مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كودكان بد سرپرست

كودكان بد سرپرست سرپرست به كودكاني گفته مي‌شود كه به هردليلي والدين‌شان نمي‌تواند از كودك مراقبت كنند و با يكي از رفتارهايشان به او آسيب مي‌زنند و شرايطي را فراهم مي‌كنند كه زندگي فرزندشان را به خطر مي‌اندازد. اين كودكان هيچ حس حمايت و همدلي را از والدين خودشان دريافت نمي‌كنند. دلايلي كه باعث مي‌شود والدين نتوانند از فرزندشان نگهداري صحيح انجام دهند شامل فقر، بزهكاري، طلاق، مشكلات رواني والدين و دلايل بسياري از اين دست مي‌باشد.

 

آسيب‌هاي كودكان بد سرپرست

عدم اعتماد به نفس

كودكان بد سرپرست هيچ وقت فرصتي براي نشان دادن استعداد و توانايي‌هاي خودشان ندارند و عموما ناديده گرفته مي‌شوند و يا والدين، آن‌ها را سركوب مي‌كنند. در نتيجه اعتماد به نفس اين كودكان تخريب مي‌شود و آن را از دست مي‌دهند كه اين امر خود زمينه بسياري از آسيب‌هاي ديگر را فراهم مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمنيه افزايش اعتماد به نفس كودكان كليك كنيد.

ايجاد اضطراب از جمله آسيب‌هاي وارده بر كودكان بد سرپرست

به دليل واكنش‌هايي كه اين كودكان از خانواده خود مي‌بينند و هيچ‌وقت دلبستگي ايمني براي آن‌ها به وجود نيامده است دچار اضطراب مي‌شوند. اين اضطراب در همه حالت‌ها همراهشان است حتي در زماني كه هيچ دليلي براي اضطراب داشتن وجود ندارد.

خشم 

خشم يكي از آسيب‌هايي است كه هيچ‌وقت نمي‌شود آن‌ را ناديده گرفت به اين دليل كه بهداشت رواني فرد را تحت تاثير قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود واكنش‌هاي جبران ناپذيري را نشان دهد كه به ضرر خود و اطرافيانش باشد. اين كودكان عموما خشم را از والدين خود مي‌آموزند و تا بزرگسالي به همراه دارند.

تنهايي 

تنهايي يكي ديگر از آسيب‌هايي است كه اين كودكان تجربه مي‌كنند. عموما اين افراد با ديگران هيچ ارتباطي برقرار نمي‌كنند و هميشه سعي مي‌كنند كه از اجتماع دور شوند.

افسردگي از جمله آسيب‌هاي وارده بر كودكان بد سرپرست

در نتيجه تنهايي و سركوب كردن احساسات و دريافت نكردن عاطفه، اين اشخاص بيشتر از كودكان عادي دچار افسردگي مي‌شوند. افسردگي در اين كودكان مي‌تواند تا بزرگسالي ادامه پيدا كند و زندگي‌شان را تحت تاثير قرار دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افسردگي در كودكان كليك كنيد.

عدم ابراز احساسات

اين افراد به راحتي نمي‌توانند احساسات خودشان را بروز دهند به اين دليل كه هيچ‌ وقت اين‌كار را نياموخته‌اند و ممكن است هربار احساسات خود را نشان‌ داده‌اند پاسخ خوبي از والدينشان دريافت نكرده باشند.

نااميدي از جمله آسيب‌هاي وارده بر كودكان بد سرپرست

هيچ وقت به هيچ مسئله‌اي احساسات خوبي ندارند و فكر مي‌كنند همه چيز برعليه آن‌هاست. قبول نمي‌كنند كه ممكن است اتفاقات خوبي براي آن‌ها بيوفتد و مي‌توانند موفق باشند. 

نافرماني

اين افراد به راحتي چيزي را قبول نمي‌كنند و دوست دارند كه از قوانين وضع شده دوري كنند. به اصطلاح علاقه دارند كه هميشه نافرماني كنند و از مسئوليتي كه دارند فرار كنند. با اين رفتار مي‌خواهند تا حدودي اتفاقاتي كه برايشان رخ داده را تخليه كنند.

وابستگي زياد از جمله آسيب‌هاي وارده بر كودكان بد سرپرست

به هر شخصي كه در زندگي‌شان ورود پيدا كند و بتوانند به آن‌ها نزديك شوند به زودي وابسته مي‌شوند و اين وابستگي بسيار شديد و زياد است. به طوري كه در صورت دور شدن يا جدا شدن مي‌توانند به خودشان يا شخص مقابل آسيب بزنند.

براي آشنايي كامل در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

تاثيرات كودكان بد سرپرست بر جامعه

اين كودكان مشكلات و آسيبشان از مرز خانواده عبور مي‌كند و اگر از اين وضعيت دور نشوند و يا والدينشان اصلاح نشوند مي‌توانند در سطح جامعه تاثيراتشان را بگذارند. اين كودكان عموما در جامعه به هنجار شكني مي‌پردازند كه ناشي از محيطي است كه دوران كودكي‌شان را در آن گذرانده‌اند. اشخاص بزهكار و كساني كه خلاف انجام مي‌دهند عموما در كودكي بد سرپرست بوده‌اند كه زمينه اين نوع شخصيت را فراهم كرده و در نهايت آرامش و امنيت را از جامعه سلب مي‌كنند. اين افراد به راحتي مي‌توانند انواع هنجارشكني‌ها را به افراد مستعد آموزش دهند و باعث گسترش بزهكاري شوند. نسل بعدي اين افراد هم داراي سرپرستي هستند كه صلاحيت ندارند پس آن‌ها هم كودكاني بد سرپرست به وجود مي‌آورند كه اگر در مقابل آن‌ها جلوگيري نشود جامعه را تهديد مي‌كنند. 

وظيفه جامعه در قبال كودكان بد سرپرست

تحت نظر گرفتن كودكان

همه كودكان مخصوصا در مدارس و محيط‌هاي اجتماعي بايد زير نظر گرفته شوند. كودكاني كه چنين شرايطي را دارند بايد از تمام حالت‌هاي آن‌ها در بسياري از زمان‌ها باخبر بشوند تا از بروز آسيب‌هاي ديگر خيلي زود جلوگيري كنند.

آموزش‌هاي لازم از وظايف جامعه در قبال كودكان بد سرپرست

بهتر است آموزش‌هاي لازم به كودكان داده شود تا در صورت آزار و اذيت از سمت خانواده يا بروز مشكل با اورژانس اجتماعي تماس بگيرند. بهتر است از اطرافيان هم خواسته شود تا در صورت بروز همچين اتفاقاتي و مشاهده كودكان بد سرپرست به اين اشخاص خبر دهند.

توجيه كردن براي مراجعه به روانشناس

در صورتي كه وضعيت خيلي خطرناك نشده است بهتر است يك متخصص آن‌ها را قانع كند كه در جلسات مشاوره حضور پيدا كنند تا اين آسيب را كاهش دهند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

تحويل كودك به بهزيستي از وظايف جامعه در قبال كودكان بد سرپرست

اگر نداشتن صلاحيت والدين اثبات شد و هيچ راهي وجود نداشت بهتر است كه كودك از خانواده جدا شود و به بهزيستي تحويل داده شود. در اينجا نبودن والدين كمتر از بودنشان به كودك آسيب مي‌رساند. 

شركت در كلاس‌هاي روانشناسي

بعد از اين كه كودك از خانواده جدا شد بايد تحت نظر يك متخصص قرار بگيرد تا آسيب‌هاي وارد شده و آسيب‌هاي ناشي از نبودن والدين كاهش پيدا كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودكان بد سرپرست مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: كودكان بد سرپرست | آسيب‌ها و وظايف جامعه در قبال اين كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كودكان بد سرپرست،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۵:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی