مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علت بروز جوش صورت در دوران بلوغ

هورمون‌ها: با پا گذاشتن به سن بلوغ و افزايش ترشح هورمون‌ها تغييراتي در بدن رخ مي‌دهد. هورمون آندروژن هورموني است كه در زمان بلوغ در بدن دختر و پسر بسيار توليد مي‌شود. اين هورمون، هورمون جنسي مردانه است كه تستوسترون را با خود همراه دارد و دستور ترشح بيشتر چربي را مي‌دهد و به همين دليل است كه زمينه بروز جوش را افزايش مي‌دهد.

باكتري‌ها: اگر چربي‌، منافذ پوست را ببندد باكتري‌ها در آنجا رشد مي‌كنند و باعث بروز التهاب و جوش صورت در دوران بلوغ مي‌شوند. اگر اين تجمع بيش از حد شود، باعث تركيدن جوش‌ها مي‌شود و بافت‌هاي اطراف خود را نيز درگير مي‌كند و در يك سطح بيشترين تعداد جوش را مي‌زند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بلوغ جسمي وجنسي در پسران و بلوغ جسمي در دختران كليك كنيد.

 

انواع جوش صورت در دوران بلوغ 

جوش سر سفيد: زماني كه منافذ پوست بسته مي‌شود اتفاق مي‌افتد.

جوش سرسياه: زماني كه منافذ بسته باشد و در مجاورت هوا قرار بگيريد ايجاد مي‌شود.

جوش هاي قرمز: جوش‌هاي سربسته، ملتهب، عميق و بزرگي كه بسيار دردناك هستند.

 

نگراني درباره جوش صورت در دوران بلوغ

عموما نوجوانان در اين سنين به ظاهر خود بسيار اهميت مي‎دهند و نگران جوش‌هاي صورت خود مي‌باشند. اين مسئله آزاردهنده‌تراست كه نمي‌داند اين جوش‌ها از بين مي‌رود يا قرار است تمام زندگي خودش را با آن‌ها بگذراند. ممكن است دوستانش دچار بروز اين جوش‌ها نشده باشند و او از اين موضوع بسيار نگران و ناراحت باشد اما بايد بدانيد كه اگر در سن بلوغ اين جوش‌ها را نداشته باشيد ممكن است در سنين بالاتر با آن روبرو شويد.

 

جوش‌ صورت در دوران بلوغ چگونه زياد مي‌شود

استفاده از لوازم آرايشي: استفاده از لوازم آرايشي باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌شود و احتمال جوش‌زدن را افزايش مي‌دهد.

آب و هوا: آب و هواي گرم و رطوبت زياد در هوا مي‌تواند وجود جوش‌ها را تشديد كند.

عدم رعايت بهداشت: رعايت نكردن بهداشت پوست و نشستن آن (به دليل فراهم كردن زمينه رشد باكتري ها) مي‌تواند باعث افزايش جوش صورت در دوران بلوغ شود.

ترشح هورمون‌ها در زمان عادت ماهانه براي دختران: هورمون‌هايي كه در زمان عادت ماهانه در دختران ترشح مي‌شود باعث تشديد جوش صورت در دوران بلوغ مي‌شود.

خوردن خوراكي‌هاي شيرين و چرب: خوردن خوراكي‌هاي شيرين و چرب به دليل افزايش چربي در برخي از پوست‌ها باعث افزايش جوش‌ صورت مي‌شود.

استرس: پوست دربسياري از موارد تحت تاثير مشكلات رواني قرار مي‌گيرد. استرس يكي از اين موارد است كه در دوران بلوغ در نوجوان بسيار زياد است.

استفاده از برخي داروها: مصرف بعضي از داروها توسط نوجوانان مانند داروهاي كورتوني، ضد افسردگي و بعضي از ويتامين ها باعث افزايش جوش در پوست آن‌ها مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رفتار صحيح والدين با فرزندان در سن بلوغ كليك كنيد.

 

جوش صورت در دوران بلوغ تا چه سني ممكن است ادامه پيدا كند؟

عموما با به اتمام رسيدن سن بلوغ و ورود شما به دوره جواني اين جوش‌ها از بين مي‌روند و ديگر اثري از آن‌ها ديده نمي‌شود. بعد از اين دوره به ندرت ممكن است به هردليلي يك يا دو جوش بر روي صورت خود ببينيد. در بعضي از افراد ممكن است اين جوش‌ها ادامه پيدا كند كه يكي از دلايل آن داشتن پوست چرب است. برخي از افراد كه در زمان بلوغ خود اين جوش‌ها را نداشته‌اند درزمان بزرگسالي با آن روبرو مي‌شوند. افرادي كه مراقبت هاي لازم را از پوست خود ندارند، انتظارباقي ماندن جوش‌ بر روي پوست خود را داشته باشند.

 

راه‌هاي مراقبت و درمان جوش صورت در دوران بلوغ 

استفاده از لوازم آرايش بدون چربي

از لوازم آرايشي كه چربي درآن‌ وجود نداشته باشد و ترجيحا سبك باشد استفاده كنيد. از لوازم آرايشي با لايه‌هاي ضخيم بر روي پوستتان اكيدا خودداري كنيد.

شست‌وشوي مداوم صورت 

صورت خود را به طور مداوم با آب و صابون و يا تنها با آب ولرم بشوييد. با اين كار چربي‌هاي اضافه را از روي پوست خود برمي‌داريد و باكتري‌ها را از روي آن پاك مي‌كنيد. شب‌ها قبل از خواب حتما اين كار را انجام دهيد و اگر از لوازم آرايشي استفاده كرديد به محض اين كه ديگر لازم نبود آرايش داشته باشيد آن را بشوييد. حواستان باشد اين كار را محكم انجام ندهيد كه پوست را تحريك نكنيد.

استفاده از محلول

از محلول‌هاي مختلفي كه براي تنظيم چربي پوست و كاهش جوش‌ ساخته شده است(پس از شستن صورت) استفاده كنيد تا به طور كامل از بروز جوش‌ها در امان باشيد.

ورزش در هواي سالم

در هواي تميز و سالم ورزش كنيد تا منافذ پوست شما باز شود و اكسيژن به آن برسد. با ورود اكسيژن و افزايش گردش خون در پوست از بروز جوش صورت در دوران بلوغ جلوگيري و يا كاهش دهيد.

دست نزدن به جوش 

مدام دست زدن به جوش‌ها باعث ملتهب شدن وهمچنين پخش شدن اجزاي آن به اطراف پوستتان مي‌شود و ممكن است پوستتان را به جايي برساند كه پر از آكنه شود.

استفاده از مايعات

استفاده زياد از مايعات مخصوصا آب مي‌تواند ميزان چربي پوست را متعادل كند و باعث دفع شدن سموم بدنتان شود، در نتيجه بهترين پوست را براي شما ايجاد مي‌كند.

تغذيه مناسب

تغذيه مناسب و نخوردن غذاهاي چرب و شيرين و گرمي كمك مي‌كند ميزان چربي موجود در پوست شما افزايش نيابد و تجمع آن باعث افزايش جوش‌ نشود.

براي دريافت مشاوره در زمينه جوش صورت در دوران بلوغ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : جوش صورت در دوران بلوغ | بهترين راهكار درماني را بياموزيد!

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جوش صورت در دوران بلوغ،
موضوع:
[ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۲:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی