مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بهترين زمان براي سوراخ كردن گوش كودك چه سني است؟

دانستن زمان مناسب براي سوراخ كردن گوش كودك، هميشه يكي از سوالات والدين بوده است كه درمورد آن دو دسته نظر متفاوت وجود دارد. 

نظر پزشكان

پزشكان شديدا با سوراخ كردن گوش نوزاد پيش از 6 ماهگي مخالف هستند چراكه معتقدند سيستم ايمني بدن نوزاد هنوز كامل نشده و درصورت ايجاد عفونت نمي‌­تواند مقاومت لازم را انجام دهد. بهترين زمان براي انجام اين كار بعد از 6 يا 7 سالگي در صورتي كه خود او از شما اين كار را بخواهد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مراقبت از نوزاد يك ماهه كليك كنيد.

نظر روانشناسان

روانشناسان نيز با سوراخ كردن گوش در ماه­‌هاي اول مخالفند و اعتقاد دارند بايد زماني اين كار انجام شود كه كودك اين را از شما بخواهد و پيش از آن بايد او را از دردي كه قرار است با آن مواجه شود آگاه كنيد. در غير اينصورت اگر بخواهيد در ماه­‌هاي پايين اين كار را انجام دهيد، شايد كودك دردي بروز ندهد، اما اين به معناي درد نكشيدن نيست، شايد او آنقدر كوچك است كه توانايي ابراز درد را ندارد.

علاوه بر آن بايد زماني اين كار انجام شود كه كودك با آگاهي و از روي اشتياق اين كار را از شما بخواهد و به آن دست نزند تا مشكلي پيش نيايد و دليل مهم‌تر براي اينكه در ماه­‌هاي اول اين كار را انجام ندهيد اين است كه امكان دارد به روحيه كودك آسيب وارد شده و در ناخودآگاهش آن دردي كه به‌وسيله والدين و پزشك به او منتقل مي­‌شود در ذهنش بماند، چراكه هنوز آنقدر درك ندارد كه بداند دليل اين كار چيست درصورتي كه اگر كمي بزرگ­تر باشد و خودش بخواهد، با وجود احساس درد، آن را با كمال ميل قبول مي­‌كند.

 

بهترين روش و مكان براي سوراخ كردن گوش كودك چيست؟

در گذشته روش متداول براي سوراخ كردن گوش استفاده از نخ و سوزن بود اما امروز به لطف پيشرفت تكنولوژي مي‌­توانيد از روش‌­هاي بهداشتي‌­ استفاده كنيد. اگر شما داراي كودكي هستيد كه تصميم داريد براي سوراخ­ كردن گوش او اقدام كنيد، به شما پيشنهاد مي­‌كنيم كه حتما به پزشك مراجعه نماييد و از انجام آن در منزل و استفاده از نخ و سوزن جدا خودداري نماييد چراكه استفاده از اين روش­‌هاي خانگي احتمال ابتلا به عفونت را در فرزند بالا مي­‌برد. براي انجام اين كار در بيمارستان‌­ها و مطب­‌ها از لوازم بهداشتي و استريل شده استفاده مي‌­شود و پيش از انجام كار گوش كودك با الكل يا محلول ضدعفوني كننده گوش تميز مي­‌گردد تا خداي ناكرده براي كودك مشكل و عفونتي پيش نيايد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رشد بينايي و شنوايي نوزاد كليك كنيد.

چه مدت پس از سوراخ كردن گوش كودك بايد گوشواره طلا انداخت؟

اگر شما هم براي سوراخ كردن گوش فرزندتان به مراكز درماني مراجعه كنيد احتمالا با فروش گوشواره‌­هاي مختلف نگين­‌دار و بدلي مواجه خواهيد شد. اما پيشنهاد متخصصان بهداشت و پزشكي به شما اين است كه حتما به جاي آن­‌ها از گوشواره­‌هاي ساده ميخي از جنس طلا استفاده نماييد، چرا كه طلا ايجاد حساسيت نمي‌­كند و مدل ساده اين گوشوارها نيز باعث كاهش احتمال آسيب مي­‌گردد. استفاده از گوشوارهاي بزرگ­تر يا آويزدار براي روزهاي اول خطرناك است و به هيچ وجه توصيه نمي‌­شود.

 

عوارض و مراقبت‌هاي بعد از سوراخ كردن گوش كودك چيست؟

در اين بخش به چند نكته درباره عوارض سوراخ كردن گوش كودك و راه­‌هاي پيشگيري و درمان آن­‌ها اشاره مي­‌كنيم.

*براي گوش فرزندتان به هيچ عنوان از گوشواره­‌هايي كه پشت آن­‌ها تيز است استفاده نكنيد چراكه احتمال دارد قسمت پشت لاله گوش را زخمي كند. استفاده از گوشواره­‌هاي ميخي ساده بهترين و بي­‌خطرترين گزينه است.

*حتما پس از سوراخ كردن گوش كودك به مدت 4 تا 6 هفته از گوشواره استفاده كنيد چراكه درغير اين صورت امكان دارد سوراخ بسته شود.

*گوشواره را در هفته‌­هاي اول در گوش كودكتان بچرخانيد تا سوزن گوشواره روي زخم نچسبد.

*پس از سوراخ كردن، گوش كودكتان را به مدت سه هفته هر روز با محلول مخصوص ضدعفوني كنيد.

*به مدت سه هفته روزي دوبار سوزن گوشواره را با آب جوش به مدت 10 دقيقه يا با الكل ضدعفوني كنيد. استفاده ازآب پياز و نمك و... بي‌­فايده و غير بهداشتي است.

*در صورت بروز قرمزي، التهاب، تورم يا درد يك روز پس از سوراخ كردن گوش كودكتان، فورا به پزشك عمومي مراجعه كنيد چراكه احتمال عفونت وجود دارد.

*جنس گوشواره در بسياري از موارد باعث ايجاد حساسيت مي­‌شود، اكثر كودكان به نيكل حساس هستند پس حتما از جنس طلا استفاده كنيد.

*زماني كه گوشواره را به گوش كودك‌تان آويزان مي­‌كنيد مطمئن شويد كه قفل آن كاملا بسته است، در غير اينصورت ممكن است كودك آن را از گوش خارج كرده و در دهان فرو كند كه خطرناك است و احتمال خفگي وجود دارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه سوراخ كردن گوش كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد. 

 

منبع : سوراخ كردن گوش كودك | عوارض و پيامدهاي آن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سوراخ كردن گوش كودك،
موضوع:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۷:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی