مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

همسر دروغگو | چرا همسر دروغ مي‌گويد؟

دروغگويي يكي از آسيب‌هاي رفتاري و اخلاقي است كه مي‌تواند از سال‌هاي ابتدايي زندگي شروع شود. كودكان از سن 2 سالگي مي‌توانند دروغ بگويند و اين در واقع از زماني آغاز مي‌شود كه آن‌ها به قدرت شگفت انگيز كلام پي مي‌برند. دروغگويي با تحت تأثير قرار دادن اعتماد بين فردي منجر به آسيب زدن به احساسات و عواطف ديگران مي‌شود. افراد به دلايل مختلفي دست به دروغگويي مي‌زنند. از جمله اين دلايل مي‌توان به مواردي نظير محافظت از خود، جلوگيري از تنبيه و مجازات، مورد پذيرش قرار گرفتن از طرف افراد مهم زندگي و به دست آوردن خواسته‌ها اشاره كرد.

بزرگ شدن در خانواده‌اي كه در آن افراد بخصوص والدين دائماً دروغ مي‌گويند تأثير بسزايي در افزايش اين رفتار دارد. دروغگويي اگر به صورت عادت در بيايد و مكرراً و بدون توجه به عواقب آن اتفاق بيافتد مي‌تواند نشانه‌اي از مشكلات سلامت روان باشد. براي مثال افراد مبتلا به اختلال شخصيت ضد اجتماعي اغلب دروغ مي‌گويند بدون اينكه آسيب ديدن عواطف ديگران براي آن‌ها اهميت داشته باشد. اگر همسرتان دچار دروغگويي بيمارگون است لازم است كه براي بهبود اوضاع به يك روانشناس باليني براي دريافت مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم مراجعه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه برخورد با آدم دروغگو كليك كنيد.

 

نحوه برخورد و رفتار با همسر دروغگو

داشتن واكنش درست به رفتار غلط در افزايش و كاهش آن تأثير بسزايي دارد. به همين خاطر اگر شما از مهارت‌هاي كافي برخوردار باشيد، مي‌توانيد تا حدودي بر فراواني اين رفتار تأثير بگذاريد. در ادامه به راهكارهايي براي داشتن واكنش مناسب به دروغگويي همسر اشاره خواهيم كرد. براي اطلاع از پيامدها و علل دروغ گفتن به همسر كليك كنيد.

دروغگويي را از فقدان مهارت جدا كنيد

بسياري از اوقات دروغ‌هايي كه شما را مي‌آزارد در حقيقت از فقدان برخي مهارت‌ها در همسرتان ناشي مي‌شود كه با حل آن‌ها مشكل دروغگويي نيز بهبود مي‌يابد. براي مثال ممكن است همسرتان به شما بگويد كه حتماً در ساعت خاصي در خانه حضور خواهد داشت اما نتواند خود را در آن ساعت به شما برساند.

در اين شرايط قبل از اين كه برچسب دروغگويي را به همسرتان بزنيد، بررسي كنيد كه اين موضوع از چه چيزي ناشي مي‌شود. ممكن است همسرتان در مديريت زمان از مهارت كافي برخوردار نباشد يا در زمينه برنامه‌ريزي براي فعاليت‌هاي خود دچار مشكل باشد. با بررسي ابعاد ديگر زندگي‌تان مي‌توانيد به درك درست‌تري از همسرتان دست‌يابيد كه آيا او واقعاً با نيت دروغ به شما قول مي‌دهد يا اينكه اين مسئله از ضعف مهارت‌هاي او در زندگي ناشي مي‌شود. دانستن اين موضوع به ميزان بسيار زيادي به شما كمك مي‌كند تا هيجانات منفي خود را كنترل كنيد و با درك بيشتر به همسرتان كمك كنيد تا بتواند اين مشكل را بهبود بخشد.

مشخص كردن حد و مرزها از راه هاي برخورد با همسر دروغگو

هر فرد در زندگي مشترك حساسيت‌هاي منحصر به فرد خود را دارد و ممكن است برخي دروغ‌ها را نتواند به هيچ وجه تحمل كند. دروغگويي در مورد اين مسائل كليت زندگي مشترك را تهديد خواهد كرد و مي‌تواند منجر به فروپاشي ازدواج شود. به همين خاطر بهتر است كه از همان ابتدا در مورد حساسيت‌هاي خود با همسرتان صحبت كنيد و در مورد خط قرمزهاي يكديگر آگاهي داشته باشيد.

از زوج درمانگر كمك بگيريد

دروغگويي همسر مي‌تواند درد و رنج بسيار زيادي را براي فرد به همراه بياورد. كنار آمدن با احساسات منفي ناشي از دروغگويي گاهي آنقدر سخت مي‌شود كه ممكن است هر فرصتي براي جبران را از طرفين بگيرد. در اين شرايط كمك گرفتن از يك زوج درمانگر براي حفظ زندگي مشترك و يا تصميم براي جدايي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. روانشناس متخصص در حيطه زوج درماني به شما كمك مي‌كند تا با هيجاناتتان مواجه شويد و نحوه مديريت كردن آن‌ها را بياموزيد.

همچنين درمانگر با وضع قوانيني به طرفين خواهد آموخت كه چگونه از دروغگويي در رابطه بپرهيزند و در صورت وقوع آنچه رفتارهايي با يكديگر داشته باشند. اگر دروغ‌ها آسيب زيادي به رابطه وارد كرده باشند تا حدي كه به تصميم براي جدايي رسيده‌ايد درمانگر با آگاه كردن شما در مورد پيامدها و مزاياي طلاق شما را براي داشتن آينده‌اي بهتر آماده خواهد كرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه زوج درماني و مشاوره خانواده كليك كنيد.

رفتارتان را تغيير دهيد

شايد خودتان نيز به اين نتيجه رسيده باشيد كه گاهي اين واكنش‌ها و رفتارهاي خود شماست كه طرف مقابلتان را به دروغگويي تشويق مي‌كند. براي مثال زماني كه بيش از اندازه نسبت به دوستان همسرتان حساسيت نشان مي‌دهيد و پس از هر بار معاشرت با آن‌ها او را تحت فشار مي‌گذاريد باعث مي‌شود كه او در دفعات بعدي روابطش با دوستانش را از شما پنهان نگه دارد. به همين خاطر اگر حساسيت‌هايي مانند مورد ذكر شده در رابطه‌تان وجود دارد تلاش كنيد تا منطقي و به دور از واكنش‌هاي افراطي با همسرتان در مورد آن‌ها صحبت كنيد و در نهايت به توافقي در مورد آن‌ها دست ‌يابيد. اگر به تنهايي در رسيدن به اين توافق‌ها دچار مشكل هستيد كمك گرفتن از يك مشاور خانواده و زوج درمانگر مي‌تواند تا حد زيادي كمك كننده باشد.

سوالات متداول درباره برخورد با همسر دروغگو

- چرا همسرم حتي در مواردي كه هيچ لزومي ندارد دروغ مي‌گويد؟

برخي افراد دچار دروغگويي بيمارگون هستند. آن‌ها ممكن است در مورد ابتدايي‌ترين مسائل بدون اينكه هيچ نفعي دركار باشد دروغ بگويند. در اين شرايط احتمالا يك اختلال رواني در همسرتان وجود دارد و لازم است كه براي ارزيابي رواني از يك مشاور روانشناس كمك بگيريد. 

- آيا مي‌توان عادت دروغگويي را در فرد تغيير داد؟

اگر شما در مرحله پيش از ازدواج قرار داريد، بايد به طور جدي‌تر به مسئله دروغگويي در فرد مقابلتان دقت كنيد. اگر اين رفتارها عادتي نهادينه باشد به سختي تغيير مي‌كند و مي‌تواند با ايجاد بي‌اعتمادي در زندگي مشترك، رابطه شما را به شدت تحت تاثير قرار دهد. به همين خاطر بهتر است حتما از يك مشاوره پيش از ازدواج بهره بگيريد و با انجام ارزيابي‌هاي بيشتر با دقت بيشتري تصميم بگيريد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نشانه هاي خواستگار دروغگو كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با همسر دروغگو مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: با همسر دروغگو چگونه بايد رفتار كنيم ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۱:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی