مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

شك و ترديد نسبت به روابط فرازناشويي همسر

در مرحله اول بهتر است از اين شك و احساس خود با اطرافيان صحبت نكنيد؛ زيرا اگر راه برگشت و جبراني باشد با وارد شدن ديگران به اين قضيه اين راه از بين مي‌رود. در مرحله بعد به جاي تجسس كردن و جاسوسي همسرتان با او صحبت كنيد و از او سوال بپرسيد. سوالاتي مثل هنوز مرا دوست داري؟ مي‌خواهي زندگي‌ات را با من ادامه دهي؟ در نهايت پس از گفتگو و نه صرفا بر پايه شك و دودلي قدم‌هاي بعدي خود را برداريد. براي اطلاع از نشانه هاي خيانت زنان و نشانه هاي خيانت مردان كليك كنيد. اما مراقب باشيد كه كارهاي زير را انجام ندهيد:

1- كنجكاوي در مورد ريز جزئيات رابطه همسرتان با فرد سوم

2- خشم و تلاش براي انتقام از نفر سوم

3- سعي در انتقام از همسرتان و مقابله به مثل كردن با او (براي كسب اطلاع از تبعات پاسخ خيانت با خيانت كليك كنيد.)

ادامه زندگي با وجود آشكار شدن روابط فرازناشويي همسر يا طلاق و جدايي؟

پيش از هر اقدامي در مورد آينده خود با كسي كه به شما خيانت كرده است فكر كنيد و تصميم بگيريد. بعضي از خيانت‌ها چنان وحشتناك هستند كه ديگر نمي‌خواهيد و نمي‌توانيد به رابطهتان ادامه دهيد. به رابطه خود و همسرتان فكر كنيد، آيا مي‌توانيد زندگي بدون او را تصور كنيد؟ شخصيت همسرتان را تجزيه و تحليل كنيد؛ ببينيد آيا ممكن است دوباره به شما خيانت كند؟ آيا دلايل خيانت همسر تان قابل درك هستند؟ براي كسب اطلاعات درباره‌ي دلايل خيانت همسر كليك كنيد.

همسري كه فقط يك بار اشتباه كرده است و به اشتباهش پي برده با احتمال كمتري دوباره خيانت مي‌كند. بر عكس نمي‌توان به كسي اطمينان كرد كه دائم با دروغ و فريب كاري سعي در پنهان كاري و تغيير افكار شما دارد. معمولا به تنهايي نمي‌توانيد اين دو شخصيت را تشخيص دهيد بنابراين حتما از مشاوره خانواده استفاده نماييد.

طلاق به خاطر روابط فرازناشويي همسر

دلايل بسيار زيادي افراد را به سمت روابط فرازناشويي مي‌كشاند. اما آيا واقعا طلاق آخرين راه‌حل است؟ آيا تمام گناهان بر گردن فرد خيانت‌كار است؟ مسلما طلاق يكي از گزينه‌هاي انتخابي است اما شما مي‌توانيد پيش از اقدامات عجولانه براي بهبود زندگي مشترك و رابطه عاطفي با همسر تلاش كنيد؛ به شرطي كه همسرتان نيز اين تمايل را براي ادامه زندگي مشترك داشته‌باشد. از طرفي لازم است به موضوعات و جنبه‌هاي بعد از طلاق نيز فكر كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله طلاق به خاطر خيانت را مطالعه كنيد.

بعد از روابط فرا زناشويي مي‌توان به زندگي مشترك ادامه داد؟

بعد از آن كه از روابط فرازناشويي همسرتان مطمئن شديد، زندگي‌تان را قضاوت كنيد. فكر كنيد كه در سال‌هاي اول زندگي چطور بوده‌ايد. اگر پايه‌هاي اوليه زندگيتان را محكم بنا كرده‌ايد و در ابتدا با عشق و صميميت زندگي كرده‌ايد، پس امروز جاي اميدواري وجود دارد. اگر رابطه‌تان در ابتدا و قبل از خيانت پر از تنش و دعوا بوده‌است پس امروز هم جاي اميدواري نيست.

اما به ياد داشته باشيد كه وقتي زندگيتان را مرور و قضاوت مي‌كنيد منصف باشيد. فردي كه خيانت كرده‌است براي توجيه خود و خيانتش، تنها دعوا‌ها و مشكلات و لحظات بد زندگي را به ياد مي‌آورد و كسي كه خيانت ديده و زخم خورده براي اينكه زندگيش را حفظ كند تنها لحظات خوب و مثبت را به ياد مي‌آورد. گذشته تضميني براي خوشبختي در آينده نيست ولي مي‌توانند معياري براي قضاوت باشند.

نشانه‌هاي فرد پشيمان از روابط فرازناشويي

فراموش نكنيد كه در مورد روابط نمي‌توان يك نسخه كلي پيچيد، پس در صورت وجود يا عدم وجود شرايط زير نه خيلي اميدوار شويد و نه نااميد؛ بلكه با برداشتن گام‌هاي صحيح آينده‌اي بهتر بسازيد. در اينجا به خصوصيات افرادي كه احتمال موفق شدنشان در بهبود رابطه پس از خيانت زياد است، اشاره كرده‌ايم:

1- افراد پشيمان حالت دفاعي ندارند.

2- دلايل خيانت خود را بدون ترس از سرزنش همسرشان بررسي مي‌كنند.

3- همه جانبه از نفر سوم جدا مي‌شوند.

4- به خاطر خيانت خود پشيمان هستند و ندامت خود را ابراز مي‌كنند.

5- سعي در عذر خواهي و جبران كارشان دارند.

6- با حوصله گوش مي‌دهند و رنج همسر خود را تاييد مي‌كنند.

7- به مدت زمان درخواستي همسرشان براي فكر كردن و بهبودي احترام مي‌گذارند.

8- به همسرشان درباره عشق و تعهد خود قوت قلب مي‌دهند.

9- با افرادي كه در حفظ راز خيانت و پنهان كاري به آنها كمك كرده‌اند صميمي نمي‌مانند.

10- خاطرات تلخ مربوط به خيانت را دور مي‌ريزند.

11- صدمات وارد شده به همسر و فرزندانشان كه ناشي از روابط فرازناشويي است را كم رنگ نشان نمي‌دهند و در صدد جبران آن بر مي‌آيند.

پيشگيري و درمان روابط فرازناشويي

اگر زندگي‌تان آرامش زيادي ندارد و با دعوا همراه شده، غرور و منفعت طلبي را كنار گذاشته و به دنبال فرار از مشكلات و راه حل‌هاي سطحي نباشيد. بهتر است به جاي ساعت‌ها دعوا به يك مشاور مراجعه كنيد و سعي كنيد يك بازنگري به رابطه، همسر و خودتان داشته باشيد. بدين صورت مي‌توانيد براي ايجاد صميميت و رفاقت با همسرتان راهي پيدا كنيد. طلاق به خاطر خيانت نيز يكي از راه‌هاي مقابله مي‌باشد، اما پيش از آن بهتر است كمي براي تصميم گيري تعلل كنيد. شايد راهي براي درمان خيانت وجود داشته باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان خيانت كليك كنيد.

روابط فرازناشويي دوام و آرامش رواني ندارند. پس براي داشتن يك رابطه لذت بخش و سالم بهتر است از ورود به چنين روابط پيشگيري كرد. براي پيشگيري از خيانت كليك كنيد.

بعد از مواجهه با خيانت چه كنيم؟

خيانت آسيب‌هاي فراواني را براي هر دوي زوجين و حتي فرزندان آن‌ها به همراه دارد. حتي نفر سوم رابطه بودن فرد را از آسيب‌هاي اين نوع روابط ايمن نمي‌كند. در بسياري موارد به تنهايي نمي‌توانيد از اين آسيب‌ها جلوگيري كنيد. براي كاهش آسيب‌ها، برخورد مناسب هنگام مواجهه با روابط فرازناشويي، تصميم براي طلاق و يا بهبود رابطه بعد از بروز خيانت مي‌توانيد از مشاوره خيانت كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط فرازناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: روابط فرا زناشويي | علل و بهترين واكنش در برابر روابط فرازناشويي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روابط فرا زناشويي،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۱۲:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی