مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت باكرگي زنان در ازدواج

باكرگي به وضعيتي گفته مي‌شود كه زن هنوز دخول را تجربه نكرده باشد و اصطلاحا پرده بكارت وي سالم باشد. باكرگي زن در آستانه ازدواج به معني اين است كه وي پيش از ازدواج مواجهه جنسي نداشته و به اصطلاح از سلامت جنسي برخوردار است. باور عموم بر اين است كه سلامت جنسي زن مي‌تواند ضامن لياقت وي براي يك زندگي مشترك خوب باشد. براي اطلاعات بيشتر در زمينه پرده بكارت كليك كنيد.

بسياري اهميت باكرگي زنان در ازدواج مبنايي براي قضاوت كردن وي در ابعاد مختلف و شايستگي وي براي ازدواج است. بر اساس همين باورها امروزه بسياري از بانوان با وجود داشتن رابطه جنسي در زمان ازدواج به همسر آينده خود دروغ گفته و ازدواجي را مبني بر عدم صداقت آغاز مي‌كنند. بدون آن كه به تبعات دروغشان براي خود و همسرشان فكر كنند. مطالعه مقاله رابطه جنسي آگاهي‌هاي بيشتري را در اين زمينه در اختيارتان قرار مي‌دهد.

مسائل فرهنگي در اهميت باكرگي زنان در ازدواج

اينكه چرا باكرگي زنان در ازدواج اهميت دارد، مسئله‌اي است كه به فرهنگ‌هاي گوناگون باز مي‌گردد. در حال حاضر در بسياري از كشورهاي دنيا ارتباطات جنسي پيشين افراد موقع ازدواج اهميت زيادي نداشته و آن‌ها در اين مورد تحقيق و تفحص نمي‌كنند. پيشنهاد مي‌كنيم رابطه جنسي پيش از ازدواج را مطالعه كنيد.

در كشور ايران يكي از مسائلي كه از گذشته حائز اهميت بوده و اخيرا كمي رنگ باخته، مسئله حفظ پرده بكارت تا زمان ازدواج است. در واقع نوعي ارزشمندي براي يك زن تلقي مي‌شود كه هيچ گونه مواجهه جنسي پيش از ازدواج نداشته باشد و تجارب جنسي‌اش مختص همسرش باشد.

باورهاي فرهنگي در مورد اهميت باكرگي زنان در ازدواج

مردان از ازاله بكارت زنان نوعي قدرت و لذت به دست مي‌آورند و اين باور عميق را در ذهن خود دارند كه زنان پاكدامن به دنبال لذت جويي جنسي نيستند، بلكه اندام جنسي خود را همچون گوهري حفظ كرده و زمان ازدواج تقديم به همسر خود مي‌كنند. اين مسئله كه زن خوب زن پاكدامني است كه به لذايذ جنسي اهميت نمي‌دهد و زني كه به دنبال لذت جنسي باشد يا آن را تجربه كرده باشد مناسب ازدواج نيست، باوري ريشه‌اي دارد.

در حقيقت در طي ساليان دراز چنين پنداشته شده كه مسائل جنسي فقط براي مردان حائز اهميت است و رابطه‌هاي جنسي اصولا مرد محور بوده و خواست‌ها و نيازهاي مردان در اولويت قرار دارد. حفظ اين باور و انتقال آن در طي ساليان قطعا توسط خود زنان هم رخ داده است.

بدفهمي‌ها و اشتباهات رايج درباره باكرگي زنان

همانطور كه گفته شد، باورِ باكره بودن زن به معناي نداشتن تجارب جنسي مي‌باشد. حال آنكه بسياري از افراد هستند كه مواجهه‌هاي جنسي دارند ولي دخول را تجربه نمي‌كنند تا پرده بكارت خود را از دست ندهند. اين اولين بدفهمي در مورد بكارت است. زن باكره لزوما زني نيست كه هيچ تجربه جنسي‌اي نداشته است.

دومين باور در مورد اهميت باكرگي زنان در ازدواج اين است كه زنان خوب و مناسب براي ازدواج زناني هستند كه باكرگي خود را حفظ كرده‌اند. در واقع لذت جويي جنسي را گناه و خبط مهمي براي زنان مي‌دانند حال آنكه اين حساسيت در مورد مردان در مقايسه با زنان اصلا وجود ندارد. ميل جنسي در زنان هم مانند مردان از دوران نوجواني وجود دارد. زنان نيز تحت فشار نياز‌هاي عاطفي-جنسي خود قرار مي‌گيرند. براي اطلاعات بيشتر در زمينه ميل جنسي كليك كنيد.

آن‌ها هم مي‌توانند به لحاظ جسمي و رواني انسان‌هاي سالمي باشند كه توانايي ساختن زندگي مشترك را داشته باشند و در عين حال رابطه جنسي را تجربه كنند. براي اينكه يك زن شريك خوبي براي يك زندگي باشد، نيازي نيست ساليان متمادي نيازهاي جنسي‌اش را سركوب كرده باشد. در حالي كه اگر برآورده كردن اين نيازها به شكلي نادرست باشد، تبديل به يك آسيب و احساس گناه در زن مي‌شود. حتي ممكن است بر روابط زناشويي او در ازدواج اثري مخرب داشته باشد. براي آشنايي بيشتر در زمينه آموزش روابط زناشويي صحيح كليك كنيد.

مضرات مهم دانستن باكرگي زنان

برخي معتقدند داشتن ميل جنسي براي زنان جايز نيست و همواره چنين اعتقاداتي را به فرزندان خود القا مي‌كنند؛ چنين تفكراتي مضراتي را به دنبال دارد كه در ادامه بررسي كرده‌ايم. اين فشار فرهنگي-اجتماعي بر زنان و القاي باورهاي نادرست به آن‌ها باعث مي‌شود ساليان متمادي خود را از لذت رابطه جنسي محروم كنند، رابطه جنسي را امري گناه آلود و بد قلمداد كرده و نياز‌هاي خود را سركوب كنند. 

بي ميلي جنسي در زنان

برخي زنان با چنين باور‌هايي خود را موجوداتي مي‌پندارند كه تنها براي برآورده كردن نيازهاي جنس مخالف بايد تن به رابطه دهند. هر يك از اين موارد كه از كودكي به يك دختر آموخته مي‌شود بعد‌ها مي‌تواند باعث ايجاد كژكاري جنسي و فقدان ميل جنسي در زنان شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بي ميلي ميل جنسي در زنان كليك كنيد.

بسياري از كژكاري‌هاي جنسي و مشكلات رابطه زناشويي در باورهاي اشتباه و آموزه‌هاي كودكي افراد ريشه دارد. همين كژكاري منجر به بروز مشكلات بيشتر در زندگي مشترك و در سلامت رواني افراد مي‌شود. براي اطلاع از انواع كژكاري‌ها و راه حل آن‌ها پيشنهاد مي‌كنيم مقاله كژكاري جنسي را مطالعه كنيد.

اهميت باكرگي زنان در ازدواج | احساس گناه و اضطراب

فردي كه از كودكي ياد مي‌گيرد رابطه جنسي گناه آلود و زشت است، احساسات گناه شديدي را در مورد اميالش تجربه مي‌كند. احساس گناه به خودي خود سلامت روان فرد را به خطر مي‌اندازد. از طرف ديگر سركوب كردن نيازهاي جنسي نياز به صرف انرژي رواني بالايي دارد. اين احساس گناه حتي در زناني كه اين رابطه قبل ازدواج را تجربه كرده‌اند همچنان باقي مي‌ماند و ممكن است تبديل به يك اختلال رواني شود. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله احساس گناه را مطالعه كنيد.

يكي از اختلالاتي كه به دنبال احساس گناه ناشي از رابطه جنسي براي فرد به وجود مي‌آيد. اضطراب است. اين اختلال گاه به صورت دائمي و مزمن بروز مي‌كند و او را نسبت به رابطه جنسي دلسرد و مضطرب مي‌كند. براي آشنايي با اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

ارضاي ميل جنسي به شيوه نادرست

در نهايت اينكه بسياري از دختران براي حفظ پرده بكارت خود به اشكال ديگري از رابطه جنسي مثل رابطه جنسي مقعدي تن مي‌دهند. داشتن روابط متعدد مقعدي بدون رعايت نكات ايمني مي‌تواند منجر به آسيب ديدن بانوان شود. از طرف ديگر اين تعارض هميشگي با نياز‌هاي جنسي خود و شركاي عاطفي و تلاش براي حفظ بكارت مي‌تواند منجر به ايجاد مشكلاتي با شريك عاطفي‌شان شود. توصيه مي‌كنيم به مقاله رابطه جنسي مقعدي مراجعه كنيد.

تغييرات فرهنگي در اهميت باكرگي زنان در ازدواج

در سال‌هاي اخير اهميت باكرگي زنان در ازدواج تا حد كمي در ميان نسل‌هاي جديد كاهش پيدا كرده است. با وجود اين تغييرات، مساله زماني بغرنج مي‌شود كه اين تغييرات فرهنگي بدون آن كه درباره‌اش فكر و تامل شده باشد در حال رخ دادن است. در اكثر موارد شاهد هستيم به دليل ايجاد دوگانگي‌ها در فرهنگ و باورهاي نسل جديد، و فقدان يكپارچگي الگوي فكري در جامعه، جوانان با يك سردرگمي عقيدتي مواجه مي‌شوند. در نهايت فقدان يك خط فكري مورد قبول از طرف آحاد جامعه سلامت اجتماعي را به خطر خواهد انداخت. براي اطلاعات بيشتر در زمينه سلامت اجتماعي كليك كنيد.

آن چه كه براي ازدواج بيشتر از همه بايد حائز اهميت باشد، بررسي سلامت روان زوجين حين ازدواج، بلوغ و پختگي در مورد مسئوليت‌ها، داشتن تفاهم و توافق بر سر مسائل، شباهت‌هاي روانشناختي و رفتاري، هم فكر و هم صحبت بودن، احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و درك و همدلي مي‌باشد. مقاله سلامت روان در اين زمينه مي‌تواند مفيد باشد.

اهميت مشاوره ازدواج

خيلي مواقع اهميت باكرگي در زنان مانع از ازدواج دختر و پسر و موافقت والدين براي اين ازدواج فرزندان مي‌شود و همواره الگوهاي نادرستي را در ذهن آن‌ها پرورش مي‌دهد. از طرفي بسياري افراد در سنجش ميزان بلوغ و پختگي، تفاهمات و مواردي كه پيش نياز ازدواج هستند، دچار خطا مي‌شوندم. در اين شرايط مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج براي حل تعارض‌هاي مرتبط با باكرگي و تصميم درست براي ازدواج ضروري است.

براي دريافت مشاوره در زمينه اهميت باكرگي زنان در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: اهميت باكرگي زنان در ازدواج | مسائل فرهنگي و اشتباهات رايج

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۳۹:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی