مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

خصوصيات بچه هاي طلاق | نجات يافته يا قرباني؟

در مورد آثار و آسيب هاي طلاق نمي‌توان نسخه واحدي براي خصوصيات بچه هاي طلاق نوشت. نحوه جدايي والدين، ميزان صلاحيت سرپرست جديد كودك و حفظ روابط والدين با فرزندشان تعيين كننده خصوصيات بچه هاي طلاق خواهد بود. زماني كه پدر و مادر تصميم به طلاق مي‌گيرند، روند آن بايد به گونه‌اي باشد كه كمترين آسيب را براي كودك خود رقم بزنند. آنچه اهميت دارد اين است كه دعواها و بحث خود را به دنياي كودك وارد نكنيد. متناسب با سن كودك با او صحبت كنيد و به او توضيح دهيد كه به دليل عدم تفاهم چاره‌اي جز اين نداشتيد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه تاثير طلاق والدين بر دختران كليك كنيد.

مستعد شدن كودكان طلاق براي اختلال هاي رواني

در جريان طلاق، كودكان ممكن است هجوم احساساتي مانند ترس از تنهايي، عدم امنيت، بي‌اعتمادي به آينده يا تنفر را تجربه كنند كه مي‌تواند زمينه ساز بروز اختلالات رواني مانند اضطراب و نگراني، سوء مصرف مواد و خودكشي در آينده آن‌ها شود. در ادامه به بررسي ويژگي‌هاي كودكان طلاق مي‌پردازيم.

بروز احساس گناه از خصوصيات بچه هاي طلاق

بعد از طلاق والدين، اولين فكري كه ممكن است به ذهن كودك خطور كند اين است كه حتما اشتباهي انجام داده يا تقصير او بوده كه شما جدا شديد. خيلي مهم است كه قبل از طلاق با كودك خود صحبت كنيد و متناسب با فهم او دليل طلاق خودتان را بگوييد.

حس دوگانه تاسف و خوشحالي

اگر از فرزندان طلاق بپرسيد كه الان چه حسي دارند، ممكن است دچار سردرگمي شوند. از يك طرف به خاطر خانواده‌اي كه ندارند تاسف مي‌خورند از طرف ديگر خوشحال هستند كه از تنش ناشي از جنگ و دعواي والدين رهايي پيدا كرده‌اند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تاثير طلاق بر فرزندان پسر كليك كنيد.

خودپنداره منفي از خصوصيات بچه هاي طلاق

گاهي كودك ممكن است نگران اين باشد كه ديگر پدر و مادرش دوستش ندارند. پس تصوير منفي نسبت به خودش پيدا مي‌كند كه دوست داشتني نيست، در صورتي كه اين حس تداوم پيدا كند به انزوا و افسردگي كودك منجر مي‌شود. پس توجه داشته باشيد كه عشق خودتان را به او ابراز كنيد و نشان دهيد كه هميشه شاهزاده قلب شما باقي مي‌ماند.

افت تحصيلي

سازگاري كودك با طلاق والدين نياز به زمان دارد پس احتمالا در ابتدا به دليل حواسپرتي و عدم تمركز دچار افت تحصيلي مي‌شود. در شرايطي ممكن است به دليل خشم و عصبانيت با بچه‌هاي ديگر درگير شود. بهتر است با معلم و مشاور مدرسه صحبت كنيد و آن‌ها را در جريان بگذاريد. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشكلات كودكان طلاق در مدرسه كليك كنيد.

ايزوله كردن خود از خصوصيات بچه هاي طلاق

كودكان طلاق به دليل تجربه سختي كه داشتند و والدين شان آن‌ها را ترك كردند، در اعتماد كردن به ديگران محتاط مي‌شوند چون نمي‌خواهند دوباره طرد شوند. پس براي اعتماد دوباره نيازمند احساس امنيت هستند.

اولويت دادن يكي از والدين

كودك طلاق با يكي از والدين خود، رابطه صميمي تري برقرار مي‌كند و او را به ديگري ترجيح مي دهد. نبايد كودك را تحت فشار بگذاريد تا احساسش را تغيير دهد.

ديد منفي نسبت به ازدواج از خصوصيات بچه هاي طلاق

فرزندان طلاق ممكن است در آينده تمايلي براي پذيرش تعهد يا ازدواج كردن نداشته باشند. البته اين ديد منفي تا حد زيادي به روابط والدين و نحوه جدا شدن آن‌ها بستگي دارد چون نمي‌خواهند اتفاقي كه براي والدين‌شان افتاده است را دوباره تجربه كنند.

خلاءعاطفي

يكي از خصوصيات بچه هاي طلاق خلاءعاطفي است. كودكتان براي اينكه از لحاظ عاطفي سيراب شود به محبت پدر و مادر نياز دارند. سرپرستي صرفا يكي از والدين يا خانواده آن ها نمي‌تواند اين كمبود را جبران كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بهترين و بدترين سن طلاق براي كودكان كليك كنيد.

چطور آسيب طلاق را بر كودكان كاهش دهيم؟

نحوه برخورد و رفتار با كودك طلاق براي كاهش آسيب‌هاي جدايي بسيار اهميت دارد. طلاق شما نبايد باعث شود كه كودكتان از والد ديگر خودش محروم شود. توجه داشته باشيد كه ذهنيتي منفي از والد ديگر، در كودكتان ايجاد نكنيد و از او به عنوان وسيله‌اي براي انتقام گرفتن و دوري جستن از همسر سابقتان استفاده نكنيد. زماني كه پيش شماست بايد با تجربه‌اي خوب آن جا را ترك كند تا بتواند دوري شما را بهتر تحمل كند. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چگونگي صحبت با كودكان درباره طلاق كليك كنيد.

ناديده گرفتن دنياي كودك طلاق

هنگامي كه شما و همسرتان درگير مشكلات و كارهاي مربوط به طلاق هستيد، ممكن است از كودكتان غافل شويد. ولي او در اين زمان فشار زيادي را تحمل مي‌كند. به فرزندتان بايد اين حس را منتقل كنيد كه هميشه حمايتگر هستيد و او را تنها نمي‌گذاريد تا كودك بتواند احساس امنيت داشته باشد و براي شوك بزرگي كه پيش رو دارد آماده شود. در غير اين صورت ممكن است هر كاري كند تا توجه تان با كارهايي مانند مصرف مواد يا خود زني و ... جلب كند.  

شرايط طلاق را به گونه‌اي فراهم كنيد تا كمترين آسيب به كودك وارد شود. رفتار صحيح والدين آب سردي است بر آتش احساسات منفي كه كودكان طلاق ممكن است به دليل مشكلات، در دوران كودكي و نوجواني خود با آن رو‌به‌رو مي‌شوند. براي كاهش آسيب‌ها بهتر است پيش از طلاق و بعد از طلاق با يك مشاور خانواده در ارتباط باشيد.

سوالات متداول درباره خصوصيات بچه هاي طلاق

به نظر شما در يك خانواده در حال فروپاشي، پدر و مادر بيشترين آسيب را مي‌بينند يا فرزندان؟

مسلماً افرادي كه مي‌خواهند طلاق بگيرند و فرزند دارند، بسيار نگران آينده فرزندانشان هستند و اين نگراني حتي مي‌تواند آينده خودشان را تحت الشعاع قرار دهد. اما از آنجا كه آنچه در اين دنيا ظريف‌تر است ميزان آسيبش هم بيشتر است، فرزندان كه مانند نهال هستند زودتر آسيب ديده و آينده شان تباه مي‌شود.

زندگي كردن كودك با يكي از والدين براي سلامت روان او خطر آفرين است؟

بله، حتماً. زندگي كردن كودك با يكي از والدين مي‌تواند آسيب زا باشد و ضرورت دارد تا بعد از جدايي والدين، كودك بتواند به نوعي با هر دو والد ديدار داشته باشد. بر اساس پژوهش‌هاي صورت گرفته، آسيب‌هايي از قبيل اعتياد، شكست تحصيلي يا ترك تحصيل، خشونت و اضطراب و افسردگي مي‌تواند از عوارض طلاق بر كودكان باشد لذا مراقبت عاطفي از كودكان طلاق توسط والدين بسيار مهم است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اصطلاح خصوصيات بچه هاي طلاق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: خصوصيات بچه هاي طلاق | چطور آسيب طلاق را بر كودكان كاهش دهيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خصوصيات بچه هاي طلاق،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۴:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی