مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

همجنس گرايي در چه سني امكان بروز دارد؟

در دو مقطع زماني ۳ تا ۵ سالگي و در ۱۵ تا ۱۹ سالگي گرايشات فرد بيشتر نمايان مي‌شود در مقطع اول سني يعني در سه تا پنج سالگي هويت جنسي افراد مشخص مي‌شود. در اين سن فرد گرايشات جنسي زيادي ندارد اما هويت جنسي او در اين سن شكل مي‌گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شكل گيري هويت جنسي كليك كنيد.

در مقطع زماني دوم بين ۱۵ تا ۱۹ سالگي يا مقطع راهنمايي در افراد تمايل جنسي بيشتري وجود دارد. در اين سن از نظر علمي تمايل به هم جنس بيشتر وجود دارد به عنوان مثال به راحتي ديده مي‌شود كه پسران خيلي با هم رفيق هستند يا دختران دوست خود را بسيار و از صميم قلب دوست دارد. در زماني كه اين تمايلات به سنين بالاتر كشيده شود سبب به وجود آمدن گرايشات همجنس گرايي (لزبين و گي) مي‌شود. در مطقع سني دوم تمايلات جنسي به همجنس بسيار بيشتر ديده مي‌شود.

همجنس گرايي از ديدگاه روانشناسي

گرايشات جنسي در بين افراد از همجنس گرايي محض تا دگر جنس گرايي محض تفاوت دارند. كساني كه جذب افرادي با جنس مخالف مي‌شوند و از لحاظ جنسي با اين افراد آميزش دارند، در دسته دگرجنس گراي محض قرار مي‌گيرند و كساني كه مجذوب افراد همجنس خود مي‌شوند و فقط تمايل به برقراري رابطه جنسي با اين افراد دارند همجنس گراي مطلق ناميده مي‌شود. براي آشنايي با انواع گرايشات جنسي كليك كنيد.

اين امر زماني پيچيده مي‌شود كه با گذشت زمان مولفه‌هاي جنسي در افراد تغيير مي‌كند و گاهي به همجنسان و گاهي به غير همجنسان خود گرايش دارند. حدود ده درصد مردان و زنان يكي از حالت‌هاي زير را در طول زندگي خود تجربه كرده‌اند:

۱-به تازگي به همجنسان خود گرايش پيدا كرده‌اند.

۲-رابطه جنسي با همجنسان خود را تاحدودي جذاب مي‌بينند.

۳-از سن هجده سالگي به بعد درگير رابطه جنسي با همجنس خود بوده‌اند (پيشنهاد مي‌كنيم مقاله رابطه جنسي را نيز مطالعه كنيد).

لزبين يا همجنس گرايي زنانه

لزبين ( لز) يا همجنس گرايي زنانه نوعي گرايش جنسي مختص زنان مي‌باشد كه عشق، احساسات و تمايلات جنسي زن به ديگر زنان معطوف مي‌شود. زنان و دختران با گرايش جنسي به هم جنس خود را لز يا لزبين مي‌نامند. زنان همجنس گرا منحصرا به زنان گرايش عاطفي يا جنسي دارند. بر اساس تحقيقات انجام شده زنان با ديدن تصاوير برهنه زنان ديگر نيز تحريك مي‌شوند. البته اين بدين معني نيست كه آنان تمايلات جنسي همجنس گرايي خود را سركوب مي‌كنند بلكه نشان دهنده هويت و رفتار جنسي پيچيده‌تر زنان نسبت به مردان است.

دلايل همجنس گرايي مردان و زنان

همجنس گرايي دلايل مختلفي دارد اما تا كنون عامل اصلي و قطعي اين اتفاق كشف نشده. تحقيقات نشان مي‌دهند كه عواملي همچون ژنتيك، اثرات زيستي، محيطي، عاطفي و خاطرات كودكي افراد بر شكل گيري گرايش جنسي آنان بسيار تاثير گذار است. در ادامه به تفسير هر كدام از دلايل هم جنس گرايي مردان و زنان مي‌پردازيم.

۱-عوامل زيست شناسي

عوامل زيست شناسي از جمله عوامل موثر بر همجنس گرايي در افراد معرفي مي‌شود كه از جمله مهمترين عوامل زيست شناسي مي‌توان به عوامل ژنتيكي و هورموني اشاره داشت. تحقيقات نشان مي‌دهد كه ژنتيك در گرايش جنسي افراد موثر است. تا كنون هيچ ژن جداگانه اي به عنوان علت اصلي هم جنس گرايي در زنان و مردان پيدا نشده است. هورمون‌هاي دوره جنيني در افراد ديگر عامل موثر در همجنس گرايي در افراد مي‌باشد.

۲-عوامل محيطي

در گذشته علت همجنس گرايي زنان و مردان را به عواملي محيطي مانند محيط خانوادگي متشنج، تربيت نادرست، تجربيات و خاطرات تلخ، ضربه‌ها و فشار‌هاي روحي، سو استفاده جنسي در زمان كودكي مي‌دانستند. اما با تحقيقات انجام شده در سال‌هاي اخير مشخص شد كه اين موارد پايه علمي ندارند و تنها بر اساس حدس و گمان مطرح شده‌اند.

زماني كه از همجنس گرايان پرسيده شد كه از كدام فعاليت‌هاي دوران كودكي خود لذت برده‌ايد بسياري از آنان به فعاليت‌هاي خود با جنس مخالف اشاره مي‌كردند در حالي كه افراد غير همجنس گرا به فعاليت‌هاي مربوط به جنس موافق خود علاقه‌مند بودند.

۳-يادگيري

يادگيري به عنوان يكي از علل اصلي همجنس گرايي در ميان زنان و مردان شناخته مي‌شود. همجنس گرايي تشابه بسيار زيادي با اعتياد دارد. اعتياد وابستگي رواني و جسماني به مواد مخدر است. شخص بعد از اولين تجربه مصرف مواد مخدر وابستگي رواني و جسماني شديد به مصرف آن پيدا مي‌كند.

در همجنس گرايي نيز پس از تجربه همجنس بازي تغيير و تحولاتي در افكار و عادات جسماني و رواني فرد به وجود مي‌آيد كه به تدريج او را وابسته به اين عمل مي‌كند. البته اين تنها مي‌تواند يكي از علل همجنسگرايي باشد كه به دنبال همجنس بازي بروز پيدا مي‌كند.

تفاوت همجنس گرايي با هم جنس بازي

همجنس گرايي و همجنس بازي دو مفهوم كاملا متفاوت هستند كه در اكثر موارد به غلط مترادف يكدگير تلقي مي‌شوند. فرد همجنس گرا يك گرايش دروني شديد در نهاد خود به جنس موافق دارد كه سبب مي‌شود جنس مخالفش براي او جذابيت نداشته باشد. ولي در هم جنس بازي فرد به يك متد براي ارضا شدن از لحاظ عاطفي و جنسي نياز دارد كه در پي آن به برقراري رابطه با جنس موافق خود روي مي‌آورد. افراد هم جنس باز به جنس مخالف خود علاقمند هستند ولي به دليل عدم توانايي آنان براي ارضا كردن نياز خود، به جنس موافق روي مي‌آورند.

پيامدهاي همجنس گرايي

افرادي كه هم جنس گرا مي‌باشند معمولا افرادي هستند كه علاوه بر مسائل جنسي هم جنس گرايي، چون در دوران‌هاي حساس خود متزلل بوده‌اند با مسائل شخصيتي بسيار درگير مي‌شوند. كمتر كسي را پيدا مي‌كنيد كه لزبين يا گي باشد و دچار مشكلات شخصيتي نباشد. به عنوان مسائل يك فرد هم جنس گرا كه دچار اختلال نمايشي است را تصور كنيد. دوست دارد به هر نحوه‌ي توجه جلب كند مثلا پسري كه با ظاهر، مدل مو و... در تلاش براي جلب توجه است.

اين فرد زندگي را طوري تجربه كرده است كه با اين توجه گرفتن مي‌تواند از خودش مراقبت كند و زندگي كند. زماني كه اين توجه را نمي‌گيرد احساس نا امني مي‌كند، ناكام مي‌شود و به دنبال آن افسرده مي‌شود. معمولا افراد هم جنس گرا زماني كه دچار افسردگي مي‌شوند براي دريافت مشاوره اقدام مي‌كنند. با دريافت مشاوره به موقع اين افراد مي‌توانند از بروز بسياري از پيامد‌هايي كه هم جنس گرايان با آن مواجه مي‌شوند، جلوگيري كنند و يا زندگي خود را بهبود ببخشند.

مشاوره همجنس گرايي

همجنس گرايي يك نوع سبك زندگي جنسي در دنياي امروزي مي‌باشد كه در بسياري از جوامع مورد پذيرش واقع شده است. با اين حال در همين جوامع نيز هنوز قوانين و درستي اين تصميمات در حال آزمون و خطا بوده و راه‌هاي مقابله با پيامدهاي آن به درستي بررسي نشده‌اند. اما افراد مي‌توانند با دريافت مشاوره جنسي در زمينه همجنس گرايي از به وجود آمدن بسياري از آسيب‌ها و پيامدها جلوگيري نمايند.

همچنين در طي مشاوره مشكلات مربوط به كژكاري‌هاي جنسي و ديگر اختلالات جنسي بررسي شده و با آگاهي در مورد روابط جنسي قادر به جلوگيري از بيماري‌هاي مقاربتي نيز خواهيد بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه همجنس گرايي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هم جنس گرايي و گرايش به همجنس

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۵۲:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی