مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

آشنايي با كارگاه مادر و كودك

كارگاه مادر و كودك امروزه براي كودكان در رده‌هاي سني مختلف برگزار مي‌شوند. در برخي مراكز اين خدمات براي بچه‌هاي زير يك سال تا 6 سال ارائه مي‌شود. در اين كارگاه‌ها مادران و كودكان آن‌ها در محيطي گرم و سرشار از صميميت قرار مي‌گيرند  و آموزش‌ها به صورت غيرمستقيم و با تقويت مهارت ارتباطي بين مادر و فرزند ارائه مي‌شود. مادران با شركت در اين كلاس‌ها و افزايش مهارت‌هاي خود مي‌توانند پيوند عاطفي عميق‌تري با فرزند خود برقرار كنند و از اين طريق قادر خواهند شد نكات تربيتي را به شيوه‌هاي بهتر و موثرتري به فرزندان خود ارائه دهند.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

انواع كارگاه مادر و كودك

كارگاه‌هاي مادر وكودك با محوريت موضوعات مختلفي برگزار مي‌شود. پرورش هوش و خلاقيت، آموزش موسيقي، كمك به استقلال كودكان، انجام بازي‌هاي شناختي و پرداختن به علاقه‌مندي‌هاي خاص كودك از جمله رايج‌ترين مواردي است كه دركارگاه‌هاي مادر و كودك مطرح مي‌شود. جلسات اين كارگاه‌ها ممكن است به صورت اختصاصي و با شركت مادر، كودك و مربي برگزار شود و در موارد ديگر براي تقويت روحيه همكاري و مشاركت ممكن است جلساتي با حضور ساير كودكان و مادران نيز ترتيب داده شود.

 

اهداف كارگاه مادر و كودك

اهداف كارگاه‌هاي مادر و كودك بسته به نوع آموزش‌ها و فضايي كه در آن ايجاد مي‌شود متفاوت است. اما به طور كلي در مورد اهداف مشترك اين كارگاه‌ها مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • تقويت هوش كودك
  • پرورش خلاقيت
  • تقويت ارتباط بين مادر و فرزند 
  • كمك به كشف و پرورش استعدادهاي كودك
  • آشنايي با نقاط ضعف و قوت فرزند 
  • تقويت مهارت‌هاي اجتماعي و دوست يابي كودك از اهداف كارگاه مادر و كودك

براي آگاهي بيشتر در زمينه نقش مادر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

 

مزيت‌هاي كارگاه‌هاي مادر و كودك

همان طوركه قبلا اشاره شد در اين كارگاه‌ها با تمركز بر ارتباط بين مادر و فرزند به عميق‌تر شدن اين پيوند كمك مي‌شود. ارتباط مادر فرزندي يكي از مهم‌ترين ارتباطات بشري است و متخصصان معتقدند افرادي كه از رابطه مادر فرزندي سالمي برخوردار نبوده‌اند به احتمال بيشتري در آينده در برقراري انواع ارتباطات صميمانه با مشكل مواجه خواهند شد.

بنابراين در كارگاه مادر و كودك با پرداختن به اين امر مهم مي‌توانند در آينده فرزندان شما نيز تاثيرگذار باشند. همچنين در جريان استعداديابي‌ها و پرورش خلاقيت اگر كودكي از نظر ذهني دچار مشكل باشد شركت در اين كارگاه‌ها به تشخيص به موقع كمك بسيار زيادي خواهد كرد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اهميت خانواده كليك كنيد.

سوالات متداول

- مربيان كارگاه‌هاي مادر و كودك چه تخصصي دارند؟

كارگاه مادر و كودك معمولا توسط دانش آموختگان رشته‌هاي روانشناسي و مشاوره كه دوره‌هاي مرتبط با اين كارگاه‌ها را ديده‌اند برگزار مي‌شود.

- براي پرورش خلاقيت كودك معمولا از چه ابزارهايي استفاده مي‌شود؟

در اين كارگاه مربيان براي پرورش خلاقيت كودكان از ابزارهايي نظير رنگ و نقاشي، انواع بازي‌هاي حسي-حركتي، قصه خواني و پرداختن به انواع فعاليت‌هاي هنري استفاده مي‌كنند.

- آيا دوره‌هايي وجود دارد كه اختصاصا بر تقويت ارتباط مادر و كودك تمركز داشته باشد؟

بله. امروزه برخي از مهدكودك‌ها يا مراكز مشاوره تخصصي كودك اين دوره‌ها را برگزار مي‌كنند. در اين دوره‌ها تلاش مي‌شود تا مادران بتوانند ساعاتي از روز را فارغ از سرزنش يا قضاوت تنها در كنار كودكان خود شاد باشند و لذت ببرند. در اين نوع از كارگاه‌هاي مادر و كودك، مادران درگير بازي‌هاي مختلف با فرزند خود مي‌شوند و با تمرين مهارت‌هاي ارتباطي مي‌توانند احساسات مثبتي را تجربه كنند و آن را به كودك نيز انتقال دهند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه پرورش مهارت ارتباطي كودكان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كارگاه مادر و كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كارگاه مادر و كودك | اهداف و مزيت‌هاي كارگاه مادر و كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كارگاه مادر و كودك،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۷:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی