مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مراحل گرفتن ناخن‌ نوزاد

براي گرفتن ناخن نوزاد، بهتر است مراحل زير را به ترتيب رعايت كنيد

- دست‌هايتان را تميز بشوييد.

- بهتر است از يك قيچي نوزاد، ناخن‌گير ظريف يا ناخن‌گير ويژه نوزاد استفاده كنيد.

- در زمان گرفتن ناخن‌ها، نور كافي براي ديدن دست نوزاد داشته باشيد.

- به هنگام گرفتن ناخن نوزاد دست كودك را نگه داريد. 

- نوك انگشت نوزاد را به عقب فشار بدهيد تا از بريدن پوست جلوگيري شود.

- ناخن‌هاي دست را موازي با انحناي انگشت كوتاه كنيد.

- براي صاف كردن گوشه‌هاي تيز ناخن، مي‌توانيد از سوهان ناخن ظريف استفاده كنيد.

- ناخن‌هاي پا را هم فراموش نكنيد و آن‌ها را صاف كوتاه كنيد.

 

بهترين زمان براي گرفتن ناخن نوزاد

بهترين زمان براي كوتاه كردن ناخن نوزاد زماني است كه فرزندتان تازه از حمام آمده باشد. به اين دليل كه ناخن‌ها نرم هستند. همچنين زماني كه فرزندتان به قدر كافي خوابيده و سرحال است مي‌تواند از زمان‌هاي مناسب گرفتن ناخن در نوزاد باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مراقبت از نوزاد يك ماهه كليك كنيد.

چند توصيه مهم براي گرفتن ناخن نوزاد

شايد با خودتان فكر كنيد كه چون ناخن نوزادم خيلي نرم است، پس مهم نيست اگر آن را كوتاه نكنم. بهتر است بدانيد كه شما سخت در اشتباهيد. درست است كه ناخن نوزادان نرم است، اما تيزي خود را دارد. معمولا نوزادان كنترل كمي بر دست‌هايشان دارند و به همين دليل ممكن است صورتشان را با ناخن‌هاي بلندشان خراش دهند. ناخن‌هاي كوچك آن‌ها سرعت رشد زيادي دارند و لازم است دو بار در هفته كوتاه شوند.

براي گرفتن ناخن نوزاد بهتر است از يك شخص با تجربه مثل مادر يا مادر همسرتان كمك بگيريد. به تدريج خودتان دستتان مي‌آيد كه چه بايد بكنيد. تجربه از هزاران مقاله و كتاب كه بخوانيد پرارزش‌تر و كاربردي‌تر است.

اگر كودكتان ناآرام است و يا دستش را مشت مي كند، اصرار به گرفتن ناخن‌هايش نكنيد و اين كار را به زمان ديگري موكول كنيد. همچنين اگر از خانواده‌هايتان دور هستيد، حتما از همسرتان كمك بگيريد.

برخي از پدر و مادرها با دندان‌شان ناخن‌هاي نوزاد را مرتب مي‌كنند، در صورتي كه اين كار مي‌تواند ميكروب‌ها را از دهان شما به هر خراش كوچكي كه روي انگشت بچه وجود دارد منتقل كند. شما نمي‌توانيد آنچه را كه انجام مي‌دهيد ببينيد و بايد حواستان باشد كه انگشتان نوزادتان در مقايسه با دندان‌هاي شما خيلي كوچك و ظريف است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه نشانه‌هاي سلامت نوزاد كليك كنيد.

چگونگي گرفتن ناخن نوزاد بدون بريدن سر انگشتان

نوك انگشت را در ناحيه‌اي دورتر از ناخن فشار دهيد تا از ريش ريش شدن پوست پيشگيري كنيد و همچنين يك چيز محكم مانند گيره يا كليپس‌تان را در دست كودك نگه داريد. ناخن‌ها را با توجه به انحناي انگشت كوتاه كنيد. ناخن‌هاي پا را مستقيما و از عرض كوتاه كنيد. پس از آن از سوهان ناخن براي صاف كردن لبه‌هاي تيز استفاده كنيد.

پزشكان توصيه كرده‌اند كه در هفته‌هاي اول زندگي نوزاد، فقط از يك سوهان استفاده كنيد زيرا ناخن‌ها خيلي نرم هستند و كساني كه به تازگي پدر و مادر شده‌اند خيلي اتفاقي پوست نوزادشان را مي‌گيرند.
اگر تصميم داشتيد زماني كه نوزادتان بيدار است به ناخنش شكل دهيد، از همسر يا دوست‌تان درخواست كنيد كه او را محكم نگه دارد تا در زمان كوتاه كردن ناخن، كودك تكان تكان نخورد و يا كسي باشد و حواسش را پرت كند. در اين صورت شما فرصت پيدا مي‌كنيد كه دستانش را براي گرفتن ناخن و سوهان زدن نگه داريد.

بند آوردن خونريزي سر انگشتان نوزاد

اگر شما سرانگشت نوزادتان را خراش داديد، خودتان را خيلي نگران نكنيد چون اين اتفاق براي اغلب والدين رخ مي‌دهد. سرانگشت بريده را با آب سرد شستشو دهيد. بعد از آن يك پارچه دورش بپيچيد و با كمي فشار آن را نگه داريد. معمولا خونريزي طي چند دقيقه متوقف مي‌شود. براي بانداژ كردن دست بچه عجله نكنيد. چون اين احتمال وجود دارد وقتي كه او انگشتش را در دهانش فرو مي كند، آن را دربياورد كه در نهايت منجر به خفگي نوزاد مي‌شود. پزشكان استفاده از نوار بانداژ مايع ويژه نوزادان و كودكان نوپا را هم پيشنهاد نمي كنند چون احتمال اين وجود دارد كه آن را بمكند و اين ماده از راه مكيدن وارد دهان نوزاد شود. اگر زخم نوزاد به صورتي است كه خونريزي‌اش بند نمي‌آيد، بهتر است او را پيش يك متخصص نوزادان ببريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك و فرزندتان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : گرفتن ناخن نوزاد | مراحل كوتاه كردن ناخن نوزاد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گرفتن ناخن نوزاد،
موضوع:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۷:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی