مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت اولين ملاقات

مطالعات در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه نحوه برخورد در اولين ملاقات به اندازه‌اي زياد است كه شايد تغيير دادن آن در سال‌هاي بعد، سخت باشد. يعني اگر شما حس خوب يا بدي را به طرف مقابلتان بدهيد و يا چيزي از شما ببيند، تا ساليان سال، در ذهنش حك مي‌شود و شما را با همان ويژگي مي‌شناسد. همين مورد مي‌تواند تاثير زيادي در استخدام، شروع همكاري و يا شروع يك رابطه احساسي داشته باشد. براي اينكه اهميت اين سوال را بفهميد مي‌توانيد از اطرافيانتان بپرسيد كه اولين باري كه شما را ديدند چه فكري راجع به شما داشته‌اند؟ آيا همچنان همان فكر را مي‌كنند؟

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط موثر كليك كنيد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات

فرقي نمي‌كند كه قرار ملاقات حضوري‌تان درباره چه موضوعي است، فقط بايد اين قرار ملاقات را هدفدار و اصولي پيش ببريد. بيشتر افراد دوست دارند در ملاقات اول، اثر خوبي روي فرد بگذارند و بتوانند برايش جذاب باشند. بعضي‌ها اين كار را غيرممكن مي‌دانند اما بهتر است بدانيد با رعايت موارد زير مي‌توانيد اين كار را به خوبي انجام دهيد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | اهميت اصول اوليه 

اين روش، روش ساده‌اي است كه بار مسئوليت سنگيني براي شما ندارد.  براي رعايت اصول اوليه، به نكات زير توجه كنيد.

لباس و ظاهر

چه بخواهيد و چه نخواهيد اولين فيلتري كه بايد از آن رد شويد، لباس و ظاهر آراسته شماست. سعي كنيد از لباس‌هاي مناسب استفاده كنيد. مدل موي جديد و رنگ جديدي كه تا الان از آن استفاده نكرده‌ايد را در اولين قرار امتحان نكنيد. نوع لباس پوشيدن و ظاهر دلنشين، تاثير زيادي بر خوب پيش رفتن قرار مي‌گذارد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | نحوه احوالپرسي

قبل از اينكه سر قرار برويد، چندين بار تمرين كنيد تا بهترين مدل احوالپرسي را پيدا كنيد. براي اين كار از يك دستگاه ضبط مي‌توانيد استفاده كنيد و صدايتان را ضبط كنيد تا متوجه ايرادات خود بشويد. فراموش نكنيد كه گوش، نقش مهمي بر احساسات طرف مقابلمان دارد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه چگونگي ارتباط با ديگران كليك كنيد.

نحوه دست دادن

دست دادن را تمرين كنيد. دست دادن مي‌تواند ميزان اعتماد به نفس را در شما مشخص كند. براي اين كار مي‌توانيد از زبان بدن كمك بگيريد و بهترين نوع دست دادن را انتخاب كنيد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | ارتباط چشمي

ارتباط چشمي تاثير فوق العاده بر موثر واقع شدن حرف‌هايتان دارد. با اين كار اعتماد به نفس خودتان را نشان مي‌دهيد و به طرف مقابلتان مي‌گوييد كه تا چه اندازه از كار خود مطمئن هستيد. توجه كنيد كه خيلي خيره نشويد و خيلي هم از نگاهش فرار نكنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ارتباط چشمي كليك كنيد.

گوش دادن فعالانه

مهارت گوش دادن را در خودتان بالا ببريد. اگر موارد ريز ولي مهم را بشونيد و بر آن‌ها تاكيد كنيد و يا حتي اگر با زبان بدن به طرف مقابلتان بفهمانيد كه حواستان جمع است نوعي حس اعتماد در او ايجاد مي‌كنيد و او از اينكه شنونده خوبي هستيد خوشحال مي‌شود.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | تلفن خود را كنار بگذاريد

رسيدن به هدفي كه شما از اولين ملاقات براي خودتان مشخص كرده‌ايد، نياز به اعتماد سازي دارد. شما نمي‌توانيد گوشي‌تان را چك كنيد و هم حس اعتماد را در فرد ايجاد كنيد. وقتي كه قرار، شكل رسمي گرفت و ملاقاتتان شروع شد، از گوشي فاصله بگيريد و اهميت ملاقات را به او نشان بدهيد. حس ارزشمندي در طرف مقابل مي‌تواند باعث اثرگذاري شما شود.

اجازه صحبت كردن را به او بدهيد

يكي از مشكلاتي كه ممكن است در اولين ملاقات پيش بيايد، اين است كه طرفين به اندازه كافي صحبت نكرده باشند. براي اينكه به نتيجه دلخواه خود برسيد، اجازه بدهيد طرف مقابل‌تان حرف بزند و نظراتش را درباره موضوع قرار بگويد. بين حرفش نپريد و سعي نكنيد در همان لحظه جوابي بدهيد. اعتماد و صميميت دو جزء اصلي براي تاثيرگذاري است و اين زماني اتفاق مي‌افتد كه فرد احساس كند درك مي‌شود و حرفش‌هايش شنيده مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه سبك هاي ارتباطي كليك كنيد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | در طول مكالمه، اسم فرد را مدام تكرار كنيد

براي اين كه يك قرار ملاقات خوبي را داشته باشيد، بايد به او بگوييد كه اين قرار برايتان خيلي مهم است. براي اين كار مي‌توانيد اسمش را مدام تكرار كنيد تا با زبان بي‌زباني او را متوجه اهميت قرار و وجود خودش بكنيد. او احساس مي‌كند كه اين قرار به قدري اهميت داشته است كه شما سريعا اسمش را به ياد سپرده‌ايد و با شما احساس صميميت بيشتري پيدا مي‌كند.

لبخند بزنيد

با لبخند زدن، به طرف مقابل خود احساس خوبي مي‌دهيد. حتي اگر ملاقاتتان به نتيجه‌اي نرسد، خاطره خوبي از شما در ذهنش خواهد ماند. فراموش نكنيد كه لبخند زدن، فضا را صميمي‌تر و زمينه را براي اعتماد فراهم مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تاثيرات لبخند زدن كليك كنيد.

نحوه برخورد در اولين ملاقات | از قبل آماده باشيد

موضوعاتي كه قرار است به آن‌ها اشاره كنيد را از قبل بدانيد و درباره‌اش مطلب بخوانيد. سعي كنيد تا روز ملاقات، با خودتان مرور كنيد و با آمادگي به ملاقات برويد. درست است كه امكان دارد شما مضطرب شويد و حرف‌هاي خود را فراموش كنيد، اما از قبل آماده بودن به شما كمك مي‌كند كه موضوعات كلي را به ياد بياوريد و اضطراب‌تان را كم كنيد.

سوالات متداول 

چطور در اولين ملاقات مي‌توانيم تاثيرگذار باشيم؟

اينكه بتوانيد به نتيجه دلخواهتان برسيد بسيار ساده است. بايد تلاش كنيد، طرف مقابلتان را تحت تاثير قرار بدهيد. در واقع، شما با اثرگذاري مناسب، مي‌توانيد طرز فكرش را عوض كنيد و كاري كنيد كه به شما اعتماد كند. پس، اهميت اولين ملاقات را دست كم نگيريد. با رعايت چند بايد و نبايد درباره نحوه برخورد در اولين ملاقات، مي‌توانيد روي طرف مقابلتان اثر بگذاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه برخورد در اولين ملاقات مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: نحوه برخورد در اولين ملاقات | چند راهكار كاربردي و علمي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۹:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی