مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اوتيسم چيست؟

اوتيسم يكي از اختلالات رشدي كودكي است كه هسته اصلي مشكلات آن ناتواني در برقراري ارتباطات اجتماعي، علايق محدود و رفتارهاي تكراري است. علاوه بر اين افراد مبتلا به اوتيسم در ذهن خواني دچار مشكل هستند. يعني نمي‌توانند افكار و احساسات ديگران را تشخيص دهند اين امر باعث مي‌شود كه در موقعيت‌هاي اجتماعي نتوانند واكنش‌هاي مناسبي از خود نشان دهند. با اين حال بسياري از مبتلايان به اوتيسم از بهره هوشي بالايي برخوردار هستند. معني اين موضوع اين است كه اگر آن‌ها در شرايط مناسبي قرار بگيرند مي‌توانند توانايي‌هاي فردي خود را بروز دهند و در زندگي به موفقيت دست يابند. در ادامه به افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند اشاره خواهيم كرد.

براي آشنايي كامل با اختلال اوتيسم و علائم اوتيسم كليك كنيد.

 

افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

درست است كه اختلال اوتيسم تا قبل از قرن 21 تشخيص داده نمي‌شد اما عدم تشخيص اختلال به معني وجود نداشتن آن نيست. در حقيقت در گذشته نيز افرادي به اوتيسم مبتلا بودند اما مورد توجه روانپزشكان و روانشناسان قرار نمي‌گرفتند. امروزه با بررسي زندگي بسياري از افراد مشهور مشخص شده كه تعداد زيادي از آن ها از اختلال اوتيسم رنج مي برده اند. در ادامه به چند نمونه افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند اشاره خواهيم كرد.

1- چارلز داروين از جمله افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

برخي پژوهشگران ازجمله پروفسور مايكل فيتز جرالد معتقد است كه او به اوتيسم مبتلا بوده است. از جمله ويژگي‌هايي كه باعث اين تشخيص شده است مي‌توان به موارد زير اشاره كرد

- اجتناب از برقراري تماس‌هاي مستقيم و رو در رو با افراد

- استفاده از نامه براي اجتناب از تماس‌هاي مستقيم با افراد

- انزوا و نداشتن ارتباط اجتماعي با ديگران

- توجه معطوف به موضوعات خاص نظير مكانيك و شيمي كه نشان از علاقه‌مندي‌هاي محدود افراد اوتيسم دارد.

2- آلبرت انيشتين از جمله افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

بررسي ويژگي‌هاي رواني آلبرت انيشتين براي بسياري از پژوهشگران حوزه رفتاري جذاب است. چرا كه او به عنوان مشهورترين دانشمند و رياضيدان تاريخ جهان شناخته شده است. بررسي زندگي او بسياري از محققان را به اين نتيجه رسانده كه  وي به اختلال اوتيسم مبتلا بوده است. ويژگي‌هاي زير از جمله مواردي است كه در اين تشخيص گذاري مؤثر واقع شده‌اند

- ناتواني در برقراري روابط اجتماعي به عنوان يك بزرگسال (برخي منابع مي‌گويند كه او حتي در برقراري ارتباط با فرزندان خود نيز دچار مشكل بود و از لمس آن‌ها خودداري مي‌كرد).

- ابتلا به تأخيرهاي رشد كلامي در كودكي

- عادت به تكرار جملات براي خود

- علاقه‌مندي بسيار خاص و محدود تنها به حوزه رياضيات

3- ولفگانگ موتزارت از جمله افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

موتزارت به عنوان يكي از نوابغ دنياي موسيقي نيز به احتمال زياد از اختلال اوتيسم رنج مي‌برده است. دلايل اين امر به شرح زير است

-  موتزارت به صداهاي بلند بسيار حساس بوده است.

- با دست و صورت حركات تكراري را انجام مي‌داد.

- در كودكي به بيش فعالي مبتلا بود.

- در رفتارهاي روزمره خود نيز حركات قالبي و تكراري بسياري را نشان مي‌داده و به عقيده بسياري از روانشناسان بيشتر در دنياي خيالي خود زندگي مي‌كرده است در حقيقت او در برقراري ارتباط با ديگران مشكلات زيادي را تجربه مي‌كرده است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه نحوه صحيح رفتار والدين با كودكان اوتيسم كليك كنيد.

4- اسحاق نيوتن از جمله افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

تحقيقاتي كه در دانشگاه كمبريج روي ويژگي‌هاي رفتاري نيوتن انجام شد نشان مي‌دهد كه او به ويژگي‌هاي افراد اوتيستيك مبتلا بوده است براي مثال 

- ناتواني در برقراري ارتباطات اجتماعي تا حدي كه وي از رفتن به هر جمعي خودداري مي‌كرده و در مكالمات روزمره خود نيز با مشكل مواجه بوده است.

- او نمي‌توانست ارتباط پايداري با دوستان خود برقرار كند و آن‌ها را از دست مي‌داد.

- تمركز بسيار افراطي بر موضوعات مورد علاقه‌اش داشته كه اين نيز از علائم اوتيسم است.

- وي آن قدر در پرداختن به موضوعات مورد علاقه‌اش افراط مي‌كرد كه گاهي غذا خوردن و خوابيدن را نيز فراموش مي‌كرد.

5- هانس كريستين اندرسون از جمله افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

هانس كريستين اندرسون يكي از مشهورترين نويسندگان داستان‌هاي كودكان در جهان است. از جمله داستان‌هاي معروف او مي‌توان به پري دريايي و جوجه اردك زشت اشاره كرد. برخي از پژوهشگران به دليل وجود شخصيت‌هاي تكراري و فرسوده در داستان‌هاي او معتقدند كه احتمالاً وي به ويژگي‌هاي اوتيستيك مبتلا بوده هم‌چنين مسئله بسيار جالبي كه وجود دارد اين است كه افراد اوتيستيك بيش از ديگران با داستان‌ها و خاطرات شخصي او ارتباط برقرار مي‌كنند كه اين نيز مي‌تواند حاكي از تجربه‌هاي مشترك ميان علاقه‌مندان و نويسنده باشد.

سوالات متداول

- آيا اوتيسم مانع از موفقيت فرزندم مي‌شود؟

افراد مبتلا به اوتيسم اگر در شرايط مناسبي قرار بگيرند مي‌توانند استعدادهاي خود را بروز دهند. آنچه بيش از هرچيز در آن‌ها مشكل ساز است ناتواني در برقراري ارتباطات اجتماعي است. با دريافت درمان‌هاي مناسب از دوران كودكي از جمله درمان‌هاي روان شناختي و گفتار درماني مي‌توانيد به فرزندتان كمك كنيد تا به موفقيت دست يابد. ممكن است روند پيشرفت در اين كودكان كندتر باشد اما غيرممكن نيست. 

- آيا كودكان مبتلا به اوتيسم بايد در مدارس خاص تحصيل كنند؟

كودكان مبتلا به اوتيسم در بسياري از مواقع داراي هوشي مناسبي هستند و اكثرا استعداد خاصي در برخي زمينه‌ها دارند. آنچه كه مانع از پيشرفت آن‌ها مي شود نقايص توجه و مشكل در برقراري ارتباط است. اگر خانواده با مدرسه تعامل بيشتري داشته باشد و كودك در كنار تحصيل درمان هاي لازم را نيز دريافت كند لزومي به تحصيل در مدارس استثنايي وجود ندارد. براي اطلاع از درمان اوتيسم كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات طيف اوتيسم و درمان اوتيسم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : افراد مشهوري كه اوتيسم داشتند

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۲۹:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی