مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

جر و بحث‌ خانوادگي

مورد مهمي كه ما بايد همواره آن را ياد بگيريم اين است كه چگونه شرايط و اختلافات دشوار را بپذيريم و آن را مديريت كنيم. روش‌هاي زيادي وجود دارد كه مي‌تواند در بهبود جر و بحث خانوادگي به ما كمك كند. لذا ما بر آن شديم تا در اين مقاله در مورد جر و بحث‌هاي خانوادگي و راهكارهاي بهبود و كاهش آن مطالب ارزشمندي را براي شما تهيه كنيم. همچنين مراجعه به روانشناس و آگاهي بيشتر در زمينه‌هايي كه مي‌تواند به كاهش اين جر و بحث‌هاي خانوادگي در زندگي هر شخص بيانجامد، از اقدامات لازم و ضروري مي‌باشد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره حضوري كليك كنيد.

 

علت جر و بحث‌هاي خانوادگي

هيچ چيز در اين دنيا بي‌علت نيست. براي اينكه بتوانيم مشكلي را برطرف كنيم، بايد علت آن را شناسايي كنيم. جر و بحث‌هاي خانوادگي ممكن است ناگهاني ظاهر شوند، اما علت‌هاي آن به مرور زمان روي هم جمع شده و به صورت انفجار در خانواده خود را نشان مي‌دهد. در ادامه به انواع علت‌هاي اين مسئله اشاره خواهيم كرد.

زندگي با اعضاي فاميل از علل جر و بحث خانوادگي

برخي از خانواده‌ها به خاطر سنت‌ها و يا به دليل مشكلات مالي مجبور هستند كه با برخي از اعضاي فاميل خود زندگي كنند. ارتباط برقرار كردن در محيط‌هايي كه بسيار شلوغ است ممكن است براي بسياري از افراد دشوار باشد. در محيط‌هايي كه تعداد زيادي از افراد با سلايق مختلف، عقايد و سبك زندگي‌ متفاوت در يك محيط زندگي مي‌كنند، مي‌تواند علت اصلي اختلافات درون خانوادگي و جر و بحث‌هاي بي‌پايان باشد. 

ورود يك عضو جديد 

ممكن است در يك خانه نوزادي به دنيا بيايد و يا بچه‌هاي بزرگتر ازدواج كنند و اعضاي تازه‌اي به خانواده وارد شود. عضويت افراد جديد به هر طريقي مي‌تواند براي عضوهاي قديمي خانه ناراحت كننده باشد و به عامل اصلي جر و بحث‌هاي خانوادگي تبديل شود. اعضاي قديمي ممكن است احساس كنند كه با ورود اعضاي جديد ديگر به آن‌ها اهميت داده نمي‌شود و احساسات متناقضي را دريافت مي‌كنند. به همين دليل بر سر كوچكترين موضوعات جر و بحث و يا دعوا راه مي‌اندازند كه اين به تيره شدن روابط خانوادگي منجر مي‌شود.

اختلاف نظر از علل جر و بحث خانوادگي

ما انسان‌ها موجودات پيچيده‌اي هستيم، از اين رو شايد هر كدام از ما در يك خانواده زندگي كنيم اما در ذهن خود دنياي متفاوتي داريم. اين كاملاً طبيعي است. اما اگر فردي در يك خانواده بخواهد عقايد، سليقه‌ها و نقطه نظرات خود را به ديگران تحميل كند و يا دائماً با هر نظري، ساز مخالفت بردارد، قطعاً مشكلات عميق و گاهي غيرقابل جبران به وجود مي‌آورد. علت بسياري از اختلافات خانوادگي در ايران تفاوت در عقايد، سلايق و سبك‌هاي مختلف زندگي است.

انتظار بيش از حد

اصولاً مبحث انتظار باعث خراب شدن خيلي چيزها مي‌شود. مثلاً برخي از افراد انتظار دارند كه طرف مقابلشان هيچ وقت هيچ اشتباهي انجام ندهد. حالا به هر دليل ممكن است يكي از اعضاي خانواده مرتكب اشتباهي شود، چون با انتظارت والدين و يا يكي از بزرگترها همخواني نداشته، جر و بحث‌ها بالا مي‌گيرد و خطرناك مي‌شود. انتظار داشتن بيهوده مانند يك چشم بند، جلوي ديد باز انسان‌ها را مي‌گيرد و اجازه نمي‌دهد وقتي مشكلي پيش آمد به دنبال راه حل بگردند و فقط دعوا مي‌كنند.

 

راهكارهاي مناسب براي كاهش جر و بحث خانوادگي

قرار گرفتن در محيط مناسب از راهكارهاي كاهش جر و بحث خانوادگي

بهترين راهكار اين است كه افراد سعي كنند محيط زندگي جداگانه‌اي را براي خود فراهم كنند. شايد در گذشته مردم مي‌توانستند در يك خانه با چند خانواده ديگر زندگي كنند، اما امروزه سبك زندگي، انديشه‌ها به خصوص احساس داشتن استقلال، بيشتر از گذشته احساس مي‌شود و به همين دليل نمي‌توانند با هم كنار بيايند. سعي كنيد محيط زندگي خود را تغيير دهيد و براي اعضاي خانواده خود حد و مرزي را تعيين كنيد تا به جر و بحث‌هاي بيهوده پايان دهيد.

زمينه سازي در خانواده

به هر حال در هر خانه‌اي تغيير و تحولات اتفاق مي‌افتد. لذا شما بايد قبل از اينكه اعضاي جديد وارد خانواده شوند، زمينه سازي درستي از اين رخداد انجام دهيد. افراد خانواده نيز بايد سعي كنند انعطاف پذيري را در خود بالا ببرند، يعني بايد بتوانند از ديد فرد تازه وارد نيز به قضيه نگاه كنند. همه اين‌ها بايد قبل از ورود اعضاي جديد صورت بگيرد، تا وقتي اين اتفاق افتاد جر و بحثي به وجود نيايد و همه بتوانند اين رخداد را بپذيرند.

پذيرش عقايد ديگران از راهكارهاي كاهش جر و بحث خانوادگي

عقايد، نظرات و سبك‌هاي زندگي تا وقتي كه به جان كسي آسيبي وارد نمي‌كند محترم است. لذا شما بايد بپذيريد كه نمي‌توانيد هر كسي را به شكلي كه خودتان مي‌خواهيد تبديل كنيد. حتي يك فرزند، تفكري بسيار متفاوت از مادر خود دارد. اين مهم نياز به آموزش دقيق از طرف خانواده‌ها، نظام‌هاي آموزشي و جامعه دارد كه همه انسان‌ها عقايدشان محترم است و هيچكس نبايد كسي را به خاطر سبك زندگي و يا نظرات مختلفي كه دارد مورد فشار رواني قرار دهد. همه بايد بتوانيم سبك مسالمت آميز زندگي را ياد بگيريم و تا از بسياري جر و بحث‌ها جلوگيري كنيم. همچنين در اين زمينه مشاوره تلفني نيز مي تواند به شما كمك كننده باشد.

جهت آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

كاهش انتظارات بيهوده

اين خيلي خوب است كه ما دوست داريم كه هميشه در خانواده صلح و دوستي برقرار باشد و هيچ اشتباهي رخ ندهد اما انسان بدون اشتباه كردن نمي‌تواند چيزي ياد بگيرد. انسان‌ها با آزمون و خطا تجربه كسب كرده و رشد مي‌كنند. مثلاً وقتي مي‌خواهيم طرز تهيه يك غذا را ياد بگيريم ممكن است چند بار آن را بسوزانيم ولي در نهايت آن را به بهترين شكل ياد مي‌گيريم. به همين ترتيب نبايد با كشيدن خط و نشان براي اعضاي خانواده و قرار دادن آن‌ها در محدوده خط قرمز، انتظارات بيهوده را براي خود روياپردازي كنيم. بايد اجازه دهيم رو به جلو حركت كنند و هر بار هم اشتباهي انجام دادند با درايت و زبان گفتاري ملايم آن‌ها را راهنمايي كنيم. وقتي بتوانيد انتظارات بيهوده را كم كنيد، ديگر هر چيز جزئي باعث جر و بحث اعضاي خانواده نخواهد شد.

كوتاه سخن اينكه...

بهبود روابط در خانواده‌ها در وهله‌ اول نيازمند مديريت والدين است. آن‌ها مي‌توانند سنگ بناي هر رابطه‌اي را در خانواده شكل دهند و هدايت كنند. هميشه بايد سعي كنيم به جاي بحث‌هاي بيهوده، گفت‌وگوهاي مسالمت آميز داشته باشيم و براي اين گفت‌وگو وقت مناسبي تعيين كنيم. مطمئن باشيد بيشتر اختلافات و جر و بحث‌هاي خانوادگي با يك گفت‌وگوي آسان، بدون منظور و لحن مناسب و با نهايت صبوري برطرف خواهند شد.

سؤالات متداول درباره جر و بحث خانوادگي

در چه زماني براي جر و بحث‌ خانوادگي بايد به مشاوره مراجعه كنيم؟

اگر بحث‌هاي سطحي به كتك كاري منجر شود بايد سريعاً با مشاور مشورت كنيد. البته نبايد اجازه دهيد يك جر و بحث ساده به برخورد فيزيكي منجر شود، از قبل بايد با كمك مشاور بهترين تكنيك‌ها را براي كنترل آن به كار ببريد. مشاوره خانواده مي‌تواند به شما كمك زيادي در جلوگيري از اين اتفاقات انجام دهد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

چگونه از هر جر و بحثي جلوگيري كنيم؟

بهترين راه در هر مشكلي پيشگيري از آن است. بايد سعي كنيم هميشه با اعضاي خانواده گفت‌وگو كنيم و اجازه ندهيم يك ناراحتي كوچك به يك مشكل بزرگ تبديل شود. وقتي در مراحل اوليه خوب عمل كنيم، مي‌توانيم از بسياري از جر و بحث‌ها جلوگيري كنيم.

براي دريافت مشاوره در زمينه جر و بحث‌ خانوادگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : جر و بحث خانوادگي | علت و راهكارهاي درماني چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جر و بحث خانوادگي،
موضوع:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۲:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی