مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

متقاعد كردن ديگران به چه معناست؟

متقاعد كردن ديگران يكي از انواع مهارت‌هاي ارتباطي كلامي ست كه به معني قانع كردن ديگران براي انجام كاري است كه در آن نفعي براي طرفين وجود دارد. در حقيقت متقاعد سازي كليدي براي دست يابي به چيزهايي است كه شما و طرف مقابلتان در ابتدا توافق متقابلي درباره آن نداريد. اما در نهايت با استفاده از مهارت‌هاي ارتباطي مناسب مي‌توانيد فرد مورد نظر خود را براي رسيدن به مقصود خود راضي كنيد. براي كسب آگاهي در زمينه انواع مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

راهكارهايي براي متقاعد كردن ديگران

بسياري از افراد معتقدند كه در متقاعد كردن ديگران استعدادي ندارند و دائما در اين زمينه شكست مي‌خورند. اما خوشبختانه اين واقعيت وجود دارد كه  توانايي متقاعد كردن ديگران يك استعداد ذاتي و غير قابل تمرين نيست. بلكه يك مهارت قابل پرورش است و شما با تمرين مهارت هاي ارتباط كلامي در طول زمان مي‌توانيد آن را بهبود ببخشيد. در ادامه به مجموعه‌اي از راهكارها  براي متقاعد كردن ديگران اشاره خواهيم كرد:

1- كوتاه سخن بگوييد

كوتاه و مختصر صحبت كردن به چند دليل در متقاعد كردن ديگران به شما كمك خواهد كرد. اولين دليل اين است كه صحبت كوتاه و مختصر باعث مي‌شود بتوانيد توجه مخاطبانتان را بيشتر نزد خود نگه داريد و آن‌ها نيز بتوانند پيام‌هايي را كه شما در قالب كلام به آن‌ها منتقل مي‌كنيد را بيشتر درك و جذب كنند. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله ارتباط كلامي را مطالعه كنيد.

علاوه بر اين، آن‌ها در زماني كوتاه حرف‌هاي شما را مي‌شنوند و در اين زمان كوتاه، كم‌تر فرصت مي‌يابند تا دليلي براي مخالفت با استدلال‌هاي شما پيدا كند. گرچه اگر در صحبت‌هاي شما مشكلاتي وجود داشته باشد مخاطب شما مي‌تواند در همان زمان كم هم آن‌ها را تشخيص دهد اما معمولا شنيدن هم زمان و پردازش كردن استدلال براي مخالفت در زمان كوتاه بسيار سخت‌تر خواهد بود.

2- متقاعد كردن ديگران : افزايش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد. اگر در نظر ديگران شخص با اعتماد به نفسي به نظر بياييد، به طور كلي اثر مثبت تري روي مخاطب خود مي‌گذاريد. وقتي ديگران شما را فردي با عزت نفس بالا مي‌بيينند كه با اطمينان حرف مي‌زند، با احتمال بيش تري تحت تاثير او قرار مي‌گيرند و نسبت به حرف هايش متقاعد مي‌شوند. براي آشنايي با روش‌هاي افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

3- تقويت مهارت ارتباط غيركلامي

مخاطبين شما علاوه بر اينكه تحت تاثير كلمات انتخابي شما قرار مي‌گيرند به ميزان زيادي از ژست‌ها و حالت‌هاي بدني شما نيز تاثير مي‌پذيرند. به همين دليل لازم است كه شما در هنگام صحبت كردن و تلاش براي متقاعد كردن ديگران از زبان بدن مناسبي نيز استفاده كنيد. مهارت‌هاي ارتباط غير كلامي را بياموزيد. مي‌توانيد مقاله ارتباط غير كلامي را در ارتباط با اين مسئله مطالعه كنيد.

4- متقاعد كردن ديگران : توجه به زبان بدن

به اين منظور هنگام صحبت كردن تلاش كنيد تا صاف بايستيد، شانه‌هاي خود را عقب نگه داريد و با آرامش سخن بگوييد. هم چنين بهتر است كه با انگشتان خود بازي نكنيد چرا كه اين كار اضطراب و نا آرامي شما را به ديگران منتقل مي‌كند. اما حركات كلي دست هنگامي كه مي‌خواهيد با اشتياق بر چيزي تاكيد كنيد مي‌توانند بسيار سودمند و تاثيرگذار باشند.

علاوه بر اين‌ها توجه داشته باشيد كه هنگام صحبت كردن با ديگران با آن‌ها ارتباط چشمي مناسبي برقرار كنيد. دوختن نگاهتان به زمين يا نوشته‌هايتان ارتباط شما و مخاطب را مختل خواهد كرد. البته توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه برقراري ارتباط چشمي با ديگران نبايد به صورت نگاه‌هاي خيره و ثابت باشد. اين سبك از ارتباط چشمي نه تنها كمكي به شما نخواهد كرد بلكه تاثير منفي نيز بر ارتباط خواهد گذاشت. براي اطلاع در مورد ارتباط چشمي كليك كنيد.

5- از تكنيك تكرار استفاده كنيد

ممكن است براي شما هم پيش آمده باشد كه وقتي براي اولين بار با يك موسيقي يا آهنگ مواجه مي‌شويد آن را نپسنديد اما پس از چند بار شنيدن آن نظرتان تغيير كند. در واقع ذهن انسان به تكرار الگو‌ها علاقه مند است. به همين دليل وقتي با تكرار يك ايده مواجه مي‌شود به احتمال بيشتري از آن خوشش مي‌آيد و آن را مي‌پذيرد.

بنابراين هنگامي كه مي‌خوهيد ايده يا موضوعي را براي ديگران مطرح كنيد و آن‌ها را در اين باره قانع كنيد، اطلاعات مهم صحبت‌هاي خود را دو يا سه بار تكرار كنيد. البته بهتر است كه اين تكرار‌ها را با جملات متفاوت و شيوه‌هاي مختلفي انجام دهيد تا مخاطبان شما احساس نكنند كه در حال شنيدن مطالبي تكراري براي چند بار هستند. اما مغز آن‌ها تكرار مناسب مطالب را در خواهد يافت و به ميزان زيادي در قانع سازي ديگران به شما كمك خواهد كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه‌هاي متقاعد كردن ديگران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي  حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : متقاعد كردن ديگران | 5 روش مؤثر براي متقاعد كردن ديگران

امتیاز:
بازدید:
برچسب: متقاعد كردن ديگران،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۷:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی