مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

زودرنجي در كودكان از جمله مشكلاتي است كه والدين و خود كودك را به دردسر مي‌اندازد. در اين شرايط كودك دائماً به خاطر هر چيز كوچكي ناراحت مي‌شود، بهانه‌ مي‌گيرد يا لجبازي مي‌كند. اگر پدر و مادر نتوانند برخورد درستي با اين شرايط داشته باشند، روز به روز مشكلات رفتاري كودك بيشتر مي‌شود و در نتيجه والدين نيز تحت فشار زيادي قرار مي‌گيرند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد زودرنجي كودكان تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه زودرنجي در كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : زود رنجي در كودكان

زودرنجي در كودكان | ويژگي‌هاي كودكان زودرنج

برخي از افراد از همان سنين ابتدايي حساسيت بيشتري نسبت به سايرين دارند و دائماً از كوچك‌ترين مسائل آزرده مي‌شوند. اين امر باعث مي‌شود كه در اصطلاح به آن‌ها زودرنج بگويند. كودكاني كه دچار زودرنجي هستند، اكثراً بابت هر چيزي شروع به گريه  و زاري مي‌كنند، بهانه مي‌گيرند يا رفتارهايي نظير قهر كردن و مخالفت با ديگران را از خود نشان مي‌دهند. اين رفتارها به مرور مي‌توانند روابط آن‌ها را با همسالانشان محدود كرده و منجر به منزوي شدن كودك شوند. از طرف ديگر چالش‌هايي كه اين بچه‌ها در خانواده ايجاد مي‌كنند مي‌تواند منجر به چرخه معيوبي در خانواده شود.

به اين صورت كه آن‌ها دائماً نسبت به هر چيز كوچكي واكنش نشان مي‌دهند. در جواب اين رفتارها والدين احساس كلافگي مي‌كنند و بدرفتاري با كودك به احتمال بيشتري اتفاق مي‌افتد. در نهايت اين امر به زودرنجي و حساسيت بيشتر منجر مي‌شود و به اين ترتيب اين چرخه با كاركرد معيوب خود ادامه مي‌يابد. در اين شرايط كودكان بيشتر در معرض ابتلا به افسردگي دوران كودكي و مشكلات رفتاري قرار دارند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

علت زودرنجي در كودكان

علت زودرنجي در كودكان مي‌تواند تركيبي از عوامل زيستي و محيطي باشد. جنبه زيستي مسئله اين است كه خلق و خوي افراد امري ارثي است. بعضي افراد از همان ابتداي نوزادي بهانه گيرتر هستند و بي‌قراري‌هاي بيشتري دارند. اينگونه كودكان در اصطلاح روانشناسي به كودكان دشوار معروف هستند و به احتمال بيشتري در سال‌هاي بعدي زندگي نيز خلق و خوي خود را حفظ كرده و دچار زودرنجي بيشتري مي‌شوند. با اين حال تمام ريشه‌هاي اين مسئله به عوامل زيستي ارتباط ندارد بلكه عوامل محيطي نيز در اين زمينه نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كنند.

براي مثال زودرنجي مي‌تواند ناشي از تربيت نادرست والدين باشد. به اين صورت كه آن‌ها ممكن است در برابر هر خواسته منطقي و غيرمنطقي كودك سريعاً تسليم شده و هر آنچه او مي‌خواهد را برايش فراهم كنند. اين رفتار باعث مي‌شود كه اين ذهنيت در كودك شكل بگيرد كه هر آنچه از دنيا و اطرافيان طلب مي‌كند بايد سريعاً برآورده شود و همه افراد بايد مطابق ميل او عمل كنند. با اين ذهنيت وقتي كودك در شرايط ناكام كننده‌اي قرار مي‌گيرد به هيچ وجه از خود انعطاف‌پذيري نشان نمي‌دهد و نمي‌تواند خود را با موقعيت‌ها سازگار كند.

همچنين زودرنجي در كودكان مي‌تواند ناشي از بدرفتاري‌ها و ناديده انگاري‌هاي زياد والدين نيز باشد. در حقيقت بدرفتاري‌هاي والدين زمينه‌اي را براي بروز افسردگي در كودكان فراهم مي‌كند كه زودرنجي مي‌تواند به عنوان يك علامت از اين اختلال در نظر گرفته شود.

درمان زودرنجي در كودكان

اگر كودكتان دائماً از هر چيزي ناراحت مي‌شود و بهانه آن را مي‌گيرد لازم است كه در ابتدا به ريشه رفتارهاي او پي ببريد و ببينيد چه چيزي منجر به رنج كودك شما شده است. كمك گرفتن از يك روانشناس كودك در دست يافتن به اين موضوع مي‌تواند تأثير بسزايي داشته باشد. روانشناس با بررسي روابط بين شما و كودك، بررسي شرايط خانوادگي، محيطي و خلق وخوي فرزندتان مي‌تواند به ريشه رفتارهاي او پي ببرد و نكات تربيتي لازم را براي بهبودي اين امر به شما ارائه كند.

اگر زودرنجي منجر به افسردگي كودك شده باشد، جلسات روان درماني براي او ضرورت خواهد يافت. اين جلسات درماني مي‌توانند از پيشرفت اختلال افسردگي پيشگيري كنند و نگذارند كه ساير جنبه‌هاي زندگي كودك آسيب ببيند.

سؤالات متداول

- چه زماني مي‌توان گفت زودرنجي در كودكان به افسردگي منجر شده؟

افسردگي در كودكان با افسردگي در بزرگسالان متفاوت است. براي مثال ممكن است كودك افسرده پرخاشگري بيشتري از خود نشان دهد. اين مسئله به خصوص در پسران بيشتر ديده مي‌شود چراكه آن‌ها بيشتر مشكلاتشان را برون‌ريزي مي‌كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي در كودكان كليك كنيد.

- روانشناسان براي زودرنجي كودكان چه كار مي‌كنند؟

روانشناسان براي درمان مشكلات كودكان بيشتر از درمان‌هاي رفتاري استفاده مي‌كنند. در واقع يكسري تمرين‌ها ارائه مي‌شود كه در طي آن كودك و خانواده تلاش مي‌كنند تا چرخه‌هاي معيوبي كه در طول متن ذكر شد را بشكنند. در طي اين درمان روانشناس مي‌تواند از بازي درماني كمك بگيرد تا روند بهبود رفتار سريع‌تر طي شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه زودرنجي در كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : زود رنجي در كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كودكان زودرنج،
موضوع:
[ ۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۵:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی