مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

به درستي طلاق پي ببريد!

در ابتدا بايد اين مسئله را بررسي كنيد كه آيا طلاق آخرين راه شماست يا نه؟ در چه صورت مي‌توانيد به اين نتيجه برسيد؟ براي رسيدن به پاسخ موارد زير را بررسي كنيد:

_اگر هنوز احساس مثبت و محبتي به همسرتان داريد، دست نگه داريد و بجاي جدايي به اصلاح فكر كنيد.

_اگر هميشه راهتان از هم جدا نبوده و دوره‌هاي خوبي در زندگي داشتيد، هنوز زمان طلاق نيست.

_منطقي يا احساسي بودن دلايل طلاق تان را بررسي كنيد. تصميم‌هاي احساسي معمولا نتيجه خوبي نمي‌دهند.

_آيا براي جدايي و زندگي بعد از طلاق انگيزه فراوان داريد يا نه؟ اگر بعد از طلاق زندگيتان به بهبود و پيشرفت محسوسي مي‌رسد مي‌توانيد درباره طلاق فكر كنيد.

_آيا شرايطتان بعد از طلاق نسبت به زندگي بهتر است يا نه؟ اگر مطمئنيد بهتر است پس مي‌توانيد به سمت طلاق برويد.

_اگر دو طرف مواضع مشتركي درباره طلاق داريد، به طلاق فكر كنيد. طلاق بدون توافق معمولا آسيب آن به دو طرف مي‌رسد. طلاق توافقي مي‌تواند تا حدودي آسيب‌هاي طلاق را كاهش دهد. براي كسب اطلاعات در زمينه آسيب هاي طلاق و بهترين راه براي گرفتن طلاق توافقي كليك كنيد.

مواقعي كه بايد طلاق گرفت | چه زماني به طلاق فكر كنيم؟

هرگز نمي‌توانيد بنابر تصميم خودتان و صلاح ديد اطرافيان به سمت طلاق برويد. مخصوصا اگر صاحب فرزندي باشيد. هيچ طلاق خوب و بدون آسيبي بدون بررسي توسط روانشناس و اطمينان گرفتن از او اتفاق نخواهد افتاد. برخي از مواردي كه نشان مي‌دهد شما لازم است به جدايي فكر كنيد به شرح زير مي‌باشد:

1. عدم اميد به اصلاح

گاهي مشكلات شما آنقدر اساسي است و يكي از طرفين يا هر دو مي‌دانند كه نمي‌توانند آن را برطرف كنند بايد به طلاق فكر كرد. گاهي مشكلات آنقدر بزرگ نيست كه قابل حل نباشد اما به مرور زمان به دليل نا آگاهي زوجين و عدم درخواست كمك از متخصص، مشكلات كوچك تبديل به غده‌اي بزرگ و غير قابل حل مي‌شود.

2. مطمئن شدن از اشتباه بودن انتخاب

زماني كه از انتخاب اشتباهتان مطمئن مي‌شويد، به طلاق فكر كنيد. اطمينان از اشتباه يعني زماني كه شما هيچ اشتراكي با همسرتان نداريد و مي‌دانيد كه اين اشتراكات به وجود نخواهد آمد.

3. خيانت بدون پيشماني از مواقعي كه بايد طلاق گرفت

خيانت، مسئله ايست كه شايد به خودي خود دليلي براي طلاق نباشد؛ اما زماني كه همسرتان علاوه بر نياز جنسي، به دنبال ارضاي نياز عاطفي خود هم بوده بايد درباره آن فكر كرد. علاوه بر آن بايد فرد خيانتكار عميقا اشتباه خود را بپذيرد، ارتباط خود با فرد سوم را قطع كرده و اطمينان دهد كه هرگز ديگر اين اتفاق تكرار نخواهد شد. در غير اين صورت مي‌توانيد به طلاق فكر كنيد. توصيه مي‌كنيم به مقاله طلاق به دليل خيانت مراجعه كنيد.

4. دور شدن بيش از حد

بسيار ناخوشايند است كه شما احساس كنيد ديگر هيچ احساس و وابستگي به همسر خود نداريد. اين مسئله زماني حاد مي‌شود كه شما نشانه‌هاي اين دور شدن را در ابتداي مسير جدي نگيريد و منتظر باشيد خودش درست شود. خودش درست نمي‌شود و به مرور زمان كار به جايي مي‌رسد كه برگشت ممكن نيست.

5. آزارهاي روحي و جسمي

اگر همسرتان به طور دائم با سوء استفاده فيزيكي و روحي شما را آزار مي‌دهد و براي اصلاح نيز كاري نمي‌كند بايد به طلاق فكر كنيد. گاهي اين رفتار در قالب كتك زدن و درگيري فيزيكي است اما مشكل اصلي زماني است كه همسرتان به طور دائم با صحبت‌هايش روح و روان شما را بهم مي‌ريزد. احترام، عزت نفس، غرور و آرامش شما را با چالش رو به رو كرده‌است. در اين شرايط مي‌توان گفت طلاق خوب است و راه نجات شماست.

6. عدم تفاهم در فرزند آوري از جمله مواقعي است كه بايد طلاق گرفت

مسئله ديگر زماني است كه يكي از زوجين بچه مي‌خواهد و ديگري نمي‌خواهد. طبيعتا وجود يك فرد ديگر كه باب ميل يك طرف نيست، آسيب‌هاي زيادي به فرزند و بعد از آن به جامعه وارد مي‌كند. فرزندي كه محبت يكي از والدينش را نداشته باشد بسيار مستعد آسيب است.

7. عدم نتيجه بخشي راه‌كارهاي ممكن

اگر مطمئن هستيد كه تمام راه‌ها براي اصلاح مشكلات و زندگي خود را امتحان كرده ايد و ديگر هيچ راهي براي رفتن وجود ندارد، طلاق بهترين راه است.

مواقعي كه بايد طلاق گرفت | طلاق در دوران عقد

طلاق در دوران عقد، به دليل عميق نشدن رابطه و نبودن فرزند، آسيب كمتري به زوجين وارد مي‌كند. برخي از دلايل طلاق در دوران عقد، هزينه‌هاي زياد شروع زندگي، نداشتن شناخت كافي از همسر، تفاوت واقعيات زندگي با تصورات شما و به طور كلي پشيماني مي‌باشد. بنابراين لازم است كه در ابتدا و قبل از هرگونه پيوند رسمي، از مشاوره پيش از ازدواج استفاده كنيد تا بتوانيد تا حد زيادي از جدايي‌ها و مشكلات آينده پيشگيري كنيد.

اگر تصميم به طلاق داريد براي جبران مي‌توانيد راه‌هاي بازگشت به زندگي بعد از طلاق را در پي بگيريد. براي اطلاعات بيشتر به مقاله بازگشت به زندگي بعد از طلاق مراجعه كنيد.

به زندگي بعد از طلاق فكر كنيد

هر قدر طلاق خوب، بهترين راه براي ادامه زندگي دو طرف باشد، بايد از آسيب‌هاي آن آگاه بوده و تمام جوانب طلاق را بررسي كنيد. اينكه بعد از طلاق پشيمان مي‌شويد يا نه؟ در صورت داشتن فرزند به آسيب‌هايي كه فرزندان طلاق مي بينند فكر كرده‌ايد؟ آيا از نظر حمايتي و مالي توانايي‌هاي لازم را داريد يا خير؟ براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد فرزندان طلاق كليك كنيد.

به هر حال در نظر گرفتن تمام جوانب به تنهايي امكان پذير نيست. دريافت مشاوره طلاق و صحبت با روانشناسان متخصص، تمام جنبه‌هاي طلاق را براي شما روشن خواهند كرد. مشاور بدون قضاوت و با ديد بازتري مسائل را مي‌سنجد و به شما براي اتخاذ تصميم عاقلانه كمك مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق خوب و شناسايي مواقعي كه بايد طلاق گرفت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: چه زماني طلاق خوب است؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چه زماني طلاق خوب است؟،
موضوع:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۵:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی