مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بي نظمي و شلختگي همسر و تاثير آن بر روابط زوجين

بي نظمي و شلختگي همسر، تاثير منفي بسياري بر رابطه زوجين گذاشته و مشكلات زيادي را ايجاد مي‌كند. نامرتب بودن محيط خانه باعث برهم خوردن تعادل زندگي مي‌شود. همچنين ممكن است فرد شلخته در آراستگي و نظم شخصي نيز با مشكل مواجه باشد، به همين دليل فرد به تدريج نسبت به همسر خود سرد مي‌شود و علاقه خود را براي رابطه جنسي با او را از دست مي‌دهد. رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در رضايت زوجين از زندگي زناشويي دارد و با كاهش ميل جنسي، به تدريج زوجين از يكديگر دور مي‌شوند و حتي ممكن است اين جدايي به طلاق عاطفي يا طلاق قانوني منجر شود. 

همچنين برخي از زوجين با گذشت زمان، به زيبايي و تميز بودن ظاهر خود اهميت چندان نمي‌دهند و اين گونه خود را توجيه مي‌كنند كه بعد از چند سال زندگي مشترك نياز به اين كارها نيست. اما اين نگرش درست نيست و لازم است زوجين به بهانه صميميت، كيفيت رابطه خود را فدا نكنند و اين مسئله براي آن‌ها مهم باشد كه هميشه مورد تاييد همسر خود قرار بگيرند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

 

شلختگي موضوعي ذاتي يا اكتسابي؟

تحقيقات نشان داده است ژنتيك تا حدودي مي‌تواند در شلختگي افراد تاثيرگذار باشد. شلختگي در بين افراد كه سابقه خانوادگي شلختگي دارند بيشتر مشاهده شده است اما هنوز ژن مربوط به آن مشخص نيست. از طرف ديگر اين نظريه وجود دارد كه قواعد مربوط به شلختگي و نظم در دوران يك و نيم تا سه سالگي در كودك شكل مي‌گيرد. به اين صورت مي‌توان گفت كه اساس رعايت نظم و ترتيب در دوران كودكي شكل مي‌گيرد و تربيت والدين و معلمان نيز تاثير گذار است.

 

مقابله با بي نظمي و شلختگي همسر

به طور معمول، افراد شلخته قبول ندارند كه مشكل از آن‌ها مي‌باشد و معتقد هستند مدل زندگي و عاداتشان كاملا درست است اما در زمان مواجه شدن با مشكل، متوجه رفتار اشتباه خود مي‌شوند و براي رفع آن اقدام مي‌كنند. در واقع اولين قدم براي مقابله با شلختگي، پذيرفتن رفتار اشتباه توسط خود فرد مي‌باشد. عادات‌ اشتباه به سرعت تغيير نمي‌كند و براي اصلاح آن بايد شكيبا بود. همچنين زماني كه فرد براي ترك عادات خود تلاش مي‌كند، لازم است همسر او با رفتارهاي كلامي، او را تشويق كند. مثلا جملاتي همچون "امروز خيلي آراسته شدي" و "خانه امروز خيلي تميز است" از جمله تشويق‌هاي كلامي موثر مي‌باشد. با اين جملات فرد نشان مي‌دهد متوجه تغييرات همسر خود شده است و او را  براي ادامه تغيرات مثبت مصمم‌ترمي‌كند.

در مواقع نادر ممكن است، شلختگي ريشه در دوران كودكي فرد داشته باشد در اين مواقع فرد نياز به مشاور و روانكاو براي درمان دارد. 

براي آشنايي كامل در زمينه روانكاو و روانكاوي كليك كنيد.

 

راهكارهاي مقابله با بي نظمي و شلختگي همسر

شما مي‌توانيد با انجام نكات بيان شده، عادت شلختگي همسر خود را تا حدودي كاهش دهيد.

انتظارات خود را به همسرتان نشان دهيد

زن و شوهر آيينه يكديگر مي‌باشند و در رفتار يكديگر بسيار تاثيرگذارهستند. براي ايجاد تغيير در همسر خود، ابتدا لازم است به آراستگي خود اهميت بدهيد و نظر او را نيز در اين زمينه بپرسيد. با همسر خود صحبت كنيد و به او نشان دهيد كه بايد تغييرات را در خود به وجود آورد. مثلا همسر خود را تشويق به انجام كارهاي خانه با يكديگركنيد به اين صورت او متوجه مي‌شود در امور خانه نيز نقشي دارد و بايد توجه بيشتري به نظم داشته باشد.

از رفتارهاي كلامي منفي استفاده نكنيد تا به بهبود بي نظمي و شلختگي همسر كمك كنيد

بدترين راه براي مقابله با شلختگي همسر، رفتارها و جملات منفي است. جملاتي همچون" از دستت خسته شده‌ام" ، "باز كه خونه رو به هم ريخته‌اي" يا "باز كه به خودت نرسيدي" بسيار منفي هستند و معمولا نتيجه كاملا برعكس دارند. همسر شما با شنيدن اين عبارات، در مقابل شما گارد مي‌گيرد و بيشتر از قبل به رفتارهاي خود ادامه مي‌دهد.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه رفتار با همسر كليك كنيد. 

غير مستقيم با همسرتان صحبت كنيد

برخي مواقع نمي‌توان به صورت مستقيم شلختگي و بي نظمي همسر را با او درميان گذاشت، مثلا در شرايطي كه شما به تازگي ازدواج كرده‌ايد و عمق رابطه تان به قدر كافي زياد نيست، صحبت كردن منتقدانه باعث رنجيده خاطر شدن همسرتان شود. مثلا مي‌توانيد به همسرتان بگوييد كه نظم و آراستگي براي شما اهميت زيادي دارد و با هديه كردن يك عطر، انتظارات خود را به صورت غير مستقيم به او بگوييد. همچنين مي‌توانيد از او براي مرتب كردن خانه كمك بخواهيد دراين مواقع او متوجه مي‌شود در انجام اين كار سهيم است.

براي دريافت مشاوره در زمينه بي نظمي و شلختگي همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: بي نظمي و شلختگي همسر | راهكارهاي كاهش اين رفتار چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي نظمي و شلختگي همسر،
موضوع:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۱:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی