مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

شستن واژن

بسياري از بانوان معتقدند كه اگربراي شستن واژن خود از مواد بهداشتي و شوينده ها استفاده كنند، مي‌توانند عوامل ميكروبي را از بين برده و واژن را پاكيزه نگه دارند. در صورتي كه اين يك باورغلط واشتباه است و واژن مي‌تواند خودش را تميز نگه دارد. زيرا از ph بالايي برخوردار است كه مي‌تواند جلوي رشد باكتري و عفونت را بگيرد و اگر اين تعادل را برهم بزنيد، امكان رشد عفونت و ابتلا به بيماري واژينال را فراهم كرده ايد. تغيير در تعادل ph واژن، مي‌تواند باكتري هاي عفوني مانند عفونت مخمري را جايگزين باكتري هاي مفيد كند.

انواع روش هاي شستشوي واژن

ترشحات واژن در حالت طبيعي، بوي متعادلي دارد. ولي با تغيير در چرخه، احتمال تشديد يا تضعيف بو را دارد. با اين حال بسياري از بانوان، فكر مي‌كنند كه بايد براي شست‌وشو واژن اقداماتي را انجام دهند كه در ادامه به آن ها مي‌پردازيم

شست‌وشو با جوش شيرين

شست‌وشو با جوش شيرين و استفاده منظم از اين ماده براي شستن واژن مي‌تواند رطوبت واژن را كم كرده و خطر ابتلا به عفونت باكتريايي و مخمري واژن را كم كند. جوش شيرين مثل دئودورانت طبيعي عمل كرده  و بوي بد  و تيرگي واژن را برطرف مي‌كند. همچنين شست‌وشو منظم با جوش شيرين، به خاطر داشتن خواص ضدعفوني كننده و خنثي كننده ph، سوزش، التهاب و خارش واژن را درمان مي‌كند.

شستن واژن با استفاده از سركه سيب

بعضي افراد، شستن واژن با سركه سيب را يك راه مناسب براي درمان معرفي مي‌كنند اما طبق تحقيقات انجام شده، سركه سيب باكتري هاي خوب واژن را از بين مي‌برد. به نظر مي‌رسد اين مورد گزينه خوبي براي شست‌وشوي واژن نيست.

شستن واژن با استفاده از گلاب

گلاب براي درمان خارش واژن موثر است و استفاده دو تا سه بار در روز به مقدار كم، مي‌تواند بوي بد و خارش را از بين ببرد. با اين كار شما از خواص آرام‌بخش گلاب هم سود خواهيد برد.

شستن واژن با استفاده از ژل بهداشتي

استفاده هفتگي از ژل شست‌وشو مشكلي پيش نمي‌آورد. اما اگر به يك مصرف كلي و روزانه تبديل شود ممكن است برايتان دردسر درست كند. اگر مرتب به حمام برويد و بهداشت را رعايت كنيد نيازي به استفاده از ژل هاي بهداشتي نداريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تاثير بوي بدن در جذابيت جنسي كليك كنيد.

بهترين روش شستن واژن چيست؟

اگر واقعا فكرمي‌كنيد كه واژن تان بوي بدي مي‌دهد، مي‌توانيد به آب و صابون بدون عطر اكتفا كرده و خيلي آهسته، واژن تان را شست‌وشو دهيد. با اين روش كمترين خطر جهت به همريختن PH (ميزان باز يا اسيدي) واژن وجود دارد.

چگونه واژن خود را بشوريم؟

قدم اول

ابتدا يك ليف يا اسفنج را به همراه صابون ملايم، در آب گرم بگذاريد. سعي كنيد از صابون يا ژل هايي كه بوي تندي دارند استفاده نكنيد. اين كار باعث از بين رفتن باكتري هاي مفيد واژن شده و يا ممكن است به بافت نازك واژن آسيب برساند.

قدم دوم

اطراف كليتوريس را بشوريد و با استفاده از دست، لبه هاي كليتوريس را كنار بزنيد و به آرامي به وسيله يك ليف نرم، به شستن واژن بپردازيد.

قدم سوم

بخش فرج را بشوييد. (حواستان باشد كه بخش بيكيني را هم به خوبي تميز كنيد.)

قدم چهارم

مقعد پرينئوم را بشوييد. (اين قسمت در جايي بين مقعد و واژن شما قرار دارد.)

قدم پنجم

و درآخر، ناحيه مجاور مقعد را بشوييد.

نكاتي كه لازم است رعايت شود

  •  بعد ازاين مراحل ليفتان را تميز بشوييد و مطمئن شويد كه باكتري هاي موجود در مقعد، به واژنتان منتقل نمي‌شود.
  •  شستن واژن حداقل يك بار در روزانجام شود.
  •  ازشستن داخل واژن پرهيز كنيد. اين كارباعث  برهم خوردن تعادل ph در اين ناحيه مي‌شود.
  •  شستن واژن قبل از رابطه مانعي ندارد اما شست‌وشو واژن بعد از رابطه جنسي بسيار مهم است. توجه داشته باشيد اين كار مانع از بارداري نمي‌شود.
  •  شست‌وشوي ناحيه واژن به ميزان زياد و مستمر مي‌تواند ph محيط واژن را به هم بزند و اكوسيستم اين ناحيه را مختل كند.
  •  پس از شست‌وشوي واژن حتما از دستمال هاي تميز و بهداشتي استفاده كنيد.
  • براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عفونت واژن كليك كنيد. 

 

اشتباهات رايج در رابطه با شستن واژن

  • شست‌وشو مكرر
  • استفاده از حوله و دستكش
  • استفاده نادرست از دستمال توالت
  • استفاده از دوش واژينال
  • استفاده از شامپوي بدن براي شستن واژن
  • استفاده از اسپري خوش‌بو كننده
  • شستن واژن بعد از رابطه جنسي

براي دريافت مشاوره در زمينه نكات بهداشتي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: شستن واژن | بهترين روش شستشوي واژن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شستن واژن،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۹:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی