مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

نگراني مردان از شاغل بودن زن

امروزه بسياري از زوجين اساس زندگي خود را بر پايه شاغل بودن همزمان زن و مرد مي‌گذارند تا بتوانند امكانات رفاهي زندگي شان را تا حد امكان به دست آورند. اما با اين وجود هنوز هم برخي از باورهاي سنتي در اعماق وجود افراد وجود دارد و به همين دليل نمي‌توانند با شاغل بودن زنان به راحتي برخورد كنند. بر همين اساس گاهي اوقات مشكلاتي ميان زن و شوهر ايجاد مي‌شود. براي مثال برخي مواقع بر سر انجام كارهاي خانه با مشكل مواجه مي‌شوند و يا مرد نمي‌تواند نقش اقتصادي زن را در خانواده به راحتي قبول كند و يا همسرش را به‌خاطر داشتن فرزند و عدم رسيدگي درست به او ماخذه مي‌كنند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه مادران شاغل كليك كنيد.

مشكلات زنان شاغل متاهل در خانواده

با توجه به باورهاي سنتي افراد، مشكلات زنان شاغل متاهل را در ميان زوجين ايجاد مي‌كند. به طور كلي اين مشكلات شامل موارد زير است.

نگراني مرد از درآمد زن

اين امكان وجود دارد كه مرد به طور ناخودآگاه از استقلال مالي همسرش نگران باشد و احساس خطر كند. فرهنگ جامعه ما از گذشته به اين صورت است كه قدرت در خانه بر عهده مردان بوده و تامين نيازهاي مالي نيز وسيله‌اي براي اعمال قدرت مرد در خانه محسوب مي‌شود. اما با شاغل شدن زن و استقلال مالي، ممكن است كه اين اعمال قدرت تا حدي كاهش پيدا كنند. به همين دليل مرد از شاغل بودن همسرش احساس نگراني مي‌كند و سعي مي‌كند كه با كم اهميت جلوه دادن شغل و درآمد زن، همچنان قدرت خود را حفظ كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه استقلال مالي زنان كليك كنيد.

تعارض‌هاي ذهني زنان

به طور معمول، زنان به شاغل بودن خود اهميت زيادي مي‌دهند و از استقلال مالي خود لذت زيادي مي‌برند و حتي به اين وضعيت خود افتخار مي‌كنند. اما گاهي مواقع ذهنيت و طرحواره‌هاي سنتي‌شان به اين نقش مدرن شاغل بودن غلبه مي‌كند و دچار تعارض‌هاي ذهني مي‌شوند. فرهنگ جامعه ما به اين صورت است كه مرد وظيفه تامين مالي را به عهده دارد و زن نقش مصرف كننده دارد. ممكن است زن شاغل با خود فكر كند كه با كار كردن و داشتن درآمد، در حق خود ظلم مي‌كند و مسئوليت‌هاي همسرش را كاهش مي‌دهد. همچنين ممكن است فكر كند كه بار خانواده را به دوش مي‌كشد و در نهايت همسرش تبديل به فرد تنبلي مي‌شود.

راه‌هاي رفع مشكلات زنان شاغل متاهل

راهكارهاي زيادي وجود دارد كه مي‌تواند به حل مشكلات فوق كمك كند. با استفاده از راهكارهاي زير مي‌توانيد مشكلات را تا حد بسيار زيادي كاهش دهيد و از زندگي خود لذت ببريد. اين راهكارها شامل موارد زير است.

حرف زدن از راه‌هاي رفع مشكلات زنان شاغل متاهل

حرف زدن مهم‌ترين و كليدي‌ترين راه براي حل مشكلات مي‌باشد. اگر احساس مي‌كنيد كه كمك‌هاي مالي همسرتان شما را آزرده مي‌كند، با او صحبت كنيد. شايد همسرتان در شرايط ناگواري، به خاطر كمك‌هاي مالي‌اش حرفي به شما زده باشد و باعث ناراحتي شده باشد، صحبت كردن مي‌تواند بسياري از اين مشكلات و ناراحتي‌ها را از بين ببرد. البته توجه داشته باشيد كه صحبت كردن به زمان و شرايط مناسبي نياز دارد. در غير اين صورت تنش و استرس افزايش مي‌يابد و مشكلات جدي‌تر مي‌شوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

تقسيم وظايف

كارهاي خانه و امور اقتصادي خانه را به خوبي تقسيم كنيد. مثلا مشخص كنيد كه اجاره خانه به عهده يكي از زوجين و خريد مايحتاج خانه بر عهده ديگري باشد. همچنين مسلم است كه با وجود شاغل بودن زن، نمي‌توان توقع داشت كه تمام كارهاي خانه را مثل زنان خانه دار انجام دهد. به همين دليل بهتر است كه امور مربوط به خانه را نيز ميان خود تقسيم كنيد. با تقسيم وظايف و امور اقتصادي، مشكلات و بحث‌هاي مربوط به آن نيز تا حد زيادي كاهش مي‌يابد.

براي شناخت بيشتر در زمينه تقسيم وظايف در خانه كليك كنيد.

حمايت كردن از راه‌هاي رفع مشكلات زنان شاغل متاهل

همان طور كه گفته شد، تقسيم وظايف كمك زيادي به حل مشكلات مي‌كند اما گاهي اوقات لازم است كه زوجين از وظايف فراتر بروند و يكديگر را حمايت كنند. براي مثال ممكن است كه زن به دليل مشغله زياد و جلسه طولاني، كمي دير و خسته به خانه برسد. اگر شما آن روز زودتر رسيده‌ايد، مي‌توانيد با مرتب كردن خانه از همسرتان حمايت كنيد و احساس امنيت و آرامش را به او القا كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حمايت از همسر كليك كنيد.

خلاصي از افكار سنتي

از شر افكار مزاحم و سنتي خلاص شويد. اينكه همسر شما در امور اقتصادي به شما كمك كند نشانه كاهش قدرت و اهميت شما در خانه نيست. در واقع زماني كه شما امكان شاغل بودن را براي همسرتان مهيا مي‌كنيد، به رشد و شكوفايي او كمك كرده‌ايد و در عين حال كيفيت زندگي‌تان را نيز افزايش داده‌ايد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه برخورد با زن شاغل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: مشكلات زنان شاغل متاهل | راه‌هاي رفع مشكلات ناشي از شاغل بودن زن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشكلات زنان شاغل متاهل،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۹:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی