مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

علائم كمبود كلسيم در كودكان

بي‌خوابي

كمبود كلسيم در كودكان در خوابشان دچار اختلال مي‌شوند. بسياري از آن‌ها  در شب، به بي‌خوابي و بي‌قراري دچار مي‌شوند.

گرفتگي و درد عضلات از علائم كمبود كلسيم در كودكان

اين كودكان در قسمت عضلات دچار درد و گرفتگي مي‌شوند و ممكن است اين مشكل به صورت بي‌حال بودن و بي‌تحركي خودش را نشان دهد.

تب و لرز شديد

كمبود كلسيم در كودك مي‌تواند او را به صورت مداوم دچار تب و لرز كند كه بعد از رسيد كلسيم كافي به بدن او مشكل حل مي‌شود.

تغيير رفتار از علائم كمبود كلسيم در كودكان

كودكاني كه از نظر رواني سالم هستند، ممكن است پرخاشگري و عصبانيت آن‌ها به دليل كمبود كلسيم باشد.

تشنج

كلسيم يكي از موادي است كه براي رسيدن اكسيژن به مغز لازم است. در صورتي كه كلسيم در بدن كودك كم باشد اين فرآيند دچار اختلال مي‌شود و تشنج در او اتفاق مي‌افتد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تغذيه نوزاد تا شش ماهگي كليك كنيد.

علت كمبود كلسيم در كودكان

عدم تحرك

عدم تحرك يكي از دلايلي است كه باعث مي‌شود كودك دچار كمبود كلسيم شود. حتي اگر در طول روز كودك از مواد حاوي كلسيم استفاده كند در صورت عدم تحرك، كلسيم به اندازه كافي در بافت استخوان‌هاي كودك جمع نمي‌شود و كودك را دچار كمبود اين ماده مي‌كند.

كمبود ويتامين D از علل كمبود كلسيم در كودكان

ويتامين D زمينه جذب كلسيم در استخوان‌هاست و در صورتي كه فرد دچار كمبود ويتامين D باشد ممكن است دچار كمبود كلسيم هم بشود.

كمبود كلسيم يا ويتامين D در زمان بارداري مادر

بيشتر ويتامين‌هاي كودك از زمان جنيني و نوزادي او تامين مي‌شود. اگر در اين دوران مادر دچار كمبود ويتامين شود، مي‌تواند بر كودك نيز تاثيرگذار باشد. كمبود كلسيم و ويتامين D در زمان بارداري مي‌تواند زمينه‌هاي كمبود كلسيم را در دوران كودكي فراهم كند.

كمبود اكسيژن در زمان تولد

كمبود اكسيژن جنين در زمان تولد از جذب و تجزيه كلسيم جلوگيري مي‌كند و تا حدودي اين توانايي را در او ضعيف مي‌كند و در نتيجه كودك باعث كمبود كلسيم مي‌شود.

وجود ديابت از علل كمبود كلسيم در كودكان

وجود ديابت اختلالي در بدن كودك به وجود مي‌آورد كه باعث عدم جذب كلسيم در استخوان‌ها مي‌شود و او را دچار كمبود كلسيم مي‌كند.

استفاده از جنتامايسين

جنتامايسين جزء داروهايي‌ است كه مي‌تواند ميزان كلسيم را در بدن كودك به شدت پايين بياورد و در حالتي مانع از جذب آن شود كه در نهايت باعث كمبود كلسيم در بدن كودك مي‌شود.

استفاده از شير خشك از علل كمبود كلسيم در كودكان

اگر كودك به جاي شير مادر از شير خشك استفاده كند فسفر زيادي به بدنش مي‌رسد كه مي‌تواند مانع از جذب كلسيم و در نتيجه كمبود كلسيم بشود. اين كمبود كلسيم مي‌تواند تا هيپوكلسيمي هم پيش برود.

مشكل در تيروئيد

كم كاري در تيروئيد عامل ديگري است كه باعث كمبود كلسيم در كودك مي‌شود. حتي كم‌كاري تيروئيد مادر در دوران بارداري هم مي‌تواند يكي از عوامل كمبود كلسيم باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تغذيه سالم كليك كنيد.

عوارض كمبود كلسيم در كودكان

نرمي استخوان

كلسيم يكي از عوامل اصلي براي استحكام و رشد متناسب استخوان است كه در صورت كمبود آن مي‌تواند كودك را دچار نرمي استخوان كند و باعث شود بدنش به صورت نافرمي رشد كند. اين ناهنجاري‌ها ممكن است منجر به جراحي شود.

پوكي استخوان

يكي از عوامل ايجاد كننده تراكم استخوان كلسيم است و در صورتي كه اين ماده در بدن كم شود به زودي فرآيند پوكي استخوان اتفاق مي‌افتد و موجب حساس شدن استخوان‌ها در برابر آسيب و شكنندگي مي‌شود.

مشكلات قلبي

براي حفظ سلامت قلب ميزان مناسبي از كلسيم در خون بايد وجود داشته باشد كه اگر سطح آن پايين بيايد مي‌تواند مشكلات قلبي را به وجود بياورد.

مشكلات تنفسي

استخوان‌هاي قفسه سينه هم مي‌تواند بر اثر كمبود كلسيم نرم شود. نرمي استخوان اين قسمت مي‌تواند در سيستم تنفسي اختلال ايجاد كند كه باعث به وجود آمدن مشكلات تنفسي مي‌شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه غذاي كمكي براي كودك كليك كنيد.

درمان كمبود كلسيم در كودكان

استفاده از مواد داراي كلسيم

استفاده از موادي كه منبع كلسيم است مانند لبنيات، حبوبات، شير سويا، سويا، بادام، برخي از ميوه‌ها مانند مركبات و انجير موادي هستند كه مي‌توان براي كمبود كلسيم در كودكان كودكان استفاده كرد. بهتر است در كودكي به جاي شير خشك از شير مادر استفاده شود. در صورت نياز با تشخيص پزشك مي‌توان از دارو استفاده كرد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشيد

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب يكي از عواملي است كه مي‌تواند باعث بالا رفتن كلسيم شود. براي اين كار بهتر است كه والدين كودك بدون ترس از اين كه آفتاب بر روي پوستش اثر منفي داشته باشد او را در معرض آفتاب قرار دهند.

افزايش ويتامين D

ويتامينD زمينه جذب كلسيم است. پس براي اين كه كلسيم جذب بدن شود بهتر است كه ميزان اين ويتامين را بالا برد. استفاده از موادي كه داراي ويتامين D هستند مي‌تواند مفيد واقع شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ميان وعده سالم براي كودكان كليك كنيد.

سوالات متداول‌‎

چكار كنم بچه دو و نيم سالم كمبود كلسيم داره اصلا شربت نميخوره تو شير هم ميريزم نميخوره؟

اگر كمبود كلسيم در كودكان بسيار حاد نباشد بايد از منابعي استفاده كرد كه براي كودك خوشايند است مانند ميوه‌ها و بعضي خوراكي‌ها مانند سويا. در موارد حاد هم با تشخيص پزشك بهتر است از تزريق استفاده كرد.

سلام كمبود كلسيم نشانه‌هاش چيه؟ چه جوري واسه يه كودك 11 ماهه جبرانش كنم؟

كمبود كلسيم نشانه‌هايي مثل تغيير شكل استخوان‌ها نسبت به ديگر كودكان، كج خلقي، خستگي، مشكلات تنفسي و مشكلات قلبي دارد. براي اين كودك بهتر است از شير مادر استفاده كنيد و شير خشك را كنار گذاشته و از مواد مناسب حاوي كلسيم استفاده شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه غذاي مقوي براي كودكان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كمبود كلسيم در كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: كمبود كلسيم در كودكان |علائم، علل و درمان كمبود كلسيم در كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كمبود كلسيم در كودكان،
موضوع:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۸:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی