مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

قبل ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد او را بشناسيد

شخصيت‌ اسكيزوئيد يكي از اختلالات شخصيت است و مبتلايان افرادي سرد مزاج و انزوا طلب هستند كه تمايلي به رابطه با كسي ندارند يا روابط آن‌ها بسيار محدود است. در جوامع اجتماعي حضور پيدا نمي‌كنند و در صورت حضور به تحسين يا تمجيد ديگران اهميت نمي‌دهند. از فعاليت‌هاي فيزيكي و روحي لذتي نمي‌برند. در عوض تجربه‌هاي واقعي بيشتر خود را با مسائل رياضياتي يا كامپيوتر سرگرم مي‌كنند. تا جايي كه ممكن باشد از كلمات استفاده نمي‌كنند. علاقه اي به دانستن مهارت‌هاي اجتماعي از خود نشان نمي‌دهند و در نتيجه از مهارت‌هاي اجتماعي پاييني برخوردار هستند. براي كسب اطلاع بيشتر از اختلالات شخصيت كليك كنيد.

اين افراد در شرايط ميان فردي هيجانات و احساسات محدودي از خود نشان مي‌دهند و تاجايي كه ممكن است از برخوردهاي اجتماعي اجتناب مي‌كنند. براي اطلاع از ديگر ويژگي‌هاي شخصيت اسكيزوئيد كليك كنيد. يكي از ملاك‌هاي انتخاب همسر ويژگي هاي رفتاري در ازدواج است كه در نظر گرفتن آنها براي وارد شدن به زندگي ضروري است. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ويژگي هاي رفتاري در ازدواج كليك كنيد.

ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد چگونه خواهد بود؟

در ادامه ويژگي‌هاي ازدواج با يك شخصيت اسكيزوئيد و مشكلات مرتبط با آن را شرح داده‌ايم. لازم است قبل از ازدواج از اين موارد آگاهي داشته و بعد تصميم بگيريد.

1. سردي رابطه اولين مشكل و اساسي‌ترين مشكل شخصيت اسكيزوئيد است

در رابطۀ شخصيت‌هاي اسكيزوئيد كمتر مشاهده شده كه به سمت همسر خود حركت كنند. حتي ازدواج نيز براي آن‌ها به صورت دخالت پدر يا اجبار مادر صورت گرفته است. اين افراد ميل كمي به رابطه زناشوئي از خود نشان مي‌دهند. معمولا زنان در رابطه با آن‌ها ميل جنسي خود را از دست مي‌دهند.

2. در ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد فقط شما مشكل داريد

سردي رابطه را فقط همسران آن‌ها احساس مي‌كنند در حالي كه شخصيت اسكيزوئيد هيچ كمبودي در رابطه خود حس نمي‌كنند. زماني كه با آن‌ها راجع به وضعيت سردي و خشك بودن رابطه صحبت كنيد؛ متوجه خواهيد شد كه از نظر آن‌ها صحبت كردن و نزديك شدن به ديگران به مسائل فلسفي ربط پيدا خواهد كرد. حتي ممكن است صحبت كردن افراد را با سطحي بودن آن‌ها هم رديف كنند.

3. انتظار درك شدن از شخصيت اسكيزوئيد را نداشته باشيد

در زمان‌هاي حساس، نبايد از آن‌ها انتظار درك متقابل و همدلي داشت. بارها مشاهده شده زماني كه همسر فردِ اسكيزوئيد در حال انفجار احساسي است، شخصيت اسكيزوئيد هيچ هيجاني از خود بروز نمي‌دهد و مانند يك غريبه از كنار ماجرا عبور مي‌كند. همسران اين افراد عقده يك درد و دل كردن و درك شدن را به دوش مي‌كشند.

4. در ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد شما تنهاييد

توصيه‌هاي ديگران براي گرم كردن رابطه برعكس جواب مي‌دهد. هر چه از توصيه‌هاي ديگران براي ايجاد صميميت در رابطه استفاده كنيد، پاسخ مثبتي دريافت نخواهيد كرد؛ تنها پاسخ‌هاي منفي يا خنثي دريافت مي‌كنيد. بارها همسران شخصيت اسكيزوئيد تلاش كرده‌اند با كمي دور شدن يا سرد كردن رابطه، فرد اسكيزوئيد را به رابطه برگردانند؛ اما نتايج اصلا مطابق با انتظار آن‌ها نبوده است. نمي‌توانيد با اهميت ندادن به اين شخصيت، او را به سمت خود جذب يا دفع كنيد.

5. قيد دوستي‌هاي جمعي و رفت و آمدهاي فاميلي را بزنيد

اين افراد كمتر سراغ ديگران را مي‌گيرند و در مهماني‌ها گوشه گيري را به جمع ترجيح مي‌دهند. اين اتفاق موجب مي‌گردد، آشنايان آن‌ها را فراموش كنند. معمولا بعد از ازدواج، دوستان همسر شخصيت اسكيزوئيد نيز با همين رخداد روبرو خواهد شد. البته مشاوران روش‌هايي را براي اصلاح اين موضوع پيشنهاد مي‌دهند.

6. سكوت جزء اصلي زندگيتان با شخصيت اسكيزوئيد مي‌شود

اين افراد در روز از تعداد كلمات محدودي استفاده مي‌كنند. از دايره كلماتي بالايي برخوردار هستند اما از اين دايره كلماتي بيشترين استفاده را مي‌كنند تا كمتر مجبور به حرف زدن باشند.  آن‌ها از كنايه‌ها و استعاره‌هايي چند پهلو استفاده مي‌كنند كه براي فهم منظور آن‌ها به زمان براي هضم گفته‌ها نياز پيدا خواهيد كرد.

7. همه چيز خارج از انتظار شخصيت اسكيزوئيد

هر رفتار، نوع متفاوتي پاسخ خواهد گرفت. اين افراد از دايره رفتاري عادي برخوردار نيستند و نمي‌توان با پيش بيني كردن هيجانات، آن‌ها را خوشحال كرد. به دفعات ديده شده كه اين افراد از داشتن يك تولد يا هديه خوشحال نمي‌شوند. اگر شما با يك شخصيت اسكيزوئيد در رابطه هستيد؛ خنثي بودن آن‌ها را در مقابل شور و اشتياق خود مشاهده خواهيد كرد. لازم است در اين شرايط رفتارهاي مناسب را بلد باشيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله برخورد با شخصيت اسكيزوئيد را مطالعه كنيد.

راه‌هاي تقويت رابطه در ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد

هر چند زندگي با شخصيت اسكيزوئيد مشكلات بسياري را در پي دارد، اما مي‌توانيد براي بهبود روابط خود با همسر اسكيزوئيد و ادامه زندگي مشترك راهكارهاي زير را به كار ببريد:

1. زيبايي‌هاي حرف زدن و فوايد صحبت كردن را به شخصيت اسكيزوئيد نشان بدهيد

مثلا بعد از پيش آمدن يك مشكل مي‌توانيد به آن‌ها گوشزد كنيد كه اگر صحبت مي‌كردند و نظر شما را مي‌پرسيدند، اين مشكل پيش نمي‌آمد. بايد آگاه باشيد كه در زمان صحبت تنها در مورد فايده داشتن مشورت صحبت كنيد.

2. از تشويق براي شخصيت اسكيزوئيد استفاده كنيد

پس از ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد لازم است تمام تلاش خود را در زندگي به كار ببريد. براي تشويق كردن ابتدا لازم است علايق آن‌ها را پيدا كنيد و در زمان‌هايي كه به سمت رفتارهاي اجتماعي حركت مي‌كنند، آن‌ها را مورد تشويق قرار بدهيد.

3. تشويق‌هاي خود را با تشويق‌هاي كلامي تقويت كنيد

بگذاريد توشيق‌هاي كلامي و انساني در الگوي تفكري آن‌ها جا باز كنند. شايد از اين طريق بتوانيد انگيزش و عواطف را دوباره در همسر خود به جريان بياندازيد.

4. رفتارهاي اجتماعي را براي شخصيت اسكزوئيد توضيح دهيد

مانند يك مادر صبورانه به معنا كردن جهان بپردازيد. هر چقدر كه آن‌ها از كنايه‌ها و استعاره‌ها استفاده مي‌كنند، شما سعي كنيد ساده‌تر و عيني‌تر توضيح بدهيد. به آن‌ها يادآوري كنيد روابط تا آن ميزان كه آن‌ها فكر مي‌كنند پيچيده نيستند.

5. شخصيت اسكيزوئيد را به ريسك پذيري ترقيب كنيد

خنثي بودن اين افراد، موجب مي‌گردد نياز چنداني به اجتماع و هيجانات و عواطف نداشته باشند. شما مي‌توانيد با برانگيختن حس ريسك پذيري و ايجاد هيجان‌هاي اساسي؛ لذت بردن از عواطف را در همسر خود بيدار كنيد. براي يافتن روش‌هاي ترقيبي مي‌توانيد از مشورت افراد متخصص كمك بگيريد. مشاوره خانواده به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد روش برخورد با شخصيت اسكيزوئيد را به طور صحيح بياموزيد. اگر مي‌خواهيد با شخصيت اسكيزوئيد ازدواج كنيد، حتما از مشاوره قبل از ازدواج بهره ببريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و زندگي با شخصيت اسكيزوئيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با شخصيت اسكيزوئيد چگونه خواهد بود؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۵:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی