مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

قطع پريود | يك دوره معمولي قاعدگي چه مدت است؟

طول دوران پريود شدن در زنان متفاوت است و تحت تاثير عوامل مختلفي مانند استرس، شاخص توده بدني (BMI) و هورمون‌ها قرار دارد. اين دوره به طور متوسط مي‌تواند دو تا هفت روز طول بكشد، اگرچه برخي از خانم‌ها ممكن است دوره‌هاي طولاني‌تري داشته باشند. البته در بسياري از خانم‌ها با افزايش سن اين چرخه به طور طبيعي كاهش پيدا مي‌كند.

همچنين در صورتي كه از قرص‌هاي ضد بارداري استفاده مي‌كنيد، معمولا دوره‌هاي كوتاه‌تر و سبك تري را در زمان قاعدگي تجربه خواهيد كرد. براي كسب اطلاعات دقيق‌تر به مقاله چرخه قاعدگي مراجعه كنيد.

 

قطع پريود | چگونه دوره‌هاي پريود يا چرخه قاعدگي را كوتاه كنيم؟

اگر به منظور كاهش درد در قاعدگي سعي در كوتاه‌كردن مدت آن داريد، مقاله پريود دردناك را مطالعه كنيد. در ادامه به برخي از روش‌هايي كه به واسطه آن مي‌توانيد دوره پريودتان را كوتاه‌تر كنيد، اشاره مي‌كنيم. با توجه به تفاوت‌هاي فردي يكي از روش‌ها يا تركيبي از آن‌ها مي‌تواند كمك كننده باشد.

1- استفاده از كاپ قاعدگي

استفاده از كاپ‌هاي قاعدگي روز به روز در ميان زنان محبوبيت بيشتري پيدا مي‌كنند. بخشي از اين افزايش تمايل جهت استفاده از كاپ يا فنجان‌هاي قاعدگي و كنار گذاشتن نوارهاي بهداشتي مربوط به دوستداران محيط زيست است؛ علاوه بر اين بسياري از زناني كه از اين كاپ‌ها استفاده كرده‌اند، ادعا مي‌كنند كه دوران قاعدگي آنان كوتاهتر شده است. نوارهاي بهداشتي به دليل تركيبات شيميايي به كار رفته در آن‌ها مي‌تواند باعث تحريك شدن سيستم توليد مثل زنان شود.

2- قطع پريود | مصرف چاي تمشك قرمز

دمنوش چاي تمشك قرمز، يكي از بهترين راهكارهاي خانگي براي كوتاه كردن چرخه قاعدگي و كاهش انواع بيماري‌ها و ناراحتي‌هاي مربوط به قاعدگي از جمله گرفتگي دردناك عضلات و درد شكم همچنين خونريزي طولاني مدت است. كافيست كيسه‌هاي چاي تمشك قرمز را به مدت ده دقيقه در آب جوش قرار دهيد و مصرف نماييد. درصورتي كه به اين دمنوش دسترسي نداريد مي‌توانيد از مكمل‌ها به شكل كپسول نيز تحت نظر پزشك استفاده كنيد.

3- انجام تمريناتت ورزشي به صورت منظم

تحقيقات نشان داده است كه ارتباط مستقيمي بين انجام فعاليت‌هاي ورزشي به شكل منظم و چرخه قاعدگي سالم وجود دارد. در واقع ورزش منظم در طول چرخه تخمك گذاري باعث مي‌شود دوران قاعدگي منظم، كوتاه‌تر و حتي بدون دردي را تجربه كنيد. در نظر داشته باشيد كه انجام ورزش به صورت افراطي باعث آمنوره شدن و تاخير در چرخه قاعدگي شود كه در نتيجه ميزان باروري شما پايين خواهد آمد.

4- قطع پريود | برخورداري از رژيم غذايي مناسب

آيا مواد غذايي وجود دارد كه بتوان با مصرف آن‌ها دوره‌هاي پريود را كوتاه كرد؟ مطالعات نشان مي‌دهند كه رژيم غذايي سرشار از كربوهيدرات مانند برنج، سيب زميني و گندم مي‌تواند دوره‌هاي قاعدگي را كوتاه‌تر كند و درد و ناراحتي مربوط به نشانه‌هاي قاعدگي را كاهش دهد.

همچنين رژيم غذايي با چربي پايين نقش مهمي در كاهش طول دوران قاعدگي دارد. از طرفي اضافه وزن با افزايش طول دوره قاعدگي و پريودي دردناك مرتبط است. بنابراين كاهش وزن و حفظ شاخص توده بدني (BMI) مي‌تواند در كوتاه شدن دوره پريود موثر باشد.

نوشيدن آب به مقدار هشت ليوان در روز مي‌تواند در كاهش نشانه‌هاي آزار دهنده زمان قاعدگي مانند گرفتگي، درد كمر و شكم موثر باشد. همچنين مصرف مناسب آب در كوتاه كردن زمان پريود تاثير گذار است. هرگونه مشكل در رابطه با مشكلات قاعدگي خود را مي‌توانيد با مشاوره 

5- داشتن استراحت و خواب كافي

استراحت و خواب مناسب، باعث ايجاد آرامش در شما مي‌شود. استرس بيش از حد، باعث مي‌شود شروع دوره پريود زودتر رخ دهد و به مدت طولاني‌تر نيز ادامه يابد. گرچه اجتناب از استرس در دنياي امروزي امكان پذير نيست اما لازم است جهت استراحت و ايجاد آرامش خودتان به اندازه كافي زمان بگذاريد تا آثار استرس بر بدنتان تا حدي خنثي شود. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله آشنايي با بدن زن را مطالعه كنيد.

6- قطع پريود | رابطه جنسي داشته باشيد

داشتن رابطه جنسي و به ارگاسم رسيدن،  مدت زمان دوره پريود را كاهش مي‌دهد. كوتاه كردن زمان پريود توسط به ارگاسم رسيدن به واسطه تسهيل انقباضات رحمي صورت مي گيرد كه به حركت و ريختن خون قاعدگي از رحم كمك مي‌كند. براي برقراري رابطه جنسي با كيفيت و دريافت آموزش‌هاي كمك كننده مشاوره جنسي گزينه مناسبي است كه مي‌تواند راهنماي شما باشد.

 

قطع پريود | سخن آخر

در صورتي كه چرخه‌هاي قاعدگي شما به طور معمول بيش از يك هفته طول مي‌كشد و با گرفتگي‌ها و درد شكمي دردناكي همراه است، توصيه مي‌شود كه اين موضوع را با يك متخصص در ميان بگذاريد. پزشك به شما كمك مي‌كند تا عواملي كه باعث بروز اين علايم شده است شناسايي شوند و بهترين درمان ممكن برايتان صورت بگيرد.

همان طور كه گفته شد، استرس زياد نظم چرخه قاعدگي را به هم مي‌زند و باعث مي‌شود كه ماهانه قاعدگي تان زودتر از معمول شروع شود؛ همچنين دوره پريود شدن طولاني‌تر و دردناك‌تر مي‌شود. مشاوره روانشناسي به شما كمك مي‌كند با تقويت توانايي‌هاي تنظيم هيجاني بتوانيد به صورتي كارآمد با استرس‌هاي خود مواجه شويد و هيجان‌هاي منفي خود را به خوبي مديريت كنيد.

 

سوالات متداول

آيا حمام كردن باعث كوتاه شدن زمان پريود مي شود؟

سطح خونريزي در زنان متفاوت است، علاوه بر اين شدت خونريزي نيز در زمان‌ها و موقعيت‌هاي مختلف مي‌تواند فرق داشته باشد. بنابراين ممكن است در زمان كوتاهي كه دوش مي‌گيريد خونريزي داشته باشيد يا نداشته باشيد اما پس از خروج از حمام در صورتي كه دوره پريودتان قطع نشده باشد، خونريزي كماكان ادامه دارد. ميزان خون خروجي از رحم در زمان‌هاي متفاوت ممكن است فرق داشته باشد و اين ربطي به حمام رفتن ندارد.

آيا اقدام براي بارداري مي تواند نقشي در كوتاه شدن چرخه قاعدگي داشته باشد؟

گرچه اكثر زنان در صورت بارداري ديگر پريود نمي شوند ولي امكان قاعدگي حتي در دوران بارداري براي برخي از زنان وجود دارد. بنابراين اگر براي باردار شدن اقدام كرده ايد و هنوز هم دوره‌هايي از پريود سبك با خونريزي كمتر و مدت زمان كوتاه تر را تجربه كرديد نااميد نشويد؛ شايد واقعا باردار شده ايد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قطع پريود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : قطع پريود | راه هايي براي كوتاه كردن زمان قاعدگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قطع پريود،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۸:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی