مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

عشق در نوجواني

نوجواني يك دوره بيسار حساس در طول عمر هر فردي است. در اين دوره افراد گرايش ها، علايق و سلايق متفاوت خود را كسب مي كنند. زماني كه فرد وارد دوره نوجواني مي شود، با يك دنياي جديد و متفاوت از قبل مواجه مي شود و درك تازه اي از پيرامونش پيدا مي كند. يكي از مسائلي كه در اين سن براي نوجوانان پيش مي آيد عشق و عاشقي و گرايش به جنس مخالف است كه اغلب يا مورد بي توجهي والدين قرار مي گيرد و يا به خاطرش، سرزنش مي شوند. در اين دوره به خاطر تغييرات هورموني و شروع دوران بلوغ، افراد آسيب پذيرتر از دوره هاي قبل هستند. به همين دليل والدين بايد بدانند كه اين دوره را چگونه مديريت كنند تا نوجوانشان از اين مرحله به خوبي عبور كند.

عشق در نوجواني | با نوجوان عاشق چگونه رفتار كنيم؟

نوجوانان معمولا طبق گروهي كه به آن تعلق دارند عمل مي كنند و خودشان را بيشتر شبيه آن‌ها مي دانند. بنابراين ممكن است نوجوان شما در يك گروهي باشد كه در آن عشق و عاشقي و روابط بين دختر و پسر حائز اهميت باشد و درباره آن، ديدگاه شخصي خيلي محكمي داشته باشد. در مطلب زير، چند راهكار براي نحوه برخورد با آن ها را خواهيم گفت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عناصر عشق و راه هاي تشخيص عشق واقعي كليك كنيد.

در مورد عشق در نوجواني با فرزندتان صحبت كنيد

سعي كنيد با آن ها گفت و گو كنيد و درباره عشق در نوجواني صحبت كنيد. هنگامي كه صبحت مي كنيد حواستان باشد كه يك شنونده خوب باشيد و مثل يك دوست قديمي پاي حرف‌هايش بنشيند. در مورد ويژگي هاي شخصيتي و شرايط رابطه شان از او سوال كنيد تا متوجه شويد چه چشم اندازي را براي رابطه شان در نظر گرفته اند.

سرزنش نكنيد

از سرزنش كردن دوري كنيد و از گفتن جملاتي مثل "او در شان تو نيست" ، "هنوز براي گفتن اين حرف ها براي تو خيلي زود است" و امثال اين ها، خودداري كنيد. اين كار باعث مي شود نوجوان تان به شما اعتماد كند و از حس هايي كه به طرف مقابلش پيدا كرده است، بيشتر حرف بزند.

يك رابطه دوستانه برقرار كنيد

زماني كه بتواند به شما اعتماد كند مي توانيد به راحتي وارد يك فضاي دوستانه شده و او را مثل يك دوست صميمي راهنمايي كنيد. توجه كنيد كه يك دوست، هميشه بهترين راه‌ها را نشان مي‌دهد و سعي مي كند او را به خواسته اش برساند!

مچ گيري نكنيد

اين اشتباه را تكرار نكنيد. مچ گيري شما، هيچ چيز را درست نمي كند بلكه ممكن است كار را خراب تر هم بكند. شما با اين كار نمي توانيد فرزند نوجوانتان را مجبور به ترك رابطه كنيد. اين كار فقط باعث مي‌شود كه از شما دورتر شود. زيرا آن ها دوست دارند در اين مرحله، شما پذيراي آن‌ها باشيد. پس سعي كنيد با چشم پوشي، اوضاع را كنترل كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه عشق اول كليك كنيد.

با عشق در نوجواني فرزندتان مبارزه نكنيد

سعي نكنيد با جنگ و ستيز اوضاع را مديريت كنيد. مبارزه كردن شما با اين حس فرزندتان، او را بيشتر به جنس مخالف علاقه مند مي كند و از او يك پناهگاه امن مي سازد. در اين موارد آرامش خودتان را حفظ كنيد و خونسرد باشيد.

از نوجوان حمايت كنيد

احتمالا همه ما بارها از پدر و مادر خود شنيده ايم كه "تو تا آخر عمر براي ما بچه اي". قطعا شما هم همين احساس را نسبت به نوجوان خود داريد. پس به جاي تلقين احساس نگراني به آن ها بهتر است كه آنها را راهنمايي كنيد و به آن ها اين فضا را بدهيد تا در عين حال كه قوانين خانوادگي را رعايت مي كنند، اجازه كسب تجربه هاي ديگر را هم داشته باشند. بنابراين نه خيلي آن ها را سوال پيچ كنيد و نه خيلي نسبت به روابط شان بي تفاوت باشيد. هر از گاهي از آن ها در مورد شرايط رابطه شان سوال كنيد و فقط تا زماني كه تمايل به ادامه گفتگو داشته باشند صحبت را ادامه دهيد.

حدود رابطه را آموزش دهيد

به فرزندتان ياد بدهيد كه روابط او نبايد روي تمام ابعاد زندگي اش تاثير بگذارد. او بايد بتواند مسائل احساسي و عاطفي اش را از درس و مدرسه جدا كند. تصور بعضي از نوجوانان از شروع يك رابطه و عشق و عاشقي اين است كه نمي شود با وجود آن، پيشرفت كنند.

براي آشنايي كامل با روانشناسي عشق كليك كنيد.

اينترنت را مديريت كنيد

معمولا وقتي يك نوجوان وارد يك رابطه مي شود يا به قول معروف عاشق مي شود، تمايل زيادي به چت كردن و استفاده از اينترنت دارد. در اين دوره سعي كنيد محدوديت هايي را براي استفاده از اينترنت اعمال كنيد تا بتوانيد حس و رابطه شان را كنترل كنيد.

محكم و منصف باشيد

سعي كنيد ابهت پدر و مادري خودتان را حفظ كنيد و خيلي هم خودتان را دست كم نگيريد. در عين حال توجه كنيد كه منصف باشيد و يادآوري كنيد كه خودتان هم چنين دوره اي را داشته ايد. پس اشتباهاتشان را بزرگ نكنيد و سعي كنيد با آنها منصفانه برخورد كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق در نوجواني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: عشق در نوجواني | با نوجوان عاشق چگونه رفتار كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عشق در نوجواني،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۱:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی