مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دروغ گفتن در زنان آسان‌تر است يا مردان؟

همه ما مي‌دانيم كه زنان در درك احساسات گيرنده‌هاي بسيار قوي دارند و حتي چيزهايي كه گفته نمي‌شود را تا حد زيادي درك مي‌كنند. اگر يك مرد بخواهد به صورت رودررو به يك خانم دروغ بگويد به سختي مي‌تواند اين كار را انجام دهد چرا كه زنان به راحتي مي‌فهمند؛ اما زنان به آساني مي‌توانند اين كار را انجام دهند زيرا مردان گيرنده‌هاي قوي مثل زنان براي متوجه شدن دروغ ندارند. براي اطلاع از انواع راه هاي تشخيص و آسيب هاي دروغ گفتن به همسر كليك كنيد.

 

علت دروغ گفتن زنان

فرار از سوال‌هاي پرتكرار اطرافيان

خيلي از مواقع بانوان در معرض سوال‌هاي اطرافيان قرارمي‌گيرند و اين سوالات تا حدودي شخصي مي‌باشند كه  پاسخدهي به هركدام از آن‌ها باعث عصبانيت و ناراحتيشان مي‌گردد و اگر راستش را بگويند شايد به راحتي خلاص نشوند و سوالات ديگري نيز درادامه از آن‌ها پرسيده شود. پس ترجيح مي‌دهند به دروغ پاسخي بدهند كه همه چيز همان‌جا تمام شود و ديگر ادامه پيدا نكند.

جلوگيري از دعوا

خيلي از دروغ‌هايي كه توسط زنان گفته مي‌شود به دليل اين است كه مي‌خواهند از دعواهاي احتمالي در روابطشان با شريك زندگيشان يا حتي اعضاي خانواده و دوستان خود جلوگيري كنند. آن‌ها وقتي كاري را انجام داده كه مطمئن باشند درصورت متوجه شدن موجب دعوا شده و به بحث كشيده مي‌شود، براي جلوگيري از اين اتفاق و اتفاقات بدتر دروغ مي‌گويند.

براي حفظ خود و انجام فعاليت‌هاي دلخواه

خيلي از خانواده‌ها براي افراد محدوديت‌هاي زيادي ايجاد مي‌كنند و به آن‌ها اجازه نمي‌دهند كارهايي را كه دوست دارند انجام دهند. اين محدوديت بيشتر در رابطه با خانوم‌ها ايجاد مي‌شود. هر فردي علايقي دارد و اهدافي را دنبال كرده كه براي رسيدن به آن‌ها هركاري مي‌كند. دختران و زناني كه در محدوديت زيادي قرار مي‌گيرند دست به دروغ گفتن مي‌زنند تا بتوانند كار خودشان را انجام دهند.

دروغ گفتن براي پذيرفته شدن

عموما خانوم‌ها به  خوب ديده شدن و پذيرفته شدن توسط ديگران اهميت بسياري مي‌دهند. دوست دارند كه توسط اطرافيان تشويق شده و به گونه‌اي باشند كه بتوانند در دل هركسي جا باز كنند. اين ويژگي كه در همه خانوم‌ها وجود دارد در مواردي كه فرد چيز زيادي براي ارائه دادن ندارد باعث مي‌شود فرد به دروغ گفتن روي آورد و براي پذيرفته شدن، چيزهايي در ذهن مخاطبش ايجاد كند كه واقعي نيستند.

ناراحت نكردن ديگران

زنان ذاتا افرادي هستند كه احساسات بقيه برايشان بسيار اهميت دارد. اگر بدانند با گفتن حقيقت به ديگران مخصوصا كساني كه دوستشان دارند ناراحتشان مي‌كنند هيچ وقت آن‌را آشكار نكرده و دست به دروغ گفتن مي‌زنند.

حمايت از اعضاي خانواده و ديگران

فرد به خاطر علاقه‌اي كه به خانواده اش دارد و روحيه‌اي كه به دليل مادر شدن در او به وجود مي‌آيد دلش مي‌خواهد از همه محافظت كند. از آشكار شدن حقايقي كه زندگي خانواده‌اش را تحت تاثير قرار مي‌دهد جلوگيري كرده و دراين باره دروغ‌هايي نيز مي‌گويد كه همه چيز را جور ديگري جلوه بدهد.  

پنهان نگه داشتن هويت خود

زنان افرادي هستند كه به سختي به افراد ديگر اعتماد مي‌كنند و به آن‌ها اجازه مي‌دهند كه به حريم شخصي و خصوصيشان وارد شوند مخصوصا اگر اين افراد مرد باشند. براي اين كه هويتشان را پنهان كنند و اجازه ندهند شخص مقابل چيزي از آن‌ها بداند سعي مي‌كنند با دروغ گفتن خودشان را پنهان كنند تا درصورتي كه قصد جدا شدن از او را داشته باشند، فرد مقابل اطلاعاتي از آن‌ها نداشته باشد.

دروغ گفتن براي امتحان كردن!

هميشه دوست دارند از يك سري قضايا مطمئن شوند اما ممكن است به طور مستقيم نتوانند اطميناني كه مي‌خواهند را به دست آورند پس اولين كاري كه انجام مي‌دهند اين است كه يك سري دروغ را به شما مي‌گويد تا بتواند از چيزي كه مي‌خواهند سر در بياورند.

نمي‌خواهند نگرانتان كنند

برخلاف اين كه زنان هميشه نگران هستند و برايشان مهم است كه اطرافيان چه كاري انجام مي‌دهند و چه اتفاقي برايشان افتاده، دوست ندارند كه اطرافيان نگران آن‌ها شده و مضطرب شوند. پس اگر در شرايط سختي باشند در رابطه با آن دروغ مي‌گويند كه ناراحتتان نكنند.

پنهان كردن گذشته

مي‌دانيم كه زنان دوست دارند ديده و پذيرفته شوند. فكر مي‌كنند اگر گذشته آن‌ها فاش شود و اشتباهاتي در آن رخ داده باشد به هيچ وجه كسي به آن‌ها توجهي نمي‌كند پس اولين راهكاري كه براي پاك كردن گذشته‌ خود به ذهنشان مي‌رسد دروغ گفتن است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه برخورد با افراد دروغگو كليك كنيد.

 

آسيب هاي دروغ گفتن زنان

دروغ گفتن حتي اگر براي مصلحت و جلوگيري از يك سري اتفاقات باشد باز هم آسيب‌هايي را وارد مي‌كند كه اين آسيب‌ها مستقيما روي زندگي شخص تاثير گذار است و مي‌تواند جبران ناپذير باشد.

از بين رفتن اعتماد

اگر هر كدام از اطرافيان بفهمند كه شما در حال دروغ گفتن به او هستيد تمام اعتمادي كه به شما دارند را از دست مي‌دهند و احتمال اين كه اعتمادشان به شما باز گردد خيلي كم است.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه راه‌هاي افزايش و تجديد اعتماد همسر كليك كنيد.

عادت به دروغ گفتن

به اين كه دروغ بگوييد عادت مي‌كنيد حتي در مواقعي كه لازم نيست و هيچ دليلي براي دروغ گفتن وجود ندارد شروع  به پنهان كردن حقيقت كرده و براي شما به يك تفريح تبديل مي‌شود كه اين تفريح تاثيراتي در زندگيتان مي‌گذارد كه غير قابل جبران است.

از هم پاشيدن زندگي

هر انساني براي خود خط قرمزهايي دارد كه اگر اين خط قرمزها شكسته شود و چيزي كه فرد به آن حساس است اتفاق بيوفتد، ديگر با شخصي كه باعث شكسته شدن اين خط قرمزها شده ارتباطي برقرار نمي‌كنند. عموما چيزهايي كه از همسرتان پنهان مي‌كنيد امكان دارد شامل خط قرمزهايش باشد و اگر بفهمد كه قضيه چيست ديگر دلش نخواهد با شما ادامه دهد.

خراب شدن روابط

اگر رابطه‌اي را به تازگي شروع كرده و مي‌خواهيد به آن ادامه دهيد بهتر است دروغ گفتن را كنار بگذاريد. دروغ گفتن عللي براي خراب شدن روابطي است كه به آن بسيارعلاقه داريد.

درگير شدن درروابط ناسالم 

اگر براي نگه داشتن رابطه خود به  دروغ گفتن ادامه دهيد و آن را رها نكنيد ممكن است به جايي برسد كه ادامه اين رابطه براي همه مضر باشد و اثرات منفي بر شما بگذارد. ممكن است اين دروغ گفتن‌ها شما را از جايگاه امنتان دور كرده و به مسيرهايي بكشاند كه روابط خوبي در آنجا منتظر شما نيست.

 

سوالات متداول

دروغ گفتن زنان فقط به خود آنها بستگي داره؟ بقيه ميتونن تو اين قضيه تاثير گذار باشن؟

دروغ گفتن زنان بيشتر به دليل شرايطي است كه در محيط آن‌ها حاكم است و با آن مواجه هستند و براي فرار يا سازگاري با آن مجبور به دروغ گفتن هستند.

دروغ گفتن زنان رو ميشه تشخيص داد ؟

با يك سري علائم و كلماتي كه در طول مكالمه شان زياد استفاده مي‌كنند به راحتي مي‌توانيد تشخيص دهيد. زبان بدن آن‌ها نيز مي‌تواند به شما بفهماند كه دروغ مي‌گويند.

براي كسب آگاهي از نشانه هاي افراد دروغگو كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اين كه چرا زنان دروغ مي گويند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: دروغ‌ گفتن در زنان | علل و آسيب هاي دروغ زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دروغ‌ گفتن در زنان،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۹:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی