مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بهبود روابط عاطفي

شروع يك رابطه عاشقانه و عاطفي ممكن است براي خيلي‌ها آسان باشد اما ماندن در يك رابطه و تقويت نقاط مثبت امري دشوار است. روابط عاطفي به طور مرتب نياز به بهبودي دارند. اين روابط ممكن است بين يك زوج، دو دوست و يا اعضاي يك خانواده باشد. در اغلب روابطي كه سردي عاطفي به وجود مي‌آيد طرفين فراموش كرده‌اند كه براي حفظ صميميت نياز به انجام كارهايي دارند. در اينجا براي بهبود روابط عاطفي زوجين چهار مرحله زير را در نظر گرفته‌ايم كه به بررسي آن خواهيم پرداخت.

براي آگاهي بيشتر در زمينه راه هاي پايان دادن به دعواهاي خانوادگي كليك كنيد.

1. مديريت اوليه روابط

اولين قدم براي بهبود روابط عاطفي اين است كه هوشيار باشيد و چشم‌هايتان را باز كنيد. با منطق رابطه‌تان را نظاره كنيد. خوبي‌ها و بدي‌هاي رابطه خود را بدانيد. يك ليست از مزايا و يك ليست از معايب رابطه تان تهيه كنيد. سپس نيازهاي خود را مشخص كرده و با همسرتان صحبت كنيد. نيازهاي او را هم به ليست اضافه كنيد. حال بايد ليست را با هم بررسي كنيد. با اين كار مي‌توانيد اهداف خود را مشخص كنيد. از بين تمامي موارد داخل ليست، چند مورد را در اولويت قرار دهيد و تصميم بگيريد كه مي‌خواهيد روي آن كار كنيد.

در اين مرحله نياز داريد قوانين رابطه‌تان را مشخص كنيد. ازدواج يك قرارداد اجتماعي است. براي اينكه يك قرارداد به نفع هر دو طرف باشد، هر دو طرف بايد روي قوانين آن توافق كنند، هر دو احساس برنده بودن بكنند و هر دو در ضررها شريك شوند. به عبارتي يك رابطه برد برد را شكل دهند.

2. خلق فرصت براي بهبود روابط

براي بهبود رابطه زناشويي‌تان، نياز داريد كه آن را در اولويت قرار دهيد. بعد از اين كار، مي‌توانيد سرگرمي‌هاي مشترك به وجود آوريد و براي خلوت دوتايي خود وقت بگذاريد. سعي كنيد خاطرات روزهاي اول ازدواج يا آشنايي‌تان را مرور كنيد و به اين سوال پاسخ دهيد كه چه چيزي در او شما را برانگيخته مي‌كند؟ چه چيزي در شما يا همسرتان شور مي‌آفريند؟

عشق بورزيد و سعي كنيد به همسرتان يادآوري كنيد كه هنوز دوستش داريد. از محبت فيزيكي و نوازش‌هاي جسماني غافل نشويد. با استفاده از شناسايي زبان عشق همسرتان، در كوتاه‌ترين زمان مي‌توانيد دلش را به دست آوريد.

درباره مسائلي كه باعث رخوت و سردي شده است با هم صحبت كنيد. مخصوصا چيزهايي كه ممكن است بيزاري جنسي ايجاد كرده باشد. هرچقدر رابطه جنسي را بهبود ببخشيد، روابط عاطفي گرم‌تري خواهيد داشت. 

3. شروع بهبود روابط عاطفي

با كارهايي كه در دو مرحله قبل كرده‌ايد، احتمالا حس مثبت و اندوخته عاطفي‌تان افزايش يافته و حال آمادگي حل اختلافات را داريد. روش‌هاي بهينه حل اختلاف بين خود و همسرتان را پيدا كنيد. موثرترين نحوه گفتگو را بياموزيد. با اين كار مي‌توانيد به شيوه صحيح خواسته‌هايتان را بيان كنيد و راهي براي گذر از اختلافات و تفاوت‌ها پيدا كنيد. براي اين كار نياز به آموزش مهارت جراتمندي و مهارت گفتگوي موثر داريد.

يكي ديگر از مهارت‌هايي كه نياز داريد، مهارت مديريت كردن بگومگوها است. جر و بحث‌هاي خود را تحليل كنيد. ببينيد چه محرك‌هايي آغازگر آن هستند و چه چيزي باعث اوج گرفتن آن مي‌شود. اگر به خوبي آن را دنبال كنيد، متوجه الگويي مشابه در تمام مشاجرات مي‌شويد. اين چرخه را بشكنيد و كار متفاوتي بكنيد.

وقتي بتوانيد بر اين مشاجرات غلبه كنيد، حس مثبت تان رفته رفته افزايش پيدا مي‌كند. همزمان با اين مرحله مي‌توانيد قوانيني كه در مرحله اول وضع كرده بوديد را بسط دهيد. با ياد گرفتن و تمرين مهارت گفتگو، كم كم مي‌توانيد تعامل خود را بهبود ببخشيد و نيازهاي خود را صريح‌تر بيان كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه جلوگيري از سرد شدن رابطه كليك كنيد.

اگر مشكلات ريشه‌اي يا دلخوري‌هاي قديمي داريد، آن‌ها را مديريت كنيد و گذشت كنيد و يا در مورد آن‌ها صحبت كنيد. احساستان را نسبت به يك مسئله يا مورد مشخص بيان كنيد. كلي گويي نكنيد و به همسرتان برچسب نزنيد و متهمش نكنيد. انتقاد سازنده بكنيد و انتظار دريافت انتقاد را داشته باشيد. در واقع در اين مرحله شما در حال مداواي دردهاي خود و رابطه‌تان هستيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ارتباط صحيح با همسر كليك كنيد.

4. حفظ پيشرفت در بهبود روابط عاطفي

در مرحله قبل ياد گرفته‌ايد كه مشاجراتتان را مديريت كنيد. سعي كنيد اين روند را ادامه دهيد. دلخوري‌هاي كوچك را شناسايي كنيد و در زمان خودش حلشان كنيد. همين دلخوري‌هاي كوچك هستند كه با جمع شدن روي هم، مشاجرات بزرگ را مي‌آفرينند. با اين كار پيشگيري كرده‌ايد كه هميشه بهتر از درمان است. مرحله قبل مرحله درمان بود ولي با مراقبت‌هاي اين مرحله شما از دردهاي آينده پيشگيري مي‌كنيد. مشاوره كنترل استرس و پرخاشگري بسيار اهميت دارد. تغييرات جديد و مثبت را ادامه دهيد. تنوع به رابطه را فراموش نكنيد. همچنان نياز داريد كه در مورد مسائل با هم همكاري و هم فكري كنيد.

بايد توجه كنيد كه اين 4 مرحله ذكر شده همگي در هم تنيده هستند. اگر در اين لحظه تصميم به شروع گرفته‌ايد از مرحله اول شروع كنيد ولي وقتي به مرحله دو رسيديد، كارهايي كه در مرحله يك مي‌كرديد را فراموش نكنيد يعني همه آن‌ها را بايد با هم همزمان پيش ببريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه داشتن يك رابطه سالم كليك كنيد.

سوالات متداول

ميزان تاثير رابطه جنسي بر بهبود رابطه عاطفي افراد چقدر است؟

رضايت جنسي خود به تنهايي شاخص مناسبي براي تاثيرگذاري بر روي روابط عاطفي افراد است. در صورتي كه بتوانيد رابطه جنسي خود را بهبود ببخشيد مي‌توانيد انتظار داشته باشيد تا رابطه عاطفي موثرتري داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بهبود روابط عاطفي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بهبود روابط عاطفي | افزايش كيفيت روابط عاطفي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بهبود روابط عاطفي،
موضوع:
[ ۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی