مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تشخيص والدين وابسته

اختلالات شخصيت يكي از بيماري هاي است كه اگر در والدين وجود داشته باشد مي تواند ساير اعضاي خانواده مخصوصا فرزندان آن خانواده را تحت تاثير قرار دهد. شخصيت وابسته در والدين نيز به فرزندان آسيب زده و موجب بروز مشكلاتي در ميان تعاملات خانواده خواهد شد. براي اطلاع بيشتر درباره شخصيت وابسته كليك كنيد. در ادامه نيز ويژگي هاي والدين وابسته اشاره شده است.

همه كارهاي فرزندشان را خودشان انجام مي‌دهند

اين افراد از زمان به دنيا آمدن نوزاد همه كارهاي او را مانند غذا دادن، لباس پوشاندن و حضور در كنار او تا زمان خواب را خودشان انجام مي‌دهند و اجازه نمي‌دهند كسي به آن‌ها كمك كند. زماني كه كودك بزرگ‌تر مي‌شود و قادر به انجام بعضي از كارها مي‌باشد نيز ترجيح‌ مي‌دهند باز هم خودشان كارهايش را انجام بدهند.

والدين وابسته هميشه در كنار فرزند خود هستند

هميشه در كنار كودكشان حضور دارند و اصلا دلشان نمي‌خواهد كه از لحاظ فيزيكي از او دور شوند. هيچ وقت او را براي انجام دادن كاري دست كسي نمي‌سپارند و خيلي از كارها را به دليل اين كه نمي‌توانند در كنار فرزندشان باشند رها مي‌كنند.

فرزند تصميم گيرنده نهايي است

والدين وابسته به علت ترس از فاصله گرفتن فرزندشان از آن‌ها بدون هيچ مخالفتي خواسته او را قبول مي‌كنند و اجازه مي‌دهند كه فرزند تصميم گيرنده باشد حتي اگر اين تصميم اصلا به نفعش نباشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

محل خواب كودك را از خود جدا نمي‌كنند

محل خواب كودكشان را از خود جدا نمي‌كنند و تا ساليان طولاني او در كنار آن‌ها مي‌خوابد.

ترس از ناراحتي و گريه فرزند از ويژگي‌هاي والدين وابسته

همه كودكان ممكن است ناراحت شوند و در پي آن شروع به گريه كردن بكنند. اين كار بعضي وقت‌ها دليل منطقي دارد اما در بعضي مواقع فقط به دليل اين است كه به خواسته‌شان نرسيده اند. هميشه لازم نيست هرچيزي كه مي‌خواهند در اختيارشان قرار بگيرد اما والدين وابسته از گريه فرزندشان مي‌ترسند به همين دليل هيچ‌وقت اجازه نمي‌دهند كار به گريه كردن بكشد. 

هميشه نگران فرزندشان هستند

هميشه نگران فرزندشان هستند و فكر مي‌كنند ممكن است اتفاقي براي فرزندشان رخ دهد. حتي وقتي كه او به سن نوجواني و جواني هم رسيده باشد و احتياج به استقلال داشته باشد اين نگراني وجود دارد. به محض اين كه از در خانه بيرون مي‌روند فكر مي‌كنند كه اتفاق بدي براي او خواهد افتاد و مدام با او در تماس هستند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سبك‌هاي فرزندپروري كليك كنيد.

 

آسيب‌هاي والدين وابسته به خودشان

زماني براي خودشان ندارند

والدين وابسته از زماني كه صاحب فرزند مي‌شوند ديگر براي خودشان زماني ندارند و تمام زندگي‌شان را براي فرزندشان مي‌گذارند. ديگر زماني را براي دنبال كردن علايقشان در نظر نمي‌گيرند و تفريح در زندگي‌شان جايي ندارد. ممكن است زندگي زناشويي‌شان هم صدمه ببيند به اين دليل كه فرزندشان تبديل به مركز توجه شده و هيچ توجهي به خودشان نمي‌كنند.

والدين وابسته از اطرافيانشان دور مي‌شوند

از اطرافيانشان فاصله مي‌گيرند به اين دليل كه فقط مي‌خواهند به كارهاي فرزندشان رسيدگي كنند و مي‌ترسند كه بقيه اين جريان را مختل كنند. اين كار باعث مي‌شود كه پس از مدتي احساس تنهايي كنند.

بهداشت رواني‌شان در خطر است

نگراني مداومي كه در رابطه با فرزندشان دارند مي‌تواند سلامت رواني آن‌ها را به خطر بيندازد. بعد از اين كه فرزندشان كم كم استقلال پيدا كند و زندگي جدايي را تشكيل بدهد به شدت دچار تنهايي مي‌شوند كه ممكن است بيماري‌هاي رواني و جسمي زيادي را به وجود بياورد.

براي آشنايي كامل در زمينه اشتباهات تربيتي والدين كليك كنيد.

آسيب‌هاي والدين وابسته به فرزندشان

اعتماد به نفس پايين

اعتماد به نفس اين افراد به اين دليل كه مسئوليتي به آن‌ها داده نشده و بيشتر كارها را خود خانواده انجام داده‌اند پايين مي‌باشد. هميشه خانواده در كنار آن‌ها حضور دارند حتي در مواقعي كه دوستانشان در كنارشان هستند. ممكن است اين قضيه باعث شود كه از سوي هم‌سن و سالان بازخوردهايي دريافت كنند كه اعتماد به نفس ‌آن‌ها را به شدت تهديد كند.

استقلال يافتن دشوار

علاوه بر مخالفت والدين براي استقلال يافتن فرزندشان اين كار به خودي خود براي‌شان دشوار است. هميشه عادت داشته‌اند كه خانواده كارهايشان را انجام دهند و همه چيز فراهم باشد. والدين در همه مراحل زندگي حضور داشته‌اند و او به اين وضعيت عادت كرده و در صورت نبودن آن‌ها توانايي انجام بسياري از كارها را ندارد. اين افراد در زندگي شخصي هم دچار مشكل مي‌شوند و دخالت‌هاي بسيار زياد والدين در زندگي مشتركش ديده مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه وابستگي مرد به خانواده كليك كنيد.

صبر و تحمل بسيار پايين از جمله آسيب‌هاي وارده والدين وابسته به فرزندنشان

اين افراد اصلا نمي‌توانند براي چيزي كه مي‌خواهند صبر كنند به دليل اين كه هرچيزي كه مي‌خواستند والدين به سرعت در اختيار آن‌ها قرار داده‌اند و سريع به نيازشان پاسخ داده شده است. ياد نگرفته‌اند براي چيزي كه مي‌خواهند صبر كنند.

نمي‌توانند والدين خوبي باشند

همه افراد، خانواده خود را الگويي براي تربيت فرزندشان و حضور در زندگي مشترك قرار مي‌دهند. اگر والدين اين افراد وابسته باشند آن‌‌ها نيز به شدت وابسته مي‌شوند يا براي اين كه از اين شيوه تربيتي فرار كنند و فرزندشان حس آن‌ها را تجربه نكند بيش از حد او را به حال خودش رها مي‌كنند و اصلا در كارهايش شركت نمي‌كنند و زمان كمي را در كنارش هستند كه مي‌تواند آسيب‌هاي ديگري را به همراه داشته باشد.

انتظار بي‌توجهي از كسي ندارند

كودكان اين والدين هميشه زمينه‌هاي فراواني براي بروز آسيب دارند. آن‌ها هميشه در مركز توجه خانواده بودند پس اصلا انتظار ندارند كه بقيه افراد به او بي‌توجهي كنند يا او را در نظر نگيرند. پس تا اين اتفاق برايش رخ دهد به شدت از لحاظ رواني دچار تعارض مي‌شود و مشكلاتي برايش به وجود مي‌آيد.

چه چيزي باعث ايجاد والدين وابسته مي‌شود 

فرزند اول

زماني كه افراد براي بار اول صاحب فرزند مي‌شوند حساسيت بيشتري دارند به اين دليل كه آگاهي كافي براي بزرگ كردن او را ندارند و نگراني‌هايشان راجب او بيشتر است. هميشه حواسشان به او هست و اصلا نمي‌خواهند از او جدا بشوند پس براي فرزند اول تبديل به والديني وابسته مي‌شوند.

براي آشنايي كامل در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

داشتن والديني وابسته 

اگر افراد والديني وابسته داشته باشند ممكن است از آن‌ها الگو بگيرند و با همين شيوه براي تربيت فرزندشان قدم بردارند.

داشتن والديني بي‌توجه

اشخاصي كه از سمت والدينشان بسيار كم توجهي ديدن مخصوصا اگر هر دوي آن‌ها شاغل بوده احساس كمبود زيادي مي‌كنند. در اين حالت اصلا دلشان نمي‌خواهد كه فرزندشان اين حس را تجربه كند پس سعي مي‌كنند توجه زيادي را به فرزندشان معطوف كنند در نتيجه تبديل به والديني وابسته مي‌شوند.

سبك رفتاري‌ وابسته

سبك رفتاري كه دارا هستند وابسته است. هميشه به همه چيز بيش از اندازه وابسته مي‌شوند. پس در نتيجه اين افراد اگر صاحب فرزند شوند والديني وابسته هستند.

نحوه تصحيح رفتار والدين وابسته

به كمك ديگران نه نگوييد

اگر ديگران خواستند در انجام امور كودكتان به شما كمك كنند نه نگويد و اجازه دهيد گاهي وقت‌ها ديگران از او مراقبت كنند و شما كمي هم به علائق و كارهاي خودتان برسيد. با اين كار از ميزان وابستگي‌تان كم مي‌شود.

اجازه استقلال به فرزندتان بدهيد

اين را بدانيد كه لازم نيست شما هميشه در كنار فرزندتان باشيد و اين شرايط هم هميشه فراهم نيست و او بايد يك روزي از شما جدا شود و مستقل شود. پس بهتر است اين را از سنين پايين‌تر به او بياموزيد و اجازه دهيد كارهايي را كه از پسش برمي‌آيد را به تنهايي انجام دهد.

به همه خواسته‌هايش پاسخ ندهيد

يك سري از خواسته‌ها بسيار اساسي است و حتما بايد انجام شود اما بعضي از آن‌ها غيرمنطقي است و اصلا نيازي نيست كه به آن‌ها پاسخ دهيد. در اين موارد سعي كنيد كه توجهي به اين خواسته‌ها نداشته باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه لوس شدن كودك كليك كنيد.

نگراني‌تان را كنترل كنيد

قرار نيست كه هميشه براي فرزند شما اتفاق بدي رخ دهد. سعي كنيد كه در مواقعي كه نگران او مي‌شويد اين نگراني را كنترل كنيد تا بعد از مدتي براي شما عادي شود. كم شدن نگراني به خوبي مي‌تواند به كم شدن وابستگي كمك كند.

با يك متخصص در ارتباط باشيد

اگر فكر مي‌كنيد كه نمي‌توانيد خودتان را كنترل كنيد و وابستگي شما روز به روز بيشتر مي‌شود، حتما با يك متخصص در ارتباط باشيد به دليل اين كه در نهايت مي‌تواند منجر به آسيب هم براي خودتان هم براي فرزندتان بشود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه والدين وابسته مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: والدين وابسته | آسيب‌هاي والدين وابسته به فرزندشان چگونه است؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: والدين وابسته،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۹:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی