مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

كودكي ناپلئون بناپارت

ناپلئون در آگوست سال 1769 در فرانسه متولد شد و پدرش يك وكيل بي‌پول بود و ناپلئون دومين پسر اين خانواده مي‌باشد. در دوران كودكي به علت ناتواني در درست صحبت كردن مورد تمسخر ديگران قرار مي‌گرفت. او در 15 سالگي پدرش را از دست داد و در مدرسه نظام تحصيل كرد و به سرعت در آنجا پيشرفت كرد.

 

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت

كمال‌گرايي

در تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت داراي شخصيتي كمال‌گرا بود. اين ويژگي در عملكرد او به خوبي مشهود است. تعداد جنگ‌هايي كه حتي با امكانات و نيروي كم براي گسترش سلطنت انجام داد اين ويژگي را اثبات مي‌كند. او از همسر اول خود نيز به اميد ازدواج با دختر امپراتور اتريش جدا شد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه كمال گرايي كليك كنيد.

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت | رهبر بودن

رهبر بودن يكي از ويژگي‌هاي بارز و غيرقابل انكار ناپلئون بود. او به خوبي از همه سياست‌هاي رهبري يك گروه آگاه بود. به خوبي مي‌دانست چگونه سربازانش را دركنار خودش نگه دارد و اصل مهمي كه آن‌را رعايت مي‌كرد جلب اعتماد كساني بود كه پيرو او نبودند و با اين راهكار آن‌ها را به حامي تبديل مي‌كرد كه مي‌توانست جايگاه و قدرت خود را به خوبي حفظ كند.

قدردان بودن

يكي از ويژگي‌هاي شخصيتي ناپلئون قدران بودن اوست كه در موفقيت‌هايش نقش بسيار زيادي داشت. او اعتقاد داشت كه بايد از كسي كه در موفقيتش نقش داشته قدرداني كرد و نبايد زحماتش را ناديده گرفت. پس در پي اين ويژگي بيشتر چيزي كه در جنگ به دست آورده بود، به ارتش خود مي‌داد.

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت | متعصب بودن

ناپلئون بناپارت شخصيتي متعصب داشت. اين شخصيت او از كارها و جنگ‌هاي زيادي كه براي فرانسه حتي با امكانات كم انجام داده نشان‌دهنده تعصب او است. حتي از شعار او كه مي‌گفت (موجوديت ما فداي فرانسه باد) و تاكيد به پسرش كه اين شعار را هميشه قبول كند مي‌شود تعصب او را كاملا دريافت كرد.

تحليلگر بودن

ويژگي ديگر ناپلئون بناپارت تحليلگر بودن اين شخص است. جمله او كه مي‌گفت «آنقدر شكست خوردم كه راه شكست‌ دادن را آموختم» نشان‌دهنده اين ويژگي اوست كه شكست‌هايش را براي رسيدن به موفقيت به خوبي تحليل مي‌كرده و راهكارهايي را براي‌شان به دست مي‌آورده است.

منظم و ساخت يافته بودن

ويژگي شخصيتي ديگر ناپلئون بناپارت منظم بودن اوست كه با آرايش‌ جنگي و پيروزي‌هاي او به خوبي قابل مشاهده است. ناپلئون روز قبل از جنگ سوار بر اسب مي‌شده و برنامه جنگ را طراحي مي‌كرده است. اين نشانه نظم و ساختار يافته بودن شخصيت ناپلئون بناپارت است.

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت | شكست ناپذير بودن

ناپلئون بناپارت شخصيتي شكست ناپذير داشته است كه بعد از هر شكست برنامه‌ريزي بعدي را براي موفقيت انجام مي‌داده است. او معتقد بود كه مردم از ترس شكست مي‌بازند كه ويژگي شخصيتي شكست‌ناپذيري را در او نشان مي‌داد.

رقابت گر بودن

جنگ بر سر به دست آوردن قدرت و افزايش سرزمين‌ها نشانه ويژگي شخصيتي رقابت‌گري ناپلئون بناپارت است كه به خوبي مي‌توان آن را در حمله او به كشورهاي مختلف ديد.

عجول بودن

تاريخ جنگ‌هاي پشت سرهم ناپلئون نشانه عجول بودن او در انجام كارها مي‌باشد و همين‌طور با تجهيزات و ارتش كم به جنگ رفتن يكي ديگر از علائم اين ويژگي شخصيتي است.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد. 

 

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت | اختلالات رواني ناپلئون بناپارت

ناپلئون بناپارت و اختلال فوبيا

شايد خيلي از ما تصور كنيم افرادي مانند ناپلئون بناپارت كه در تاريخ فقط از قدرت و شجاعت آن‌ها حرف به ميان مي‌آيد امكان ندارد كه از چيزي ترسي داشته باشند و يا اختلالي در آن‌ها وجود داشته باشد. اما وجود ترس و اختلال در اين افراد اين تصور را رد مي‌كند. در ناپلئون بناپارت فوبياي گربه و عدد 13 وجود داشته است. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه فوبيا كليك كنيد.

ترسي كه ناپلئون از عدد 13 داشته است به دليل خرافاتي بوده كه درباره اين عدد وجود دارد. او هم مانند بسياري از افراد ديگر به نحسي عدد 13 اعتقاد زيادي داشته به همين دليل هيچ وقت در روز 13 ماه نمي‌جنگيد و با 13 مهمان غذا نمي‌خورد.

همچنين اين شخص اختلال فوبيا و ترس از گربه داشته به حدي كه به شدت به آن واكنش نشان مي‌داده است. ترس از گربه هم ناشي از خرافات باقي مانده از قرون وسطي بوده كه فكر مي‌كردند بعد از سوزاندن جادوگران روح آن‌ها در كالبد گربه‌هاي سياه به زندگي ادامه مي‌دهد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترس از گربه كليك كنيد.

ناپلئون بناپارت و اختلال دوقطبي

ناپلئون بناپارت جزء اشخاص مشهوري است كه دچار اختلال دوقطبي بوده است كه در زندگي دچار لحظه‌اي افسردگي و لحظه‌اي شيدايي مي‌شده است. اين يكي از اختلالاتي است كه ناپلئون را با آن مي‌شناسند و مي‌دانند كه در او اين اختلال وجود داشته است. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلال دوقطبي كليك كنيد. 

 

تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت | اتفاقات آسيب‌زاي زندگي ناپلئون بناپارت

از دست دادن اعتماد به نفس

در پي شكست‌هايي كه بعد از پيروزي‌هاي زيادي براي ناپلئون اتفاق افتاد اعتماد به نفس خود را از دست داد كه موجب بروز يك سري رفتار در او شد تا بالاخره قدرت خودش را از دست داد. در پي از دست دادن اعتماد به نفس فردي مستبد شد كه ديگر اعتماد منتقدان را جلب نمي‌كرد بلكه آن‌ها را مجبور به سكوت مي‌كرد. به همه افراد بدبين شده و جاسوس‌هايي را آماده كرده بود و در نهايت به شدت شكست خورد و در جزيره‌اي كوچك به ادامه زندگي پرداخت.

خودارضايي

خودارضايي يكي از رفتارهاي ناپلئون بناپارت بود كه در زماني كه در زندان بود آن را انجام مي‌داد. اين رفتار او از جمله‌اش كه مي‌گفت «وقتي در جنگ‌ها پيروز و فاتح بودم زنم دست راستم بود وقتي شكست خوردم و در زندان بودم دست راستم زنم بود» استناد مي‌شود و هيچ اشاره مستقيمي به آن نشده كه تا حدودي قدرت او را زير سوال مي‌برد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه خودارضايي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تحليل شخصيت ناپلئون بناپارت از ديدگاه روانشناسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۹:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی