مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

احساس و واكنش زنان بعد از جدايي

جدايي و طلاق يكي از سخت‌ترين شرايطي است كه افراد در زندگي خود آن را تجربه مي‌كنند. زنان معمولا پس از جدايي مجموعه‌اي از احساسات ناخوشايند و واكنش‌ها را گزارش مي‌دهند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • احساس تحت فشار بودن 
  • احساس نگراني و ترس زياد درمورد آينده مالي و آينده فرزندان
  • احساس نفرت نسبت به شريك سابق خود از جمله واكنش زنان بعد از جدايي
  • نگراني از تكرار اشتباه خود در روابط جديد و ترس از برقراري رابطه ديگر درآينده
  • احساسات ناخوشايند درباره خود، نظير احساس گناه و مقصر بودن در اين رويداد
  • احساس ناراحتي و غم بسيار شديد به دليل فروپاشي خانواده
  • احساس ناتواني دركنار آمدن با شرايط جديد زندگي
  • تمايل به كناره گيري از خانواده و دوستان نزديك
  • دچار شدن به مشكلات خواب

تجربه مواردي نظير موارد فوق در احساس و واكنش زنان بعد از جدايي بسيار دردناك است و منجر به پريشاني زياد در آن‌ها خواهد شد اما همه اين واكنش‌ها طبيعي مي‌باشند و در برابر اين رويداد همه افراد با شدت و حدت متفاوتي آن را تجربه خواهند كرد. در حقيقت اگر شما نيز با اين احساسات آزار دهنده روبه‌رو شده‌ايد، اين خبر اميدوار كننده براي شما وجود دارد كه اكثر زنان پس از جدايي با اين علائم مواجه مي‌شوند و اكثر آن‌ها مي‌توانند با موفقيت از آن عبور كنند. تنها مسئله‌اي كه وجود دارد اين است كه عبور از اين مرحله به زمان نياز دارد و شما بايد در برخورد با آن صبور باشيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

واكنش زنان بعد از جدايي | مديريت احساسات براي چه كساني سخت‌تر است؟

برخي از شرايط باعث مي‌شوند كه فرد سخت‌تر بتواند با جدايي كنار بيايد. از جمله شرايطي كه سازگاري را براي فرد مشكل مي‌كنند شامل موارد زيراست.

  • خود فرد تمايلي به جدايي نداشته باشد و اين تصميم از جانب فرد مقابل گرفته شود.
  • فرد ترس زيادي از زندگي كردن به تنهايي داشته باشد.
  • فرد از شبكه حمايت اجتماعي مناسبي برخوردار نباشد.
  • فرد سابقه اختلالات روحي رواني نظير افسردگي را داشته باشد.
  • باور نداشتن جدايي و اميدواري بيهوده براي بازگشت دوباره به رابطه

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان افسردگي كليك كنيد.

جدايي به منزله تجربه نوعي سوگ براي فرد

تجربه جدايي مي‌تواند در فرد همان احساساتي را برانگيزد كه مرگ يك عزيز يا يك دوست نزديك ايجاد مي‌كند اما از نظر برخي از زنان مديريت كردن احساسات پس از جدايي از مواجه شدن با مرگ ديگران نيز سخت‌تر است. علت اين امر اين است كه جدايي تغييرات بسيار زيادي در زندگي فرد ايجاد مي‌كند كه همه اين‌ها نياز به زمان براي سازگاري دارد. از جمله اين تغييرات مي‌توان به جدايي از فرزندان در صورت به عهده گرفتن حضانت توسط پدر، به هم خوردن ساختار خانواده، كم شدن ارتباط با برخي از دوستان مشترك، به خطر افتادن امنيت مالي و ... اشاره كرد.

اما به طور كلي پس از اينكه جدايي اتفاق مي‌افتد، احساس و واكنش زنان بعد از جدايي نيزبا همان احساسات و مراحلي كه پس از سوگ با آن‌ها مواجه مي‌شود، روبه‌رو خواهد شد. اين مراحل شامل انكار، خشم، چانه زني، افسردگي و پذيرش است. البته قانوني وجود ندارد كه به شما بگويد دقيقا بايد چه احساساتي را تجربه كنيد بلكه با وجود تمام شباهت‌هايي كه افراد با يكديگر دارند، بازهم هركدام به نوعي در تجربه پريشاني‌ها ونگراني‌هاي خود منحصربه فرد هستند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

افسردگي از جمله واكنش زنان بعد از جدايي

پس از جدايي زنان آسيب پذيري بسيار زيادي براي ابتلا به مشكلات روحي و اختلالات رواني پيدا مي‌كنند كه افسردگي از جمله شايع‌ترين آن‌ها مي‌باشد. البته همه افراد پس از جدايي با احساسات غمگيني، عدم لذت و شاد نبودن مواجه مي‌شوند اما منظور ما از افسردگي با اين موارد متفاوت است. 

در واقع افسردگي از يك غمگيني ساده بسيار جدي‌ترمي‌باشد و به عنوان يك بيماري روانپزشكي تعريف مي‌شود. اگر واكنش‌ها و احساسات ناراحت كننده شما بيش از 6 ماه طول كشيده است و اگر هنوز نتوانسته‌ايد به زندگي عادي خود بازگرديد و عملكردتان در زندگي مختل شده است احتمال زيادي براي ابتلا به افسردگي در شما وجود دارد. براي اينكه اين مشكل را در خود تشخيص دهيد به نظرات غيرتخصصي و شخصي خود و ديگران اكتفا نكنيد و به يك روان شناس مراجعه كنيد تا در صورت نياز هرچه زودتر درمان مورد نياز خود را دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه واكنش زنان بعد از جدايي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: واكنش زنان بعد از جدايي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: واكنش زنان بعد از جدايي،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۲:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی