مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

علائم استرس ازدواج

اضطراب و استرس قبل از ازدواج نشانه‌هايي دارد كه برخي از آن‌ها شامل عوامل زير است.

  • اختلال در خواب و دفع
  • كاهش يا افزايش اشتها
  • افزايش سرعت تنفس و ضربان قلب
  • حالت تهوع و سرگيجه
  • اشكال در تمركز يكي از علائم استرس ازدواج
  • زود رنج بودن و پايين آمدن آستانه تحمل
  • تحريك پذيري و عصباني شدن‌هاي بي‌دليل

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

 

علت استرس ازدواج | چرا ازدواج با استرس و اضطراب همراه است؟

دوره ازدواج يك دوره فشرده است كه طي آن افراد بايد آگاهي و شناخت كافي نسبت به يكديگر كسب كنند و تصميمي بگيرند كه كل زندگي آن‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. از طرف ديگر آمادگي‌هاي ازدواج همچون تهيه جهيزيه و جشن عروسي نيز از نظر فكري، كاري و اقتصادي فشار زيادي براي افراد ايجاد مي‌كند. به همين دليل، دوره ازدواج يكي از پراسترس‌ترين دوره‌ها مي‌باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان استرس كليك كنيد.

 

علت و دلايل استرس قبل از ازدواج

همه افراد قبل از ازدواج دچار استرس و اضطراب مي‌شوند. اين اضطراب تا حدي طبيعي است و به دلايل زيادي ايجاد مي‌شود كه شامل عوامل زير است.

ترس از نشان ندادن خود واقعي

همه افراد در هنگام ازدواج، سعي مي‌كنند كه تا حد امكان خودشان را در بهترين حالت ممكن نشان دهند و در نظر فرد مقابل، خود را خوب جلوه كنند. اين اتفاق كاملا طبيعي است اما نگراني‌ها و اضطراب‌هايي را براي زوجين ايجاد مي‌كند. آن‌ها مي‌ترسند كه فرد مقابلشان آن چيزي نباشد كه نشان مي‌دهد و پس از شروع زندگي مشترك با مشكل مواجه شوند. به همين دليل در انتخاب خود دودل هستند و ترس از آينده باعث ايجاد اضطراب در آن‌ها مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خود واقعي كليك كنيد.

مشاهده مشكلات زندگي والدين

برخي از افراد به زندگي طولاني والدين خود نگاه مي‌كنند و نگران اين هستند كه همسرشان نيز مانند يكي از والدين ناسازگار بشود و زندگي مشترك آن‌ها نيز همچون زندگي مشترك والدين‌شان با مشكل مواجه شود. به همين دليل دچار استرس و اضطراب مي‌شوند.

ترس از مسئوليت

ازدواج باعث مي‌شود كه نقش فرد در خانواده تغيير بكند و فرد بايد مسئوليت‌هاي جديدي را به عهده بگيرد. تا قبل ازدواج دختر و پسر نقش ديگري در خانواده خود دارند و بار مسئوليت‌هاي آن‌ها نيز نسبتا سبك است. اما با ازدواج كردن اين نقش‌ها تغيير مي‌كند و فرد بايد الگوهاي رفتاري خود را متناسب با آن تغيير دهد. ترس از مسئوليت‌هاي آينده باعث اضطراب افراد مي‌شود.

ترس از افزايش طلاق در جامعه

متاسفانه امروزه به دلايل بسيار زيادي همچون مشكلات اقتصادي، مشكلات خانوادگي، خيانت زوجين و غيره ميزان طلاق در جامعه افزايش يافته است. بسياري از جوانان نسبت به اين مشكلات آگاهي دارند و به همين دليل از ازدواج مي‌ترسند و اضطراب دارند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ترس از ازدواج كليك كنيد.

 

علت استرس ازدواج | درمان استرس قبل از ازدواج

براي اينكه بتوانيد به استرس و اضطراب قبل از ازدواج غلبه كنيد، مي‌توانيد از راهكارهاي زير كمك بگيريد.

استفاده از تجربيات ديگران

با زوجين خوشبختي كه مي‌شناسيد صحبت كنيد و از تجربيات آن‌ها استفاده كنيد. از آن‌ها بخواهيد كه راز موفقيت‌شان در ازدواج را به شما بگويند و در اين زمينه شما را راهنمايي كنند.

شركت در كلاس‌هاي قبل از ازدواج

كلاس‌ها و كارگاه‌هاي زيادي با عنوان كلاس‌هاي قبل از ازدواج وجود دارند كه اطلاعات بسيار زيادي را در زمينه ازدواج به شما ارائه مي‌دهند. اين كلاس‌ها مطالبي را بيان مي‌كنند كه شايد به فكر شما نرسد و از اين طريق باعث مي‌شوند كه اضطراب‌تان تا حد زيادي كاهش پيدا كند.

صحبت كردن در مورد نگراني‌ها

بدون هيچ نگراني و احساسات خجالتي با همسر آينده خود در مورد ترس‌ها و نگراني‌هاي خود صحبت كنيد. اين كار به معني داشتن ضعف در شما نيست بلكه نشان مي‌دهد كه شما نسبت به خودتان آگاهي داريد. مثلا اگر نگران ادامه تحصيل بعد از ازدواج هستيد، با طرف مقابل‌تان صحبت كنيد تا به يك راهكار مشترك برسيد. صحبت كردن در مورد نگراني‌ها باعث مي‌شود كه علاقه و صميميت ميان شما نيز افزايش پيدا كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه سوالات آشنايي قبل از ازدواج كليك كنيد.

علت استرس ازدواج | مشاوره قبل از ازدواج

بهترين كار براي كاهش اضطراب و ترس قبل از ازدواج، كمك گرفتن از روانشناس مي‌باشد. روانشناس فردي است كه در اين زمينه آموزش حرفه‌اي ديده است و با بررسي همه جانبه شرايط شما و طرف مقابل‌تان، راهكارهاي موثري در اين زمينه به شما ارائه مي‌دهد و به كاهش اضطراب نيز كمك بسيار زيادي مي‌كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه استرس ازدواج و نحوه درمان آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران باشماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع : علت استرس ازدواج | راه هاي كاهش دلهره هاي پيش از مراسم ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: علت استرس ازدواج،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۸:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی