچ كار خاصي نيست و بهتر است كه تنها صبر كنيد چرا كه موهاي بدن نوزاد بالاخره از بين مي‌روند. اين روند ممكن است از چند روز تا چند ماه طول بكشد. برخي از والدين فكر مي‌كنند كه با ساييدن موها، مي‌توان آن‌ها را از بين برد. در حالي كه با توجه به حساس بودن سر و پوست نوزاد، اين كار به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود. همچنين به هيچ وجه از وكس و تيغ براي برداشتن موهاي نوزاد استفاده نكنيد چرا كه اين كار عواقب جبران ناپذيري براي نوزاد به همراه دارد. موهاي بدن نوزاد به خودي خود از بين مي‌روند و نياز به انجام هيچ كار اشتباهي نيست.

براي دريافت مشاوره در زمينه موي پيشاني نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : موي پيشاني نوزاد | روش هاي از بين بردن موي پيشاني نوزاد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: موي پيشاني نوزاد،
موضوع:
[ ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۸:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی