مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

والدين خودشيفته چه والديني هستند؟

والدين خودشيفته اي كه خود را مالك فرزندان مي دانند

والدين خودشيفته  اجازه رشد شخصيت را به نوجوان خود نمي دهند. مدام فرزند خود را كنترل مي‌كنند و او را وادار مي كنند تا نقش والد جايگزين را ايفا كنند. كودك در اين شرايط مجبور مي‌شود براي اينكه والدينش را به خودش علاقه‌مند نگه دارد هركاري كه از او مي خواهند را انجام دهد.

والدين خودشيفته چه به صورت آگاهانه و چه از روي ناخودآگاه تلاش مي كنند تا فرزندشان را به خود وابسته نگه دارند. اجازه كسب هويت به كودك خود نمي دهند ودر صورت نافرماني او را مورد خشم قرار مي دهند.افراد خودشيفته هرگز با ديگران همدلي نمي كنند و ديگران را ابزاري براي رسيدن به مقاصد خود مي دانند. همواره فكر مي كنند برتر از ديگران هستند، مدام به تاييد ديگران نياز دارند و از انتقاد بيزارند. با وجود اين خصوصيات هيچ فرزندي نمي تواند در كنار چنين والديني به پيشرفت و رشد برسد و آسيب‌هاي زيادي را متحمل مي‌شود. 

والدين خودشيفته اي كه به فرزندان خود توجهي ندارند

اين دسته از والدين خودشيفته عموما فرزندان خود را مورد بي توجهي قرار مي دهند. والدين خودشيفته موفقيت و رضايت خود را به كودكشان ترجيح مي دهند. آنها تنها به فكر پيشرفت در شغل، افزايش ثروت، شهرت و تفريح خود هستند. فرزندان خودشيفته ها حس اضافي بودن و طرد شدن دارند. والدين خود شيفته از درك فرزندان خود عاجزند و تمام موفقيت‌هاي آنان را به پاي خود مي‌گذارند. اگر اينگونه رفتارهاي خودپسندانه را در خود مشاهده مي‌كنيد بايد به مشاور روانشناس مراجعه كنيد چرا كه والدين خودشيفته آسيب‌هاي فراواني به فرزندان خود وارد مي‌كنند.

در اينجا مي‌توانيد با اختلال شخصيت خودشيفته آشنايي كامل پيدا كنيد.

افكاري كه والدين خودشيفته به فرزند خود القا مي‌كنند

-مدام به فرزند خود مي گويد كه تمام عمرش را پاي او گذاشته و بايد از دستوراتش اطاعت كند. به نوعي احساس گناه در كودك و نوجوان خود به وجود مي آورند.

-به كودك مي فهمانند تنها در صورتي او را دوست دارند كه به خواسته هايشان عمل كند.

-ممكن است به فرزند خود بگويند: (من و تو بايد به كمك هم به اهدافمان برسيم) كه البته منظور تنها اهداف والد است و كودك به تنهايي نمي تواند هدف مستقلي براي خود داشته باشد.

-(تو تنها و مهم ترين شخص در زندگي مني) اين سخن والدين خودشيفته اي است كه مي خواهند نيازهاي برآورده نشده خود را از طريق فرزندانشان به دست آورند.

والدين خودشيفته چه آسيب هايي به فرزندان خود وارد مي كنند؟

والدين خودشيفته اضطراب در كودك ايجاد مي كنند

والدين خودشيفته مدام به دنبال توجه تعريف و تحسين هستند. فرزندان در چنين خانواده‌هايي مدام اضطراب دارند تا نياز والدين خود را پيش بيني كنند و به آن نيازها پاسخ دهند تا مورد تنبيه و واكنش هيجاني از سوي والدين قرار نگيرند. كودك مي‌آموزد كه تنها راه تامين نيازهايش اين است كه ابتدا نيازهاي والدين خود را برطرف كند.

پدر و مادر خودشيفته احساس شرم و گناه در كودك مي افزايد

والدين خودشيفته به خواسته‌هاي فرزند خود اهميت نمي دهند و نيازهاي فرزندان ناديده گرفته  و يا تحقير مي‌شود. در اين شرايط كودك به اين باور مي‌رسد كه وجودش بي ارزش است و از به دنيا آمدن خود احساس شرم و گناه مي كند. متوجه مي‌شود كه خواسته‌هايش بي ارزش است و به نفع والدين از چيزهايي كه دوست دارد دست مي كشد. اين باور در كودك رشد مي‌كند كه موجودي شرم آور و به درد نخور است.

افزايش بي اعتمادي نسبت به پدر و مادر خودشيفته در كودكان

والدين خودشيفته خود را بر فرزندانشان مقدم مي‌دانند و رفتارهاي خود محور دارند. با اين حال اگر رفتار مشابهي در كودك ببينند مشكل او را بزرگ نمايي مي‌كنند و الگوپذيري كودك از آن‌ها را انكار مي‌كنند. دراين صورت كودك به اين نتيجه مي‌رسد كه والدين افرادي نامطمئن و غيرقابل اعتماد هستند.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه سبك‌هاي فرزندپروري كودك كليك كنيد.

مسئوليت پذيري بيش از حد در بچه هاي خودشيفته

هر زمان كه  كودك در مورد اتفاقاتي كه برايش افتاده صحبت مي‌كند، والدين خودشيفته بحث را به سمت خود معطوف مي‌كنند. حتي اگر كودك دچار درد جسماني و يا ناراحتي احساسي باشد والدين خودشيفته با او همدردي نمي‌كنند و نمي‌توانند او را درك كنند. كودك معصوم در اين شرايط نمي‌فهمد كه  والدينش چقدر خودخواه هستند بلكه مسئول اين مي‌شود كه به والدين خود بفهماند در اشتباه هستند و نياز آزارنده‌اي در او به وجود مي آيد كه احساس مي‌كند بايد مسئوليت نقص‌ها و كمبودهاي ديگران را برعهده بگيرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه شخصيت خودشيفته و درمان پدر و مادر خودشيفته مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : والدين خودشيفته | ويژگي والدين خودشيفته و آسيب‌هاي وارده به فرزندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: والدين خودشيفته،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۱:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی