مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل ابتلا به زگيل تناسلي

زگيل تناسلييا زگيل مقاربتي معمولا به دنبال آميزش‌هاي جنسي از نوع مقعدي، دهاني و يا آميزش از واژن اتفاق مي‌افتد و از فرد آلوده به ويروس به فرد سالم منتقل مي‌شود. فعاليت اين ويروس‌ها لزوما با چشم قابل مشاهده نيست، بدين معني كه شما مي‌توانيد با فردي كه مبتلا به اين ويروس است، آميزش جنسي داشته باشيد اما متوجه وجود بيماري در خود يا در شريكتان نشويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بيماري هاي مقاربتي كليك كنيد.

اين بيماري كه از ويروس‌هاي جمعيت انساني ناشي مي‌شود، از راه برقراري رابطه جنسي و هر گونه تماس جنسي امكان انتقال دارد اما از راه تماس دست‌ها نمي‌تواند منتقل شود. بر اساس گزارش‌هاي مركز كنترل و درمان بيماري‌ها، اكثر افرادي كه فعاليت‌هاي جنسي دارند به طريقي مبتلا به اين ويروس مي‌شوند، اما ويروس نمي‌تواند بر آن‌ها اثر گذاشته و مشكل خاصي براي سلامتي آن‌ها ايجاد نمي‌كند؛ در واقع اين ويروس به خودي خود از بدن خارج مي‌شود. اين ويروس‌ها مي‌تواند بر روي اعضاي غير جنسي بدن نيز رشد كند.

 

ويژگي‌هاي زگيل تناسلي

مهم ترين ويژگي زگيل‌هاي تناسلي ناتواني افراد در مشاهده آن‌ها با چشم غير مسلح است. آن‌ها مي‌توانند بسيار كوچك بوده و به رنگ خود پوست يا تيره‌تر ازآن باشند. نوك زگيل‌ها مي‌تواند شبيه به گل كلم بوده و حالت صابوني مانندي در هنگام لمس كردن بر روي پوست ايجاد كنند. مي‌توانند بر روي ناحيه تناسلي يا اطراف آن، جا بگيرند و شروع به رشد كنند.

 

نواحي رشد زگيل‌هاي تناسلي

زگيل تناسلي مردان اغلب در مناطق زير مشاهده مي‌شود:

1. آلت تناسلي

2. پوست بيضه

3. ران

4. كشاله ران

5. داخل يا اطراف مقعد

و در زنان:

1. داخل يا اطراف واژن

2. داخل يا اطراف مقعد

3. گردن رحم

همچنين ويروس‌هاي تناسلي مي‌تواند بر روي لب‌ها، دهان، زبان و گلوي افرادي كه با فرد مبتلا رابطه دهاني داشته‌اند بروز كند.

 

نشانه‌هاي ابتلا به زگيل تناسلي

حتي اگر قادر به ديدن خود زگيل‌ها نباشيد اما آن‌ها مي‌توانند موجب بروز نشانه‌هايي در افراد مبتلا شوند كه شامل موارد زير است:

1. ترشحات واژن

2. خارش

3. سوزش

4. خون ريزي

در صورت پخش شدن و يا بزرگ‌تر شدن زخم‌هاي تناسلي مي‌توانند حالت ناراحت كننده و آزاردهنده‌اي را براي فرد مبتلا به وجود آورند.

 

درمان زگيل تنناسلي

متاسفانه درمان قطعي براي از بين بردن ويروس‌ها وجود ندارد. يكي از راه‌هاي از بين بردن اين بيماري از بين بردن مستقيم توده‌هاي زگيل است كه به دليل فعاليت توده‌هاي ويروسي ايجاد مي‌شود. متاسفانه حتي با از بين بردن مستقيم توده‌ها باز هم نمي‌توانيم بيماري را شكست دهيم و از پخش شدن آن جلوگيري كنيم.

درمان‌هاي موجود براي اين بيماري از جمله موارد زير است:
_ژل‌ها و كرم‌هاي موجود كه با نام‌هاي كانديلوكس يا آلدارا وجود دارند. آن‌ها حاوي موادي هستند كه باعث توليد سيتوكين‌ها و ديگر موادي مي‌شوند كه فعاليت دستگاه ايمني را افزايش مي‌دهند.

_يكي ديگر از روش‌هاي درمان زگيل تناسلي شست و شوي محل داراي زگيل با رزين فدوفيلين و شستن آن بعد از چند ساعت است كه البته نيازمند به كمك به يك پزشك متخصص است.

_اينترفرون آلفا نيز از ديگر مواردي است كه باعث افزايش پاسخ ايمني مي‌شود. آن‌ها نيز مي‌تواند در درمان اين بيماري موثر باشند.

_همچنين مي‌توان با فريز كردن و ليزر باعث از بين رفتن زگيل‌ها شد. گزارش‌ها حاكي از آن است كه جراحي با ليزر مي‌تواند تا مدت بيشتري باعث كند شدن روند فعاليت ويروس‌ها شود. براي آشنايي با ديگر انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

 

پيشگيري از ابتلا به زگيل هاي تناسلي

مهم ترين و اقتصادي‌ترين راه براي جلوگيري از ابتلا به زگيل هاي تناسلي برقرار نكردن رابطه جنسي با افراد بي بند و بار و استفاده از پوشش‌هاي حفاظتي در مواقعي كه شريك جنسي مطمئن نيست. همچنين هلال احمر سالانه واكسني براي مبارزه با اين ويروس براي خانم‌ها در جامعه اختصاص داده تا آن‌ها را نسبت به اين ويروس مقاوم كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نحوه برقراري رابطه جنسي ايمن و لذت بخش كليك كنيد.

نكات مهم در پيشگيري از زگيل تناسلي

_لازم است اگر مبتلا به اين ويروس هستيد حتما آن را به شريك جنسي خود اطلاع دهيد تا در صورت ادامه ارتباط شريك شما بتواند براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري اقدامات لازم را انجام دهد.

_لازم به ذكر است كه اين ويروس در موارد نادر مي‌تواند از طريق مادر آلوده، هنگام زايمان نيز به كودك منتقل شود، در نتيجه اگر مبتلا به اين بيماري هستيد بهتر است هنگام زايمان پزشك خود را از اين بيماري مطلع كنيد تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

_بهتر است مبتلايان به اين ويروس دندان پزشك خود را نيز مطلع كنند تا از پخش شدن آن جلوگيري شود. براي آگاهي از ساير بيماري‌ها و دريافت مشاوره روانشناسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشكلات جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: زگيل تناسلي | از نحوه ابتلا و علائم تا درمان زگيل هاي تناسلي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زگيل تناسلي،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۹:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی