مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد

نوزاد از زمان 3 ماه آخر بارداري شروع به دريافت اطلاعات از اطرافش مي‌كند و زماني كه به دنيا آمد نيز مي‌تواند آن‌ها را به ياد آورد. مادر اولين شخصي است كه كودك او را بيشتر از همه مي‌بيند و زمان زيادي با او مي‌گذارند.

نوزاد صداي مادر را درست از زمان جنيني مي‌تواند بشناسد و زماني كه به دنيا آمد هم به آن واكنش نشان مي‌دهد. بويايي اولين حسي است كه در نوزاد فعال مي‌شود. بوي مادر جزء بوهايي است كه از همان روزهاي اول شناخته مي‌شود كه بهترين و دوست‌ داشتني‌ترين بو براي اوست و در 6 روز اول آن را درك مي‌كند و تشخيص مي‌دهد. نوزاد در روزهاي اول شروع به خيره شدن به مادر مي‌كند تا ظاهرش را بشناسد و جزئيات را بررسي كند اما اين كار به سرعت اتفاق نمي‌افتد و زماني را لازم دارد تا بتواند آن را به خاطر بسپارد. حس لامسه نيز جزء احساساتي است كه نوزاد از وقتي به دنيا مي‌آيد قابليت استفاده از آن را دارد و اگر مادر او را در آغوش بگيرد و لمسش كند احساساتي را به او منتقل مي‌كند كه موجب شناخت بيشتر مي‌شود.

نوزاد در هفته‌هاي اول حالات ظاهر مادر مانند اخم و خنده‌ و در ماه اول صداي او را تشخيص مي‌‌دهد. در 6 ماهگي مي‌تواند مفهوم حرف‌هاي مادر را كم كم متوجه شود و نسبت به آن عكس‌العمل نشان دهد. در 2 ماهگي به طور كامل مادر را مي‌شناسد و او را از بقيه افراد تشخيص مي‌دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مادر خوب بودن كليك كنيد.

 

نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد | كودك چگونه مادرش را زودتر مي‌شناسد

نزديك شدن هنگام صحبت

سعي كنيد از زمان به دنيا آمدن نوزاد يا حتي در زمان جنين بودنش با او صحبت كنيد. در زماني كه با او صحبت مي‌كنيد به او نزديك شويد (در حدي كه صورتتان نزديك به صورت او باشد) در اين هنگام او مي‌تواند شما را بهتر ببيند و جزئيات را به خاطر بسپارد.

چشم تو چشم شدن

در زماني كه كارهاي او را انجام مي‌دهيد يا در هنگامي كه نزد شماست و يا با او صحبت مي‌كنيد، به چشمانش نگاه كنيد كه اونيز بتواند چشمان شما را ببيند. با اين كار فرصتي به نوزاد داده مي‌شود كه زودتر مادر خود را بشناسد.

بوي خود را تغيير ندهيد

حس بويايي نوزاد بسيار قوي مي‌باشد. از اين حس استفاده كنيد تا شما را بهتر بشناسد. براي اين‌ كار سعي كنيد بوي بدنتان تغيير نكند، از عطرهاي مختلف استفاده نكنيد و از هرچيز كه بوي شما را تغيير مي‌دهد دوري كنيد. با ثابت بودن بوي بدنتان اين اجازه را به نوزاد مي‌دهيد كه شما را زودتر بشناسد.

نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد | با او بازي كنيد

بازي مسئله خوشايندي است كه فرزند شما نسبت به هر سن كه دارد به آن علاقه‌مند مي‌شود. بازي‌ كردن مي‌تواند حس خوبي را به نوزاد منتقل كند. پس نسبت به سن او بازي مناسبي را انتخاب كنيد و با او بازي كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بازي كودكان كليك كنيد.

به نيازهاي او به سرعت پاسخ دهيد

اجازه ندهيد پس از گذشت زمان زيادي از بيان خواسته نوزادتان به او پاسخ دهيد. در زماني كه او با نشان دادن علائم خواسته‌ خود را بيان مي‌كند به او توجه كنيد و خواسته او را انجام دهيد. با اين عملكرد او متوجه مي‌شود، هميشه كسي وجود دارد كه به خواسته‌اش توجه كند و شما را به عنوان يك شخص حمايتگر خيلي زود مي‌شناسد.

در كارهاي روزانه او را فراموش نكنيد

هيچ‌گاه خود را آن‌ قدر مشغول به انجام كاري نكنيد كه از نوزاد خود غافل شويد. اين نوع عملكرد باعث مي‌شود كه او شما را به اندازه كافي در كنار خود حس نكند.

 

نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد | مشكلاتي كه باعث مي‌شود كودك ديرتر مادرش را بشناسد

افسردگي بعد از زايمان

اگر مادر دچار افسردگي پس از زايمان شده باشد علاقه‌اي براي در آغوش گرفتن و بودن با نوزاد نشان نمي‌دهد. در پي اين برخورد نوزاد ارتباط كمتري با مادر خود دارد و زمان مناسبي را براي شناخت مادر ندارد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه افسردگي پس از زايمان كليك كنيد.

شاغل بودن مادر

اگر مادر بعد از تولد نوزاد به محل كار خود برگردد و شاغل شود، كودك بيشتر زمان خود را با مراقبت ديگران مي‌گذراند و خيلي ديرتر به شناخت نسبت به مادر خود مي‌رسد.

شير ندادن صحيح

اگر مادر به طور سريع  و در زمان كوتاه به نوزاد شير بدهد و اين اجازه را به او ندهد كه ارتباط لازم را برقرار كند، فرصت شناختن مادر با روش در آغوش گرفتن و لمس كردن را از نوزاد سلب مي‌كند‌. پس بهتر است خيلي آرام و با حوصله فرآيند شيردهي را انجام دهيد و در حين شيردهي به نوزاد، با او صحبت كنيد.

براي آشنايي كامل در زمينه راهنماي شير دادن به نوزاد كليك كنيد.

ارتباط نداشتن در دوران بارداري

اگر در دوران بارداري اين تصور را داشته باشيد كه او متوجه چيزي نمي‌شود و مخاطب صحبت‌تان قرارش ندهيد خيلي ديرتر صدا شما را مي‌شناسد ومتوجه تفاوت شما با بقيه افراد مي‌شود.

نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد | اهميت سلامت شناسايي مادر توسط نوزاد 

اگر نوزاد شما را بشناسد به خوبي مي‌داند به چه كسي بايد اعتماد و احساساتش را منتقل كند و خواسته‌هايش را از او بخواهد. در نهايت به اشخاص ديگر نيز كه اين ويژگي‌ها را دارند اطمينان كند. در اين راه او احساسات بهتري به خود پيدا مي‌كند و ارتباط خوبي با خود دارد كه بسيار مهم مي‌باشد.

سوالات متداول

-از چند ماهگي خيلي واضح براي بغل مامانشون شوق نشون ميدن مثلا بغل يكي ديگه باشن وقتي مامانشون ميگه بيا بغلم با شوق بره سمت مامانش؟

كودك از زماني كه مادر خود را بشناسد علاقه زيادي دارد كه در آغوش او باشد اما اگر توجه كنيد متوجه مي‌شويد نوزاد از زمان تولد بيشتر در آغوش مادر آرام مي‌گيرد.

-نوزاد از چند ماهگي پدر و مادر خود را از بقيه تشخيص ميدهد و با ديگران احساس ناراحتي مي‌كند؟

كودك از 3 ماهگي به بعد مادر و پدرش را مي‌شناسد اما بستگي به خود كودك و اطرافيانش دارد كه آيا با بقيه افراد احساس ناراحتي مي‌كند يا نه.

براي دريافت مشاوره در زمينه شناختن مادر توسط نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 منبع: نوزاد از كي مادرش را مي‌شناسد ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۲۳:۳۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی