مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا ميزان درخواست طلاق زنان بيشتر است؟

دلايل اصلي اينكه چرا زنان بيشتر از مردان به سمت پايان زندگي تمايل دارند و سريع‌تر در اين مسير حركت مي كنند، مشكلات بيشتر زنان در چارچوب زندگي است. امروزه عدم پذيرش نقش مهم زنان در جامعه و به رسميت نشناختن توانايي ها و استعدادهاي آن‌ها باعث سرخوردگي و عدم تحمل شرايط زندگي مي‌شود.

با گسترش دانش و استقلال زنان، اين توقع وجود دارد كه بتوانند مانند مردان در زندگي و جامعه نقش داشته باشند اما ممكن است تفكر مردسالارانه به زنان اجازه حضور بيش از حد در جوامع را ندهد. از طرفي پذيرش نقش زنان باعث مي‌شود كه وظايف خانه داري و تربيت فرزندان نيز به عهده هر دو طرف ازدواج قرار بگيرد كه اين مسئله معمولا پذيرفته شده نيست.

مردان معمولا توقع دارند كه زنان هم وظايف خانه داري و هم تربيت فرزندان را حتي در صورت شاغل بودن انجام دهند؛ اما زنان در اين عصر، نمي‌توانند خود را در اين چارچوب بپذيرند و توانايي‌ها و قابليت‌هايشان را در خانه بگذارند.

علاوه بر مسائل بالا، حساسيت، زودرنجي و روحيه شكننده زنان نيز باعث مي شود نتوانند در مقابل مشكلات و بحران هاي زندگي، تحمل به خرج دهند. در واقع به اين مسئله فكر مي‌كنند كه آيا تحمل اين شرايط ارزشش را دارد يا نه؟

براي آگاهي بيشتر در زمينه آثار و پيامدهاي طلاق بر زنان كليك كنيد.

شايع ترين علل درخواست طلاق زنان

برخي ديگر از مسائلي كه باعث سوق يافتن بيشتر دادخواست طلاق زنان مي شود شامل موارد زير است:

  1. اعتياد همسر
  2. ازدواج اجباري
  3. تفاوت واقعيات زندگي با روياها
  4. عدم شناخت كافي از همسر به دليل دلبستگي بيشتر زنان پيش از ازدواج
  5. كمتر بودن توانايي سازگاري از علل درخواست طلاق زنان
  6. خيانت در مردان
  7. مشكلات اقتصادي (به دليل وظيفه تامين نيازهاي مالي خانواده توسط مرد)
  8. دخالت خانواده ها در زندگي، بخصوص خانواده شوهر
  9. پرخاشگري، بداخلاقي و خشونت خانگي
  10. عدم توانايي مرد در ارضاي نيازهاي جنسي و عاطفي زن 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مراحل طلاق توافقي كليك كنيد.

درخواست طلاق زنان | چرا زنان بعد از طلاق بيشتر پشيمان مي‌شوند؟

دليل اين مسئله تقريبا مشخص است. سخت بودن زندگي زنان مطلقه نسبت به مردان مطلقه بيشتر است. بر اساس آمارها، جمعيت زنان مطلقه مجرد 6 برابر بيشتر از مردان مطلقه مجرد است. يعني حدود 80 درصد مردان مطلقه، به زندگي مجدد برمي‌گردند.

به دليل هنجارها و نگاه‌هاي منفي جامعه نسبت به زنان مطلقه، عدم حمايت خانواده‌ها، دشواري در تامين هزينه‌هاي زندگي، مسائل مربوط به فرزندان طلاق و ... باعث مي‌شود زنان معمولا تا يكسال بعد از جدايي، به فكر بازگشت به زندگي خود باشند. عمده ترين دليل آن نيز فرزندان و خانه و زندگي است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

نگاه دوگانه و احساس ترحم نسبت به اين زنان و همچنين نگاه منفي و آزار و اذيت آنان بسيار آزار دهنده است. همين مسائل باعث مي‌شود زنان بخواهند به زندگي گذشته خود هرچند آسيب‌زا برگردند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع طلاق كليك كنيد.

سخت گيري دادگاه‌ها براي طلاق

معمولا دادگاه‌هاي خانواده، سخت گيري زيادي در مقابل طلاق گرفتن نشان مي‌دهند، مخصوصا زماني كه دادخواست از طرف زنان است. براساس تحقيقات، زنان معمولا به دلايل سطحي‌تري نسبت به مردان به جدايي اقدام مي‌كنند. دادگاه و قاضي در صورتي كه تشخيص دهد طلاق ضروري نيست و مسئله حادي وجود ندارد، تلاش مي‌كند تا طلاق رخ ندهد و يا طلاق توافقي انجام شود تا مسائل مربوط به مهريه و ارتباط مجدد زن و مرد مطلقه كاسته شود. اما در صورتي كه واقعا مرد، شرايط زندگي را نداشته باشد، دادگاه نيز اسرار دارد تا حقوق زن هنگام طلاق به طور كامل رعايت شود.

راهكار براي كم شدن ميزان طلاق و پشيماني بعد از طلاق چيست؟

شناخت كافي، اصلي ترين عاملي است كه بايد پيش از ازدواج بين زوجين اتفاق بيفتد. همچنين بررسي تمام شرايط پيش از طلاق براي زنان واجب است. مشاوره پيش از ازدواج و مشاوره طلاق و حضور يك روانشناس متخصص مسائل خانواده، باعث مي‌شود كه قبل از ازدواج و در زمان اقدام به طلاق به يك انتخاب درست برسيد و بتوانيد منطقي تصميم بگيريد. همچنين مشاوره پيش از طلاق باعث مي‌شود كه شما، ابتدا براي اصلاح زندگي تلاش كنيد و يا يك طلاق خوب داشته باشيد. ارتباط با مشاور براي بازگشت به زندگي پس از طلاق نيز شما را آماده مي‌كند.

سوالات متداول درباره درخواست طلاق زنان

مي‌خوام طلاق بگيرم، اما مطمئن نيستم كه تصميم درستيه يا نه؟ بايد چكار كنم؟

از آنجايي كه طلاق روي زندگي فرزندان، سبك زندگي، وضعيت مالي و سرمايه‌گذاري‌هاي زناشويي تأثير مي‌گذارد، بسياري از زوج‌ها اصرار دارند تصميمي كه مي‌گيرند، از هر لحاظ صحيح‌ و بي‌عيب‌و‌نقص باشد. متأسفانه، هيچ تضميني براي آن وجود ندارد. تنها راه‌حلش اين است كه از روي احساسات يا خودخواهي تصميم نگيريد و شرايط را تا حد امكان به‌درستي سبك‌سنگين كنيد.

من راضي به طلاق نيستم اين تصميم همسرمه و اونه كه ميگه جدا بشيم.

در چنين شرايطي، فرد احساس مي‌كند كه قرباني شده است و به همين دليل، شديدا به‌‌هم مي‌ريزد و دچار بحران روحي مي‌شود، زيرا زندگي خود را در آستانه‌ تغييراتي مي‌بيند كه انتخاب خودش نبوده است. در مواجهه با اين دشواري، بايد از خودتان بپرسيد كه آيا اصرارتان به ادامه‌ اين ازدواج براساس دلايل منطقي است يا توهمات غيرواقعي. البته، كسي كه احساس مي‌كند از سوي طرف مقابل زخم خورده است، به اين راحتي‌ها نمي‌تواند مشكلات موجود در زندگي مشترك‌شان را با ديد منطقي و واقع‌بينانه بنگرد و مسلما آسان نيست كه خود را براي رويارويي منطقي با اين مشكلات آماده كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه درخواست طلاق از طرف زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درخواست طلاق زنان | چرا زنان بيشتر درخواست طلاق مي دهند؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درخواست طلاق زنان،
موضوع:
[ ۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۵:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی