مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ويژگي‌هاي بارز افراد مبتلا به اختلال شخصيت مرزي

براي برخورد با شخصيت مرزي لازم است ويژگي‌هاي آن‌ها را به طور كامل بشناسيد. مهم‌ترين نشانه شخصيت مرزي، خلق بي ثبات و روابط ناپايدار است. در اينجا به طور مختصر10 نشانه شخصيت‌هاي مرزي را بيان مي‌كنيم:

1- اواخر نواجواني شروع مي‌شود و مي‌توان از پيشروي آن پيشگيري كرد.

2- براي طرد نشدن تلاش شديدي مي‌كند.

3- بي ثباتي در تمام رفتار و تصميم‌هاي او مشخص است.

4- بسيار تكانشي و تهاجمي رفتار مي‌كند.

5- بدون فكر و قصد عمل مي‌كند و روي خود كنترلي ندارد.

6- در روابط ميان فردي مكررا بي ثبات و پرتنش است و دائم در پي تغيير افراد است.

7- افراد را در دو حد بسيار ارزشمند و بسيار بي ارزش تقسيم مي‌كند.

8- احساس پوچي و نااميدي مفرط مي‌كند.

9- هويت و خودپنداره نا متعادل و بي ثبات دارد.

10- رفتارهاي پرخطر و تكانشي مثل رابطه‌هاي جنسي متعدد، سوءمصرف مواد و رانندگي خطرناك دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم اختلال شخصيت مرزي كليك كنيد.

 

نحوه برخورد با يك شخصيت مرزي چگونه بايد باشد؟

ازدواج با شخصيت مرزي آسان نيست. بي احساسي، نااميدي، خشم، بي انگيزگي، تنش و بي ثباتي ممكن است خانواده يا زندگي زناشويي را از هم بپاشد. اما بسياري از مردم اين بيماري را درمان كرده و بسياري نيز روش‌هاي مقابله با آن را ياد گرفته‌اند. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله ازدواج با شخصيت مرزي را مطالعه كنيد. ابتدا نكات مهم براي مقابله با اين اختلال در محيط منزل را بيان مي كنيم:

1 - براي رفتار و برخورد با شخصيت مرزي كمك بگيريد

اختلال شخصيت مرزي، يك اختلال جدي است. تجربيات فرد مرزي، تجربياتي عادي نيستند و هم خود فرد و هم همسر و خانواده او آزار مي‌بينند. خوشبختانه تعدادي درمان موثر براي اين اختلال وجود دارد. كمك گرفتن از يك درمانگر حرفه اي در زمينه مشاوره خانواده كه بيمار در كنار او احساس آرامش و اعتماد دارد قدم اول است. براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

2 - يك برنامه ايمن داشته باشيد

اختلال مرزي، احساسات بسيار دردناكي را ايجاد مي‌كند و ممكن است تا مرز خودكشي و آسيب زدن به خود نيز برود. بنابراين داشتن يك برنامه مراقبتي و امن، قبل از وقوع هر بحراني بسيار ضروري است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم خودكشي كليك كنيد.

3 – در برخورد با شخصيت مرزي حامي باشيد و حامي داشته باشيد

داشتن حمايت و پشتيباني دوست، خانواده و شريك زندگي، مي‌تواند كمك بسيار بزرگي باشد. شايد كمي سخت و غير قابل تحمل باشد، مخصوصا در اوايل درمان، بنابراين لازم است كه خودتان نيز راه‌هايي براي برقراري ارتباط با ديگران و داشتن يك حامي داشته باشيد تا بتوانيد حامي خوبي براي شخصيت مرزي باشيد. شخصيت مرزي از جمله اختلالات شخصيت است كه به تنهايي نمي‌توانيد از پس آن بربياييد. بنابراين از كمك ديگران نيز بهره بگيريد. براي كسب اطلاع از ديگر اختلالات شخصيت كليك كنيد.

 

چه چيزهايي بايد براي برخورد مناسب با شخصيت مرزي بدانم؟

در صورتي كه قصد ازدواج با يك شخصيت مرزي را داريد حتما از فرد متخصص مشاوره ازدواج دريافت نماييد. در ادامه برخي از رفتارها و مهارت‌هايي كه در زندگي با شخصيت مرزي بايد بياموزيد را بيان مي كنيم:

1. اطلاعات كافي درباره شخصيت مرزي كسب كنيد

بايد تمام اعضاي مرتبط با شخصيت مرزي، اطلاعات كافي و لازم را از يك فرد متخصص درباره اين بيماري و نحوه برخورد با شخصيت مرزي را كسب كنند و بتوانند تشخيص دهند كه رفتار‌هاي بيمار گونه شخصيت مرزي به چه دليل است.

2. اعتماد به نفس و احترام را به شخصيت مرزي بدهيد

شخصيت مرزي احتمالا به دليل آسيب در دوران كودكي، احساس امنيت و كنترل خود را نسبت به جهان، ديگران و خود از دست داده ­است. مهم است كه حمايت اطرافيان به نحوي باشد كه عزت نفس و احترام شخصيت مرزي حفظ شود و حس ترحم به او القا نشود.

3. شخصيت مرزي را تنها نگذاريد

در برخورد با شخصيت مرزي نقش همراه و ياري‌گر را بازي كنيد. گاهي فكر مي‌كنيد بهترين راه اين است كه شخصيت مرزي را براي تصميم گيري تنها بگذاريد و فرصتي به او بدهيد. طرد كردن شخصيت مرزي بخاطر آسيب‌هاي دوران كودكي ممكن است آسيب بيشتري به او وارد كند.

4. براي شخصيت مرزي قابل اعتماد باشيد

بسياري از شخصيت‌هاي مرزي در دلبستگي مشكل دارند و باعث مي‌شود احساس طرد شدن و عدم اعتماد داشته باشند. مهم است كه شما محكم و با ثبات و استوار باشيد و به وعده‌هاي خود در قبال او عمل كنيد. زماني كه قول مي‌دهيد تنهايش نگذاريد به حرف خود عمل كنيد.

5. نقاط قوت شخصيت مرزي را شناسايي كنيد

شخصيت مرزي به دليل خودپنداره و هويت مشكل دار، از خودش مطمئن نيست و نگران نگاه ديگران است. در برخورد با شخصيت مرزي سعي كنيد به ويژگي‌هاي مثبت و توانايي شخصيت مرزي توجه كنيد.

نكته مهم: صادق باشيد. هرگز براي آن‌ها نمايش بازي نكنيد. مرزي‌ها اعتمادشان به راحتي از بين رفته و شما را طرد مي‌كنند.

6. با شخصيت مرزي خوش بگذرانيد

رابطه سالم و تقويت دلبستگي زماني اتفاق مي‌افتد كه افراد احساسات خوب و مثبت را باهم تجربه كنند. يكي از مفيد‌ترين مواردي كه فرد حمايت كننده مي‌تواند انجام دهد، يك فعاليت سالم كه براي هر دو نفر لذت بخش و جذاب است مي‌باشد. برخورد با شخصيت مرزي و زندگي با او چالش‌هاي بسياري را براي شما به همراه دارد. رعايت نكات ذكر شده زماني به طور كامل محقق مي‌شود كه فردي متخصص و روانشناس را در كنار خود داشته‌باشيد. در اين زمينه مي‌توانيد از مشاوره روانشناسي و يا مشاوره روانشناسي تلفني بهره مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه برخورد با اختلال شخصيت مرزي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: برخورد با شخصيت مرزي | آنچه كه بايد در مقابل شخصيت مرزي بدانيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: برخورد با شخصيت مرزي،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۱:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی