مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

مشاوره طلاق توافقي؛ قوانين طلاق

احكام شرعي و قانوني در مورد طلاق و طلاق توافقي بسيار متعدد و زياد است. در دادگاه‌هاي اسلامي قضاوت قاضي در مورد درستي تطبيق اين قوانين با موارد درخواست‌هاي طلاق توافقي بسيار سختگيرانه و دقيق است و سعي در رفع مشكلات زوجين از طريق بكار بردن اين قوانين دارند. درخواست طلاق از سوي هر يك از زوجين كه مطرح شود ممكن است تفاوت‌هايي در نحوه استفاده از اين قوانين پيش بياورد و به نفع و يا ضرر فرد باشد.

بهترين نوع طلاق

در بسياري از موارد زن و مرد در مورد قوانيني مانند طلاق توافقي، اطلاعات بسيار كمي دارند. اطلاع از قوانين طلاق، اين امر را بسيار آسان‌تر مي‌كند و از ميزان صدمات آن مي كاهد. بهترين نوع طلاق، طلاق توافقي است كه در آن زن و شوهر با پذيرفتن شرايط همديگر و با علم به مشكلات حقوقي، صرف هزينه و وقت تصميم مي‌گيرند از هم جدا شده و ميزان صدمه را به حداقل رسانده و زندگي تازه‌اي را شروع كنند. متاسفانه در برخي دفاتر مشاوره، زن و شوهر به جدايي و طلاق توافقي تشويق مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه طلاق توافقي كليك كنيد.

وظيفه مشاوره طلاق توافقي

مشاوره طلاق به معني كمك به زن و شوهر براي جدا شدن از يكديگر نيست. بلكه مشاور سعي مي‌كند با بررسي مشكلات زوجين و سنجش امكان نجات زندگي مشترك و بهبود رابطه زوجين راهنمايي‌هاي لازم را به آن‌ها ارائه دهد. در صورتي كه به اين نتيجه برسد كه امكان ادامه زندگي مشترك وجود دارد، زوجين را تشويق مي‌كند تا از مشاوره خانواده بهره‌مند شوند و به زندگي خود فرصتي دوباره دهند.

همچنين در مورد تبعات حقوقي و اجتماعي طلاق  و قوانين آن و تطبيق آن با مشكلات زوجين اطلاعات بسياري به زوجين مي‌دهند و ايشان را حتي در مواردي از طلاق منصرف مي‌كنند و راه‌هايي را براي رفع مشكلات زندگي مشترك ارائه مي‌دهند. برعكس زماني كه امكان نجات زندگي مشترك وجود نداشته و زوجين اصرار زيادي بر جدايي داشته‌باشند آن‌ها را در زمينه مراحل قانوني آن راهنمايي مي‌كند تا با كمترين ميزان آسيب از يكديگر جدا شوند؛ در برخي موارد طلاق بهترين راه براي جبران آسيب‌هاست. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله طلاق خوب را مطالعه كنيد.

مشاوره چه اطلاعاتي را در اختيار مراجعين قرار مي‌دهد؟

عدم اطلاع و احترام دختران و پسران به قانون و سنت‌ها موجب بروز شرايطي مي‌شود كه زوجين بعد از مدت كوتاهي كه غالبا كمتر از يكسال است درخواست طلاق مي‌دهند در حالي كه از تبعات اجتماعي و عاطفي آن براي هر دو طرف اطلاع ندارند. مشاوره طلاق به زوجين كمك مي‌كند تا براي طلاق از منطق بيشتري استفاده كنند و كمتر از احساسات خود پيروي كنند و به اين ترتيب از طلاق‌هاي اشتباه جلوگيري كنند و طلاق‌هايي هم كه رخ مي‌دهد با صدمات كمتري همراه باشد.

ضرورت مشاوره پيش از طلاق

80% طلاق‌ها در 5 سال اول زندگي رخ مي‌دهد. براي جلوگيري از طلاق، بهترين راه استفاده از مشاوره طولاني مدت و هدف دار براي زوجين قبل از ازدواج است و در صورتي كه به هر دليل زوجين تصميم به طلاق گرفتند بهتر است از مشاوره طلاق استفاده كنند. طلاق (توافقي) سريع و بدون بررسي كافي ريشه بسياري از صدمات روحي و جمسي است. بنابراين در مورد تصميم به اين مهمي حداقل يك ماه به خود فرصت دهيد و در اين مدت، بسيار خوب است كه از مشاوره‌ي مستمر و متخصصان مجرب بهره مند شويد. همواره به افراد توصيه مي‌كنيم براي جلوگيري از مسائل و مشكلاتي از جمله طلاق حتما پيش از ازدواج در جلسات مشاوره ازدواج شركت كنند.

مشاوره براي فرزندان طلاق و پيشگيري طلاق

بخشي از مشاوره طلاق مربوط به فرزندان است. فرزندان در خانواده‌اي طلاق اتفاق افتاده، بيشترين آسيب را مي‌بينند؛ از اين رو لازم است قبل از اقدام براي طلاق (توافقي) با مشاوره گرفتن از مشاور مجرب در مورد صدماتي كه به فرزندان وارد مي‌شود پيشگيري كنيد. در مواردي كه زوجين فاقد فرزند هستند طلاق توافقي بسيار راحت‌تر است. پس قبل از اقدام به طلاق توافقي و متشنج كردن روحيه فرزندانتان با مشاور مجرب مشورت كرده و راه حل‌هاي مناسب را براي كاهش آسيبات به كار ببريد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله فرزندان طلاق را مطالعه كنيد.

مراحل مشاوره طلاق توافقي به شرح زير است:

  • مراجعه به مشاور و در ميان گذاشتن مشكل از سوي هر دو طرف دعوا
  • ادامه مشاوره در حداقل 2 جلسه براي كاهش شدت احساسات زوجين
  • مشاوره روانشناسي طرفين براي پي بردن علت اصلي نارضايتي طرفين
  • همراهي زوجين براي يافتن راه حل‌هاي عملي براي تأمين بخش مهم خواسته‌هاي منطقي هر دو طرف
  • ادامه مشاوره با فرزندان بصورت جداگانه و يا به صورت جمعي در جلسات بحث آزاد با والدين و فرزندان
  • بررسي و رصد نمودن شدت مشكل در فواصل زماني مشخص.
  • ارائه بهترين راه و روش طلاق توافقي در صورتي كه طلاق بهترين روش براي هر دو طرف تشخيص داده شود.
  • بررسي قوانين طلاق توافقي در مورد زوجين، مورد مشاوره و دادن اطلاعات دقيق در مورد فرايند طلاق توافقي و نيازهاي حقوقي آن‌ها.

مزاياي مشاوره تلفني طلاق توافقي از طريق دادگاه خانواده

مشاوره تلفني هميشه جايگاه ويژه‌اي در روش‌هاي مشاوره آسان دارد. بزرگترين ويژگي مشاوره تلفني طلاق (توافقي) اين است كه هر يك از زوجين بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌توانند، سؤالات و مشكلات و نگراني‌هاي خود را با مشاور در ميان بگذارند و ضمن اينكه به ميزان زيادي از ناراحتي آن‌ها كاسته مي‌شود مي‌توانند به طريقي منطقي با مشكل خود روبرو شوند و به تدريج همراه با مشاور در مسير دريافت كمك از نظر روانشناسي و حقوقي قرار گيرند.

سؤالات متداول

سوالات مشاوره طلاق توافقي كدام‌اند؟

روانشناسان توصيه مي‌كنند قبل از اقدام براي طلاق سؤالاتي را با همراهي مشاوره خانواده و يا مشاوره طلاق از خود بپرسيد. برخي از سؤالات شامل موارد زير مي‌شود: آيا نگراني‌ها و نيازهاي خود را به خوبي براي طرف مقابل مطرح كرده‌ايد؟ آيا براي نجات زندگي خود تلاش كرده‌ايد و آيا راهي براي اين موضوع وجود دارد؟ آيا واقعا نبود همسرتان را ترجيح مي‌دهيد؟ چه چيزهايي در طلاق شما را مي‌ترساند و آيا نگران مي‌كند؟ طلاق چه آسيب‌هايي به فرزندان وارد مي‌كند؟ آيا بعد از طلاق مي‌توانيد از پس مخارج خود بربياييد؟ و...

مدت زمان دريافت مشاوره اجباري قبل از طلاق چقدر است؟

جلسات مشاوره اجباري قبل از طلاق، تقريبا طي 45 روز و حداقل در 5 جلسه اتفاق مي‌افتد. سپري شدن 45 روز الزامي است.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق و طلاق توافقي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: مشاوره طلاق | ضرورت مشاوره قبل طلاق را مي‌دانيد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره طلاق،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۲:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی