مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

ارتباط بين بروز خشم فروخورده و افسردگي چيست؟

افسردگي در افراد مختلف با شدت و علائم مختلف بروز پيدا مي‌كند. افسردگي ممكن است به صورت بي قراري، خشم و پرخاشگري نمود پيدا كند، در اين صورت فرد به دفعات عصباني مي‌شود و خشم خود را نشان مي‌دهد يا ممكن است خشم خود را بروز ندهد و آن را سركوب كند. پس خشم عاملي مهم براي بروز و تداوم افسردگي است. افراد افسرده‌اي كه خشم خود را با پرخاشگري نشان نمي‌دهند، زمينه بروز و تداوم افسردگي را بيشتر مي‌كنند. براي اطلاع از ديگر علل افسردگي كليك كنيد.

 

چگونه ديگر هيجانات و افسردگي بر خشم فروخورده تاثير مي گذارند؟

سركوب هر هيجاني مي تواند منجر به خشم فروخورده شود، اما يك نوع ارتباط علت و معلولي بين افسردگي و خشم وجود دارد. افسردگي نشانه‌هاي مختلفي همراه است كه به هيجان خشم دامن مي زنند كه در ادامه مطرح كرده ايم؛

1. خشم ناشي از افسردگي در زمان استرس و نگراني

زماني كه دچار استرس و نگراني مي‌شويد بيشتر احساس خشم مي‌كنيد. در واقع مشكل اينجاست كه با خشم و پرخاشگري مي‌خواهيد استرس خود را كاهش دهيد با اين حال نه تنها مشكل استرستان حل نمي‌شود، بلكه مشكل جديدتري براي خود ايجاد مي‌كنيد؛ چون اين امكان وجود دارد كه به خود يا ديگران آسيب برسانيد. بنابراين مهارت كنترل استرس اهميت زيادي پيدا مي‌كند. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله كنترل استرس را مطالعه كنيد.

2. بروز خشم به دليل سرزنش خود يا ديگران

زماني كه دچار افسردگي مي‌شويد، مدام از خود و ديگران انتقاد مي‌كنيد. سرزنش كردن از نااميدي، نارضايتي و خشم ناشي مي‌شود و با سختگيري نسبت به خود يا ديگران همراه است. حتما توجه كرده‌ايد، زماني كه به دنبال مقصر هستيد، هيجان زيادي از خشم را تجربه مي‌كنيد. زماني كه سرزنش خودتان حالتي مزمن پيدا كند، عزت نفستان را به مرور از دست مي‌دهيد و مدام از خود بدگويي مي‌كنيد. همچنين ممكن است خشم خود را نسبت به ديگران با پرخاشگري نشان دهيد.

3. بروز خشم ناشي از افسردگي به دليل بدبيني و بدگماني

افراد افسرده نسبت به خود، ديگران و آينده بدبين هستند. اين بدبيني با خشم و تنبيه براي خود و پرخاشگري در ارتباط با ديگران همراه است، چون نسبت به خوشحالي و موفقيت ديگران واكنش مثبتي نشان نمي‌دهند. افراد افسرده، منفي گرا بوده و ممكن است نسبت به همه چيز، حتي صحبت‌ها و نظرات ديگران مخالفت كنند.

4. خشم فروخورده همراه با تغييرات خواب

تغيير در سيكل خواب كه در افسردگي رخ مي‌دهد باعث مي‌شود فرد انرژي لازم را طي فرآيند خواب به دست نياورد پس خسته مي‌شود. اين خستگي با كلافگي بيشتر، بي حوصلگي و بروز خشم و پرخاشگري همراه است.

5. خشم فروخورده ناشي از افسردگي و اقدام براي خودكشي

به دنبال تداوم يافتن افسردگي، عملكرد اجتماعي، كاري و تحصيلي افت شديدي مي‌كند. تدوام يافتن شكست‌ها، باعث ايجاد نااميدي فراگيري در فرد افسرده مي‌شود. در اين حالت خشمي كه به خود معطوف مي‌شود، ممكن است به نهايت خودتنبيهي يعني خودكشي منجر شود. براي شناخت علائم خودكشي كليك كنيد.

 

شناخت افسردگي پيش از شناخت خشم فروخورده

افسردگي هميشه با غم و اندوه همراه نيست و گاهي به صورت فوران خشم، بدون وجود محرك كافي بروز پيدا مي‌كند، به همين دليل بسياري از افراد ممكن است از افسردگي خود آگاهي نداشته باشند و نسبت به تغييرات خلقي خود بي توجه باشند. به احساسات خودتان توجه كنيد. بروز خشم ممكن است آشكار باشد، كه در اين صورت به ديگران و خودتان آسيب خواهيد زد. براي آگاهي بيشتر در مورد افسردگي كليك كنيد.

اگر منشا خشم را در خود ناديده گرفته و آن را سركوب كرده‌ايد، ناآگاهانه به خودتان آسيب مي‌زنيد چون خشم دروني، فكر و رفتارتان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. پس بهتر است هر چه زودتر براي درمان اقدام كنيد، زودتر از اين فضاي پرتنش رها شويد و زندگي شادي را براي خودتان رقم بزنيد. گاه افراد در اين زمينه نمي‌توانند راه حل مناسبي پيدا كنند و خشم و افسردگي خود را همزمان مديريت كنند؛ به همين دليل لازم است تا براي رهايي از آشفتگي ذهني از مشاوره افسردگي استفاده كنيد.

 

سؤالات متداول درباره خشم فروخورده و افسردگي

خشم دروني چيست؟

خشم احساسي ثانويه است كه افراد براي محافظت از خود در برابر آسيب در ارتباط با ديگران تجربه مي‌كنند. اين احساس مي‌تواند ناشي از مشكلات محيطي باشد و يا ناشي از افكار ذهني و نگراني‌هاي زياد باشند كه به آن خشم دروني مي‌گويند.

درمان عصبانيت و افسردگي چيست؟

درمان افسردگي خود مي‌تواند آرامش را به زندگي بازگرداند و عصبانيت را از بين ببرد. انجام روش‌هاي ريلكسيشن و يوگا كمك بسياري در آرامش ذهني و تخليه خشم مي‌كنند. همچنين روش‌هاي رفتار درماني شناختي و روان درماني كه در مراكز مشاوره انجام مي‌شود، تضميني براي رفع افسردگي و عصبانيت هستند.

براي دريافت مشاوره در زمينه خشم فروخورده ناشي از افسردگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: خشم فروخورده در افسردگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۳:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی